Bare le du ! Var ikke moro da vi kjørte lastebil året etter og gikk rett i et bro kar

Vi hadde ihvertfall ikke muskler til å kjøre lastebil med muskelservo. Broa datt ned på ene sida,hellet kraftig ned ihvertfall.Og bussen gikk på trynet og bussjåføren som var verdens snilleste mann fikk bombesjokk

Da ble vi hentet av Ursheriffen hjemme, i Pelle Polti bil med Pollti skilt på taket som kunne vippes opp og ned med et utvendig håndtak. Ånklig stilig
Hvit skjorte,jakke,sorte sko og strikkslips så satt vi foran pulten hans for en tordentale. Foreldrene våre var også der , stivt pyntet med dresser,kjoler og hatter. Særriøse greier altså

Etter tordentalen, den var innmari lang og pinlig, så åpnet han øverste skuffen i pulten sin og tok ut den fryktede Svarteboka

Slikket litt på blyantspissen og så ble vi notert i Svarteboka med navn,adresse og forbrytelse. Vi formelig så for oss sannheten i at kan dere ikke oppføre dere så blir det Bastø neste ! Skrekk og gru. Turen hjem gikk i trykket taushet med gråtende mødre og innbitte fedre.
Etter det var vi veldig snille og ånkli. Helt til vi dro av veien i en sving og rett inn i Glassmagasinet med en NSU 600 uten bremser montert,det var noen år senere. Når en er dum i hue så tenker en jo ikke så vi kjørte liksågodt ut av den andre speilglass ruta for ikke å bli tatt

Ursherriffen kunne aldri bevise det men garantert at han visste om og kjente sine pappenheimere. Men siden det ikke kunne bevises så har vi aldri gjort det

Etter det er vi blitt relativt tamme borgere av Kongeriket. Kameraten min ble så skremt av den fælen barndommen så han er blitt ånkli politimann

Og en av Norges beste på sitt område og det på tross av at han står i Svarteboka ! Tror vi ble lurt jeg
Samtidig er vel det også grunnen til at jeg ikke blei bura inn da jeg ble stoppet i gjennomsiktig orange Baby Doll i bilen midt på natta sånn passe klar for kvinnelig moro

. Litt moro og utidigheter har det jo blitt i årenesløp