Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: GYLLENE TIDER, igjen.

Legg inn av Intruder »

Hørt om fiskebåteieren som leide ut til en murer ? Han var innmari sjalu og fryktet det verste.... :oh
Etter tre dager på sjøen ringte han hjem og spurte kona hvordan det gikk..
Å,nå har mureren bodd her i tre dager og jeg begynner å få litt forkalkning i ryggen.. :-k
--Var det ikke det jeg tenkte,forkalkning ja , nå skal denna mureren ut....!! ](*,)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Det e vel vanskelig å få noe kvalitetstid i garagen med en svenske i veien :knegg
Æ har en plan om å lakkere varmeskjolda på pottene, de e blitt ganske stygge av forskjellige årsaker. Æ har ikke lakket noe før, men regner med det skal gå greit.
Tenkte å bare kjøpe quikk-lakk på sprayboks, men æ bør kanskje ha no grunning først? Varmeskjolda e laget av børsta aluminium.
Må vel starte snart hvis æ skal få det gjort før Norgestreffet, det blir neppe gjort hvis det ikke gjøres før sesongstart

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

jhn skrev:Det e vel vanskelig å få noe kvalitetstid i garagen med en svenske i veien :knegg
Svensken e grei nok, det e bare å rygge han ut.
Da e det verre med kjerringa, straks æ begynne med ett eller anna, kommer ho å spør om æ ikke kan gjøre ditt eller datt.
Eller "være sosial" å se på TV.

Kanskje Æ skal komme meg i garasjen, istedefor å sitte her å "være sosial" fremfor pc.en ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Jompa skrev:
jhn skrev:Det e vel vanskelig å få noe kvalitetstid i garagen med en svenske i veien :knegg
Svensken e grei nok, det e bare å rygge han ut.
Da e det verre med kjerringa...
Hvis ho ligne på mi,ja da e det ikke lett å bare rygge ho ut

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Dere er sabla tafatte ! Kjøp ryggekamera så går det så bra så. Nå husker jeg ikke hva jeg skulle svare på heller... :oh

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jo, det hjelper å være impulsiv ! Kjøpte eksoslakk hos Gasolin i Porsgrunn, ligger på Gamle E 18 og er litt vanskelig å se. Den lakken er amerikansk og fåes både på sprayboks og i boks. Har bare prøvd den på boks og den er skikkelig bra selv om den er dyr. Anbefales. Staoil stasjen rett ovenfor Gasolin har god kaffe som også kan anbefales.

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Nice :thumleft Da hiv æ mæ i bilen, æ skulle vel kanskje være fremme i løpet av helga en gang \:D/
Men hvis æ likevel skulle bruke quikklakk, bør æ han grunning? E det noe spesielt æ bør gjøre med børsta alu?

Pollti

Legg inn av Pollti »

Som min venn Rune June Pune Sine Sen sier ! Har du hørt om internet du da Tåka? Jeg har hørt rykter sier jeg og da ler han ondskapsfullt av meg. ?Slemmingen. Det fanden ikke godt å vite :knegg http://www.gasolin.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Internett er nok et høyst forbigående fenomen...
Det mener jeg da vi ble enige om for mange år siden :eh :scratch :-k :dontknow

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Årets første garasjekveld unnagjort, uten større suksess.
Da "støttebrytern" skulle monteres, mangla Æ to skruer. Unbrakoskruer med senket hode. Gravde i gjennom alt av skuffer, esker, plastbokser uten å finne de rette. Så det ble til at æ satt og funderte på andre ting som skulle vært gjort med sykkeln.
Som f eks å få felgene lakkert. det kan jo være ganske artig å bare sitte sånn å fundere også.
Bryter 001.jpg
Her e bryteren. 2 små skruer.... og en kabel som skal inn bakom dekslet.
Bryter 003.jpg
Æ fikk i det minste ladda opp batteriet sånn någenlunde. Nok til en prøvestart.
Og motorn smalt igang på første forsøk, Æ hadde egentlig ikke venta nokka anna.
Da e sykkelen i beredskap hvis det plutselig skulle være sommer når æ våkne en morra..........det blir nok ikke den her uka.
Bryter 004.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Det romle stygt i magen, ånden e som en dieselbil med katalysator. Hauet fungere enda dårligere enn vanlig.
Ja, æ va på fest i går. Medlemsfest i musikkorpset, uten festbremsa. Og drakk opp alt æ hadde tatt med, og sikkert litt til.
Det va ihvertfall artig, æ gikk ikke hjem før klokka va over 4.
Ikke så mye som en skvett med brus i kjøleskapet, og sigarettpakken e borte.....stakkars meg.
Og det aller verste e at den der jævla Harley-drømmen plage meg igjen. Ka skal et stakkars menneske gjøre ?

