Xs 650 cafe

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Xs 650 cafe

Legg inn av mekkern »

http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?do ... tml#map024

Her er fasiten...
men litt enklere forklart er det enklere jo eldre kjøretøyet er..føre 68/7o var det veldig fritt..
men det er 2 måter med støytest-forbikjøring og standstøy.

hvis sykkelen er eldre enn 89 mod er det litt romsligere krav-men det skal subjektivt virke som orginalt støynivå.
hvis de orginale nr finnes på potta og tilsvarende modell er solgt her finnes det papirer på dette.
liker selv litt lyd i 2hjulingen men "raka rør" er et helvetes spetakkel som ikke er nødvendig synes jeg-hvis en har et "halvdempet" anlegg så går det an å kjøre vanlig i trafikken uten å tiltrekke seg uønsket oppmerksomhet -og det bråker "nok" med full gass.

liten kuriositet på CBR`n min der det ikke er oppgitt støy i typegodkjenningen..dette ga hodepine hos Vegdirektoratet.. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Xs 650 cafe

Legg inn av Crinos »

Tydeligvis aldri en regel uten unntak..
I mitt vognkort står det klart og tydelig at sykkelen er godkjent med 95dB på 2.500 RPM.

Forøvrig ønsker jeg med mer demping.. Jeg har et to-i-ett system, med demping, som i tillegg er dempet ytterligere med glassfiber pakkning.. Klarer bare ikke å få ned lyden. Selv ikke da jeg satte på en helt flat skive på endestussen av annlegget med kun 2 millimeters spacer hvor luften/lyden kunne komme ut...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Xs 650 cafe

Legg inn av mekkern »

med store sylindre er det kul umulig å ha "rettigjennom" demper..pulsene er for harde..en trenger volum og dempere med labyrint..
skal det ikke strupe effekten blir de svære..
men som du har 2-1 så hjelper det noe kontra 2-2..

må nesten over på slike typer..
http://www.flowmastermufflers.com/index.php?cat=1
eller
http://www.youtube.com/watch?v=iDTTOa77 ... re=related
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Xs 650 cafe

Legg inn av Crinos »

mekkern skrev:med store sylindre er det kul umulig å ha "rettigjennom" demper..pulsene er for harde..en trenger volum og dempere med labyrint..
skal det ikke strupe effekten blir de svære..
men som du har 2-1 så hjelper det noe kontra 2-2..
Ja det er ganske kraftige puls på eksosen min.
Jeg har en slik sak som innmat, pakket med glassfiber.
Bilde
Hjelper litt, men ikke så mye som ønsket.

Har nesten vurdert en tur til Svendsen Eksos for å høre om de kan lage noe greit til meg... Som også ser bra ut.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Hjallis
Innlegg: 68
Registrert: 12 feb 2012, 14:04
Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov

Re: Xs 650 cafe

Legg inn av Hjallis »

750chopper skrev:
Hjallis skrev:Hei ny her på forumet er det noen flere her som har xs eller caferacere i nærheten bor på kløfta like ved gardemoen.har en xs 75 chopper under bygging men jeg henter en ny xs til som blir til caferacer hilsen Kurt

Hei Kurt

Jeg har nok ingen xs eller caferacer, men jeg bor på Kløfta ;-)
Har nå en 621 Honda cb750 chopper under oppbygging.


Mvh
Robert C")
Vi er jo nesten naboer tror jeg har vært innom deg en gang .jeg kjørte forbi huset ditt i ettermiddag med yamahaen hørte du meg :notlistening . Har du fått en 350chopper også

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Xs 650 cafe

Legg inn av Kjellrf »

Mener at spesifikke støykrav/verdier først kom på mc i 1978.
Før det, blei det tatt på gehør ved typegodkjenning.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
500DOHC
Innlegg: 76
Registrert: 27 nov 2011, 14:16
Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650

Re: Xs 650 cafe

Legg inn av 500DOHC »

Huff, huff!
Kan tenke med de nidkjære kontrollantene hygger seg mens de sender deg på en forbikjøringsmåling som er helt unødvendig.
[album]3317[/album]

