Intruders logg----hmm..gps..musikk på øret..interkom...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Intruders Blogg-----Jeg lurer på en ting og det er to ..

Legg inn av AJ »

Intruder skrev:DER har vi`n der !! :mk
Er litt for ivrig av og tell vettu.. :redface

Men snart er det bart...har du forreten vært på GMS enda ? ..God helg og ikke :prop:
Ikke vært på GMS enda, men Tiger står klar \:D/
Med nye dempere foran og bak (nevnt til kjedsommelige tidligere... :redface ), full service, nytt fordekk og nytt drevkit.
Er bare for meg å montere tankfeste på Bags Connection "GS" tankbag'en, tilpasse den best mulig til festet på Tiger og vurdere om jeg skal erstatte det originale Triumph bagasjebrettet med GIVI-plata sånn at jeg får brukt 55 liters GIVI-toppboksen i stedet for Triumph-boksen.
Har et par andre småting jeg skal prøve ut også...
Joda, må nok komme meg på GMS snart, ja!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Intruders Blogg-----kan en stole på kilometertelleren ?

Legg inn av Svein2 »

Du har ikke tilfeldigvis noen "softbagger" du skal selge AJ, når du har fått deg stor toppboks? :janikk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Intruders Blogg-----kan en stole på kilometertelleren ?

Legg inn av AJ »

Svein2 skrev:Du har ikke tilfeldigvis noen "softbagger" du skal selge AJ, når du har fått deg stor toppboks? :janikk
Har denne fortsatt:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=17&t=3020&p=78348" onclick="window.open(this.href);return false;

Men den egner seg nok best til cruisersykler som har denne L-braketten bak passasjersetet. Husker ikke hva de egentlig kalles disse bagasjebrettene som ser ut en L og hvor softbags som Dowco kan tres nedpå og festes på den måten...

Kan kanskje festes på andre måter også på de fleste sykler? Husker jeg fikk det til en gang på Tiger uten bruk av L-brakett på tur til og fra Smia MC. Funket som bare det :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders Blogg-----tilbakestille kilometertelleren ?

Legg inn av Intruder »

Har stadig hørt om kilometertellere som tilbakestilles,vet ikke om dette lar seg gjøre, om kjøretøyet er gammelt
eller nytt osv.
Uansett kan det sikkert være noe å være oppmerksom på i mange tilfelle.
Hørte de ei stund brukte drill e.l. og lot den gå natta over ?? :lol Hæ ?
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders Blogg-----tilbakestille kilometertelleren ?

Legg inn av Intruder »

Intruder skrev:Har stadig hørt om kilometertellere som tilbakestilles,vet ikke om dette lar seg gjøre, om kjøretøyet er gammelt
eller nytt osv.
Uansett kan det sikkert være noe å være oppmerksom på i mange tilfelle.
Hørte de ei stund brukte drill e.l. og lot den gå natta over ?? :lol Hæ ?
1990 Suzuki Intruder 1400 kjørt 2800...........helt sikkert riktig det... 8)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Intruders Blogg-----kan en stole på kilometertelleren ?

Legg inn av Svein2 »

AJ skrev:
Svein2 skrev:Du har ikke tilfeldigvis noen "softbagger" du skal selge AJ, når du har fått deg stor toppboks? :janikk
Har denne fortsatt:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=17&t=3020&p=78348" onclick="window.open(this.href);return false;

Men den egner seg nok best til cruisersykler som har denne L-braketten bak passasjersetet. Husker ikke hva de egentlig kalles disse bagasjebrettene som ser ut en L og hvor softbags som Dowco kan tres nedpå og festes på den måten...

Kan kanskje festes på andre måter også på de fleste sykler? Husker jeg fikk det til en gang på Tiger uten bruk av L-brakett på tur til og fra Smia MC. Funket som bare det :-)
Tja, det var vel egentlig den rev-pack`n din jeg tenkte på. :-)
Beklager kupping av tråden din Intruder. :redface

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Intruders Blogg-----tilbakestille kilometertelleren ?