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Hadde vært i bursdag,mye jodlevann og da jeg våkna om morran var almanakken borte...Satan..
Da jeg gikk nedover veien fant jeg den liggende i veien,med navn og hele pakka..
Like ved hadde jeg lagt igjen visittkortet,hadde gjort mitt og dopapir lå jamsides.. :redface
Like etter møtte jeg et nysgjerrigpar som hadde spredt nyheten utover hele bygda... :prop: om de hadde sett noe..
Fikk en god latter etterpå... :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jompa skrev:Ka skal et stakkars menneske gjøre ?

Ikke godt å si men jeg tror du burde spise mindre saltmat og drikke mere øl. Du har drukket så lite at du er blitt dehydrert bare ! Et par murere på styrten og redusere peanøtt og chips inntaket så føles det bedre. Helt sikkert !
Dette har jeg lært av huslegen i Konk(det gikk plattfot i 1972), han heter Hasse Trassel og hadde mange uvanlige diagnoser. Artig fyr ! :\m/:

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Søndag formiddag. Fyllesyka fra igår er borte. Fruen er på skitur og ribba er i ovnen. Hva skal man finne på da ?
Det ble til at jeg gikk i garagen.
For etpar år siden kjøpte jeg kompresjonsmåler fra Biltema. Jeg har sjekket kompresjonen på Gpz,en flere ganger, fått for lave verdier og lurt på hvorfor. Enten lekkasje i ventilene, eller i stempelringene.
Både ringene og halvparten av ventilene er nye, og ventilsetene har jeg selv frest. Etter boka...

Jeg har egentlig ikke stolt helt på måleren, måleinstrumenter som ikke kan justeres og nullstilles får meg alltid til å tenke "jalla".
Og de målingene jeg har gjort før har alltid vært jevne, selv om de har vært lave.
Så da har jeg tenkt at jeg kunne umulig ha gjort en dårlig jobb på alle 4 sylindrene, riktig tenkt ?
I dag tok jeg likegodt og åpnet kompresjonsmåleren og oppdaget at nåla lå med godt trykk mot endestoppen.
Frem med ei tang, bende litt forsiktig på " belgen" bak tallskiva, sånn at nåla hvilte pent mot endestoppern, start opp og varmkjør i 5 minutter. Og ny måling.
04.03.12. 003.jpg
Denne så mye bedre ut ! De andre sylindrene var omtrent på samme nivå. Og minimum kompresjon skal være 120 psi.
Skal ta med måleren å få den kontrollert mot et pålitelig manometer en dag.
Sykkelen gikk jevnt og pent, jeg prøvde så vidt å stille TPSen (throttle position sensor) litt frem og tilbake, men det ser ut til at motorn trives best i den stillinga som var.
Her er en som lengter ut, og det er enda lenge igjen......
04.03.12. 002.jpg
Har forresten fått lyst på en til sykkel som det ikke finnes mange av. Yamaha XJ650 Turbo, 82 mod. Fant denne på Finn.no i dag.
18_31343639.jpg
Kunne vært et brukbart langtidsprosjekt ?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

:thumleft

Jeg hadde nok valgt en annen enn Yamaha.. :D
Yamahaen var vel en flopp.(svak ramme, få hester ,mye turbolag )

http://www.turbomotorcycles.org/TMIOA/Bikes.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:mc7 :mc7
If it ain't broke, I'll break it.

Svar