Min noe tilårskomne NAD CD-spiller sa takk for seg her om dagen... Det samme gjorde NAD forsterkeren fra 1992 i fjor en gang. Og nå er NAD perioden over for en stund i hvert fall, erstattet av Harman/Kardon.
Forsterkeren jeg kjøpte i fjor har fungert upåklagelig. Nå spiller den sammen med budsjett CD-spilleren HK 980, som jeg har hatt et par dager.
Funker greit den også, men mangler nok (foreløpig...) noe av tyngden, varmen, detaljdefinisjonen og dynamikken til NAD-spilleren...
Kan være at dette endrer seg litt etter en tid med tilpasning til såvel forsterker som høyttalere, som også har sitt utspring fra USA.
Har alltid kjørt på budsjettprodukter eller noe i nærheten av mellomklasse, om man kan si det slik om stereokomponenter. HK980 som jeg nettopp kjøpte var satt ned til under tusenlappen hos Soundgarden. Ser og føles bra ut, men føles
litt mangelfull lydmessig i forhold til NAD'en, men det kan muligens bare være en forbigående følelse som endrer seg så snart HK'en har tilpasset seg sine nye omgivelser.
Her er et bilde av "vidunderet"...:
Og her en av de siste låtene jeg har spilt med spilleren nå i dag:
[video]
http://www.youtube.com/watch?v=qmR8nLsgtmo[/video]