Legg inn av Svein2 »

Intruder skrev:
Intruder skrev:Har stadig hørt om kilometertellere som tilbakestilles,vet ikke om dette lar seg gjøre, om kjøretøyet er gammelt
eller nytt osv.
Uansett kan det sikkert være noe å være oppmerksom på i mange tilfelle.
Hørte de ei stund brukte drill e.l. og lot den gå natta over ?? :lol Hæ ?
1990 Suzuki Intruder 1400 kjørt 2800...........helt sikkert riktig det... 8)
Jeg brente opp drillen tll far min på den måten, da var han ikke særlig blid.
Drillen kostet nesten like mye som vw bobla hass. :knegg

Voksen
Innlegg: 326
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Intruders Blogg-----tilbakestille kilometertelleren ?

Legg inn av Voksen »

Intruder skrev:Har stadig hørt om kilometertellere som tilbakestilles,vet ikke om dette lar seg gjøre, om kjøretøyet er gammelt
eller nytt osv.
Uansett kan det sikkert være noe å være oppmerksom på i mange tilfelle.
Hørte de ei stund brukte drill e.l. og lot den gå natta over ?? :lol Hæ ?
Har aldri gjordt dette selv, det sier vel forresten alle, men vet at det stort sett ikke var noe problem på den gamle analoge telleren.
Nye digitale tellere er jo mye vanskeligere og er nok ikke "for mannen i gata".
Ellers var det jo noen som satte på drill på speedwiren og "spolte" bakover, men dette var nok mye tregere enn å snurre litt på tallene i den analoge/mekaniske telleren.
Ellers var det vanlig å koble ut speedwiren for ikke å få kilometer på bilen når en kjørte, med det resultat at en ikke hadde speedometer som virket.

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Intruders Blogg-----tilbakestille kilometertelleren ?

Legg inn av Svein2 »

Det var riktig det Voksen, husker at det var ikke mange kilometer det gikk bakover,
før det begynte å ryke av drillen. :oh

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders Blogg-----tilbakestille kilometertelleren ?

Legg inn av Intruder »

Svein2 skrev:
Intruder skrev:
Intruder skrev:Har stadig hørt om kilometertellere som tilbakestilles,vet ikke om dette lar seg gjøre, om kjøretøyet er gammelt
eller nytt osv.
Uansett kan det sikkert være noe å være oppmerksom på i mange tilfelle.
Hørte de ei stund brukte drill e.l. og lot den gå natta over ?? :lol Hæ ?
1990 Suzuki Intruder 1400 kjørt 2800...........helt sikkert riktig det... 8)
Jeg brente opp drillen tll far min på den måten, da var han ikke særlig blid.
Drillen kostet nesten like mye som vw bobla hass. :knegg
Så det er mulig,har hørt at det også lar seg gjøre med en PC på moderne kjøretøy.. :scratch ?
Og om du "kuppa tråden" gjør ikke så mye,er ikke så mange av dere.. :moi:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Intruders Blogg-----tilbakestille kilometertelleren ?

Legg inn av Svein2 »

Historien bak forsøket på tilbakeskruing av kilometre var på en Puch 50 med håndgir og pedaler.
Onkel min eide mopeden som jeg på 12-13 år tjuvlånte stadig vekk.
Han ble lei av at bensintanken til stadighet var tom og luringen begynte å skrive opp km.standen.
Jeg som håpte jeg var enda lurere gjorde ett forsøk på tilbakeskruing av km, noe som gikk dårlig. :sorry

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders Blogg-----tilbakestille kilometertelleren ?

Legg inn av Intruder »

Svein2 skrev:Historien bak forsøket på tilbakeskruing av kilometre var på en Puch 50 med håndgir og pedaler.
Onkel min eide mopeden som jeg på 12-13 år tjuvlånte stadig vekk.
Han ble lei av at bensintanken til stadighet var tom og luringen begynte å skrive opp km.standen.
Jeg som håpte jeg var enda lurere gjorde ett forsøk på tilbakeskruing av km, noe som gikk dårlig. :sorry
Nydelig,og jeg som trodde du var en av dem som aldri bryter loven,hæhæ :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Intruders Blogg-----tilbakestille kilometertelleren ?