750chopper
Innlegg: 8
Registrert: 11 mar 2012, 17:59
Motorsykkelen din: Honda cb 750 chopper, Yamaha fj1100
Sted: Kløfta
Kontakt:

Re: Xs 650 cafe

Legg inn av 750chopper »

Hjallis skrev:
750chopper skrev:
Hjallis skrev:Hei ny her på forumet er det noen flere her som har xs eller caferacere i nærheten bor på kløfta like ved gardemoen.har en xs 75 chopper under bygging men jeg henter en ny xs til som blir til caferacer hilsen Kurt

Hei Kurt

Jeg har nok ingen xs eller caferacer, men jeg bor på Kløfta ;-)
Har nå en 621 Honda cb750 chopper under oppbygging.


Mvh
Robert C")
Vi er jo nesten naboer tror jeg har vært innom deg en gang .jeg kjørte forbi huset ditt i ettermiddag med yamahaen hørte du meg :notlistening . Har du fått en 350chopper også

Bor på Bakke Søndre ;-) Viss du kjører forbi så finnes det alltids kaffe her ;-)
OLD BIKERS MC NORGE

Honda cb 750 chopper ( 621 )
Honda cb 350 chopper
Yamaha fj 1100

Hjallis
Innlegg: 68
Registrert: 12 feb 2012, 14:04
Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov

Re: Xs 650 cafe

Legg inn av Hjallis »

ute i solen venter fremdeles på att xs 750 tanken skal bli klar blir nok litt lavere i fronten men jeg venter fremdeles på att forhjulet skal komme fra usa.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Xs 650 cafe

Legg inn av Crinos »

Nyyyydelig! :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Hjallis
Innlegg: 68
Registrert: 12 feb 2012, 14:04
Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov

Re: Xs 650 cafe

Legg inn av Hjallis »

Crinos skrev:Nyyyydelig! :thumleft
takker for det den blir nok mye bedre når jeg får på eikehjul foran og annen gummi har bestilt firestone blackwall 4.0 x 19 .
kjørestillinga virker faktisk helt ok mulig jeg setter på ett rearsett slik att beina kommer lengre bak

Hjallis
Innlegg: 68
Registrert: 12 feb 2012, 14:04
Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov

Re: Xs 650 cafe

Legg inn av Hjallis »

et til bakfra skiltet er lånt fra chopperen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Xs 650 cafe

Legg inn av Crinos »

Nydelig og absolutt riktig dekk på bakhjulet der! :thumleft

Om det lar seg gjøre med rearset tror jeg at sykkelen virkelig hadde kledd det!

Finnes det noe dempende matriale i den "sadelen" eller er den hard?

PS: du har ikke blitt bitt av TRON basillen?
Bilde
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Hjallis
Innlegg: 68
Registrert: 12 feb 2012, 14:04
Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov

Re: Xs 650 cafe

Legg inn av Hjallis »

Crinos skrev:Nydelig og absolutt riktig dekk på bakhjulet der! :thumleft

Om det lar seg gjøre med rearset tror jeg at sykkelen virkelig hadde kledd det!

Finnes det noe dempende matriale i den "sadelen" eller er den hard?

PS: du har ikke blitt bitt av TRON basillen?
Bilde
har padding til setet men det er ikke satt på enda har kjørt husaberg noen år så jeg er vant til hardt sete :-) setet er bare midlertidlig påsatt vurderer å kutte 10 cm i front slik att bakhjulet synes enda mer men jeg får vente til den andre bensintanken er blitt satt på da den er litt breiere

Brukeravatar
500DOHC
Innlegg: 76
Registrert: 27 nov 2011, 14:16
Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650

Re: Xs 650 cafe

Legg inn av 500DOHC »

Hjallis skrev:ute i solen venter fremdeles på att xs 750 tanken skal bli klar blir nok litt lavere i fronten men jeg venter fremdeles på att forhjulet skal komme fra usa.
Blir tøfft det der.
Må 750'tanken endres mye for å passe?
[album]3317[/album]

Svar