Cheron; Ferie modus :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Vi har da alvorlige grupperinger her også? Det er jo vi som har ånklie motorer i syklene våre som hele tiden må forsvare oss mot kremvisper-eierne f.eks. :mk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Dream on...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38171
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jalmar skrev:Vi har da alvorlige grupperinger her også? Det er jo vi som har ånklie motorer i syklene våre som hele tiden må forsvare oss mot kremvisper-eierne f.eks. :mk
:knegg
Javisst...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Det pussige er at de som var med på rabalderet vi ikke skal snakke om på et annet forum som vi ikke nevner i fjor, hadde to-sylindrete maskiner. :lol
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Ja, rart det der. Kan det ha sammenheng med at de med to-sylindrede motorer har mer tid til å bruke innsiden av hodet?

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Veeeeelll.... Krangel er vel neppe et resultat av at deltagerne bruker innsiden av hodet? :lol
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Kommer alt an på hva de bruker innsiden av hodet til

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38171
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev:Ja, rart det der. Kan det ha sammenheng med at de med to-sylindrede motorer har mer tid til å bruke innsiden av hodet?
Heller det at to sylindre harmonerer mer med to hjernehalvdeler... ;)
Med flere sylindre blir det altfor mye hjerneturbulens, vil jeg tro... :-s

:knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

AJ
Ja, men jeg tror Jalmar vil fram til at det er relativ høy sagflisfaktor i hodet til enkelte med to-sylindrede sykler, og vi får da inderlig håpe at han da tenker på andre enn de som er på dette forumet.
En annen ting som har slått meg, er at de som ikke har to-sylindrede sykler er raskere til å påpeke fordelene med sine sykler :scratch

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Legg inn av mekkern »

1 eller 100 sylindre spiller ingen rolle-viktigst er at de ikke kan forveksles med støvsuger på lyden.. :bananas

ri på sugedyr :knegg

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Ragnhild skrev:AJ
Ja, men jeg tror Jalmar vil fram til at det er relativ høy sagflisfaktor i hodet til enkelte med to-sylindrede sykler, og vi får da inderlig håpe at han da tenker på andre enn de som er på dette forumet.
En annen ting som har slått meg, er at de som ikke har to-sylindrede sykler er raskere til å påpeke fordelene med sine sykler :scratch
Neida Ragnhild. Jeg forsøker da kun å påpeke bakdelene ved andres kan du skjønne. Fordelene med 4-sylindret motor er da åpenbare, så de behøver man ikke påpeke. :lol

Når det gjelder sagflisfaktor har den ingenting med antall sylindere å gjøre. Selv jeg har jo hatt mc med kun 2 sylindere. :mk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38171
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev:AJ
Ja, men jeg tror Jalmar vil fram til at det er relativ høy sagflisfaktor i hodet til enkelte med to-sylindrede sykler, og vi får da inderlig håpe at han da tenker på andre enn de som er på dette forumet.
En annen ting som har slått meg, er at de som ikke har to-sylindrede sykler er raskere til å påpeke fordelene med sine sykler :scratch
Kan hende han tenker på de som er en smule selvhøytidelige og som liker å smykke seg med bokstavene H-D for alt jeg vet.. :roll



:knegg

(som er den smiley'en jeg har begynt å like svært godt... :knegg :knegg )
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Jeg liker denne best: :mk

Men når det gjelder sylinder-inndeling, så er jo det selvfølgelig bare for moro. Problemet som vi ikke snakker om på det stedet vi ikke nevner, var jo at enkelte ikke forsto at de måtte lete innover i seg selv for å finne årsaken til rabalderet. Enkle mennesker tror at andre er skylda i alt som går dem i mot. De evner ikke å spørre seg selv om det kanskje kunne være noe ved en selv som tiltrakk seg negativ oppmerksomhet.

Og som de opplyste menneskene vi er, trakk vi oss stille tilbake til dette stedet der vi kan ha det koselig uansett antall sylindere. :mk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Joda Jalmar, vi har det jo riktig så koselig noeng ganger, men det er jo mer diskusjon om antall sylindre her enn det var på MC-forumet?

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

mekkern skrev:
ri på sugedyr :knegg
[img]http://www.mysmilie.de/english/green/sm ... mg/017.gif[/img][img]http://www.mysmilie.de/english/green/sm ... mg/017.gif[/img]



Og hva med oss både 2 og 4 sylinder jern i heimen? Blir bare drivende forvirret rundt som en fjert i en kurv-stol :knegg
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Svar