Legg inn av Pollti »

Svein2 skrev:...noe som gikk dårlig. :sorry
Ursherrifen i min grønne barndom hadde bilen sin lagret på låven til foreldrene av en kamerat. En lørdagskveld hele bygda var i selskap så rappa vi den og kjørte rett ut i grøfta. Reineste Solberg Brothers kjøring :redface Ursherrifen tok det pent og han hadde syd Norges reineste understell etterpå. Hver en eneste søleklomp ble vasket bort av to flaue 10 åringer. Ble mange timer før Ursherriffen var fornøyd :oh
Da vi kom oss av sjokket så fant vi ut at å kjøre moped på låven var oppbyggelig og med null sjanse for å treffe Ursheriffen. Så da fyrte vi opp en gammel blå og hvite pedalmoped og hygget oss. Så hørte vi skrik og skrål og ulebusser og greier :scratch Bestemora i huset hadde sett hvitrøyk tyte ut både her og der på låven og trodde at 2 sønner av Norge holdt på å brenne inne så hun ringte brannvesenet full av bekymring for landets fremtid som hun var. Også datt a omkull på trappa med hjertefeil, så kom sykebilen også :sorry
Så ble 2 unge av Norges fremtid og håp satt i politibilen og kjørt til Sheriffkontoret hvor vi ble forklart i ganske klare ordelag om hva han syntes om de 2 døllingene som stod foran ham. Etter det holdt vi oss til DBS til stormen hadde blåst fra seg og bestemora var utskrevet fra sykehuset. Da utforsket vi skurtreskere og det gikk ikke særlig bra det heller såvidt jeg husker . Kameraten min satte hue fast i treskeværket og bare føttene stakk ut av utkastet bak og jeg satte ny rekord i råsykkling bort fra åstedet :moi: Mora mi grein mye den sommeren husker jeg :knegg

Voksen
Innlegg: 326
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Intruders Blogg-----tilbakestille kilometertelleren ?

Legg inn av Voksen »

:lol :lol :lol

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Intruders Blogg-----tilbakestille kilometertelleren ?

Legg inn av Pollti »

Bare le du ! Var ikke moro da vi kjørte lastebil året etter og gikk rett i et bro kar :punch Vi hadde ihvertfall ikke muskler til å kjøre lastebil med muskelservo. Broa datt ned på ene sida,hellet kraftig ned ihvertfall.Og bussen gikk på trynet og bussjåføren som var verdens snilleste mann fikk bombesjokk :dontknow Da ble vi hentet av Ursheriffen hjemme, i Pelle Polti bil med Pollti skilt på taket som kunne vippes opp og ned med et utvendig håndtak. Ånklig stilig \:D/
Hvit skjorte,jakke,sorte sko og strikkslips så satt vi foran pulten hans for en tordentale. Foreldrene våre var også der , stivt pyntet med dresser,kjoler og hatter. Særriøse greier altså :ills Etter tordentalen, den var innmari lang og pinlig, så åpnet han øverste skuffen i pulten sin og tok ut den fryktede Svarteboka :8-[ Slikket litt på blyantspissen og så ble vi notert i Svarteboka med navn,adresse og forbrytelse. Vi formelig så for oss sannheten i at kan dere ikke oppføre dere så blir det Bastø neste ! Skrekk og gru. Turen hjem gikk i trykket taushet med gråtende mødre og innbitte fedre.
Etter det var vi veldig snille og ånkli. Helt til vi dro av veien i en sving og rett inn i Glassmagasinet med en NSU 600 uten bremser montert,det var noen år senere. Når en er dum i hue så tenker en jo ikke så vi kjørte liksågodt ut av den andre speilglass ruta for ikke å bli tatt :janikk :terge Ursherriffen kunne aldri bevise det men garantert at han visste om og kjente sine pappenheimere. Men siden det ikke kunne bevises så har vi aldri gjort det :terge Etter det er vi blitt relativt tamme borgere av Kongeriket. Kameraten min ble så skremt av den fælen barndommen så han er blitt ånkli politimann :jada: Og en av Norges beste på sitt område og det på tross av at han står i Svarteboka ! Tror vi ble lurt jeg :\m/:

Samtidig er vel det også grunnen til at jeg ikke blei bura inn da jeg ble stoppet i gjennomsiktig orange Baby Doll i bilen midt på natta sånn passe klar for kvinnelig moro :terge . Litt moro og utidigheter har det jo blitt i årenesløp :moi:

Låst