Som jeg har nevnt tidligere skal jeg kjøre alpene i sommer sammen med en kompis. De venna jeg har som kjører sykkel er enten stort sett blakke eller alt for sløve til og dra på skikkelg langtur. Derfor blir det i tilegg til alpetur en egotur på meg. Norden rundt(les: fastland). Norge, Finland, Sverige og Danmark skal kjøres i juli mnd. Alpene blir gjort i midten av August men det blir en annen tråd og historie.
Jeg har ganske god kontroll på hvordan Norge skal kjøres. I fjor kjørte jeg til lofoten og jeg har bestemt meg for og nesten kjøre samme rute opp dit. Bruker http://www.map24.com(Nokia map) som ruteplanlegger. Av alt som finnes av programmer er dette det desidert beste og bruke syntes jeg. Hva kjøreturen nordover i Norge angår vil det inneholde Lindesnes Fyr, Setesdalen, Suleskarvegen, Haukelifjellet, Vestkapp, Geiranger, Trollstigen, Sognefjorden, Hol-Aurland, Helgelandskysten, Lofoten, Nordkapp, Karasjok og Kautokeino for og nevne noe.
Starten på turen, asså Norge viser seg og havne på ca 3800 km!

Jeg oppretter tråden fordi jeg ønsker innspill, råd og tips om rutevalg og tips om innlosjeringer i inn og utland for de av dere som har kjørt et stykke nordover. Tidligere har jeg lagt meg inn på vandrehjem og det fungerer ypperlig. 100-150kr døgn inkl frokost. Spanderer på meg hotell når jeg er ekstra sliten

Som dere ser på kartet er Norge så og si i boks men er det noe jeg har glemt gi lyd. Jeg lurer egentlig mest på hva er det og se og oppleve i finland fra Kautokeino og sørover innover mot Sverige?
Alt av tips, trips råd og menigner tas i mot med stor takk

Kenneth