Frustrerende fartsgrenser!
Frustrerende fartsgrenser!
Jeg på sørlandet ikke så mange kilometerne fra Godtvoksen.
Da jeg fikk billappen for ca 20 år siden regnet vi at det tok litt i underkant av halvannen time å kjøre til Kristiansand, men i den senere tid med adskillig millioner brukt på vei må vi nok regne minst ti minutter lengre tid.
Fartsgrensene har noen steder gått fra 80 til 70 til 60 med påfølgene laserkontroller titt og ofte.
Det ble feks brukt 10-15millioner på midtdelere i Trybakken forrige høst med det resultat at 3-felten ble kortere og det ble 70 i stedet for 80 et lengre strekk.
I denne uken har visst 70- sonen har gjordt mye større inntog i Lyndal, Sør-Audnedal, Mandal og Sogndalen. Den nye veisnutten ved Vigeland ble heldigvis fredet foreløpig. Nå går det enda lengre tid til Kristiansand.
Mot Stavanger er 90 blitt 80 og 80 blitt 70 mange steder og for et par år siden ble 80-sonen mellom Sira og Moi 60-sone med påfølgende kontroller og bøter.
Nordover fra Lyngdal må folk også regne med vesentlig lengre tid da lange 80-soner er blitt 60-soner.
Hvor skal dette ende?
Hva blir disse veiavgiftspengene brukt til? (Husk forreste at hvis ikke veiavgiften betales i dag blir det straffegebyr på 250,- per kjøretøy).
Før i tiden kunne en jo fly fra London til New York på 3.5 time men nå må en regne det dobbelte.
Er det slik vi vil få det på veiene her i sør også i fremtiden?
Da jeg fikk billappen for ca 20 år siden regnet vi at det tok litt i underkant av halvannen time å kjøre til Kristiansand, men i den senere tid med adskillig millioner brukt på vei må vi nok regne minst ti minutter lengre tid.
Fartsgrensene har noen steder gått fra 80 til 70 til 60 med påfølgene laserkontroller titt og ofte.
Det ble feks brukt 10-15millioner på midtdelere i Trybakken forrige høst med det resultat at 3-felten ble kortere og det ble 70 i stedet for 80 et lengre strekk.
I denne uken har visst 70- sonen har gjordt mye større inntog i Lyndal, Sør-Audnedal, Mandal og Sogndalen. Den nye veisnutten ved Vigeland ble heldigvis fredet foreløpig. Nå går det enda lengre tid til Kristiansand.
Mot Stavanger er 90 blitt 80 og 80 blitt 70 mange steder og for et par år siden ble 80-sonen mellom Sira og Moi 60-sone med påfølgende kontroller og bøter.
Nordover fra Lyngdal må folk også regne med vesentlig lengre tid da lange 80-soner er blitt 60-soner.
Hvor skal dette ende?
Hva blir disse veiavgiftspengene brukt til? (Husk forreste at hvis ikke veiavgiften betales i dag blir det straffegebyr på 250,- per kjøretøy).
Før i tiden kunne en jo fly fra London til New York på 3.5 time men nå må en regne det dobbelte.
Er det slik vi vil få det på veiene her i sør også i fremtiden?
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Hei på deg,Voksen !
Statens vegvesens fastsetting av fartsgrenser virker ofte meningsløse,det skal jeg være enig med deg i..
Men....hadde det blitt bare "høyhastighetsveier" hadde dette også blitt litt kjedelig for oss MCistene..
Statens vegvesens fastsetting av fartsgrenser virker ofte meningsløse,det skal jeg være enig med deg i..

Men....hadde det blitt bare "høyhastighetsveier" hadde dette også blitt litt kjedelig for oss MCistene..

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Frustrerende fartsgrenser!
De gjør jo dette for oss, slik at vi ikke skal kjøre oss i hjel hele bunten
Samferdelspolitikken i Norge er noe svineri, rett og slett.

Samferdelspolitikken i Norge er noe svineri, rett og slett.
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Det jeg savner er logikk i tiltakene.
Med midtdeler så kan jo ikke bilene frontkollidere. Ergo siden 70 er satt der man kan frontkollidere (høyeste hastighet som SVV har regnet som overlevbar ved frontkollisjon - dvs 70+70=140) så burdte det jo være rom for å sette opp fartsgrensene - gjerne til 100.
Med midtdeler så kan jo ikke bilene frontkollidere. Ergo siden 70 er satt der man kan frontkollidere (høyeste hastighet som SVV har regnet som overlevbar ved frontkollisjon - dvs 70+70=140) så burdte det jo være rom for å sette opp fartsgrensene - gjerne til 100.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Helt enig i at høyhastighetsveier er kjedelige på MC, men på sørlandet finnes det drøssevis av veier i daler og på kryss og tvers som gir oss mange muligheter til å finne alternative veier for MC. Problemet er jo at asfaltstandarden er livsfarlig dårlige mange steder på de fine MC-veiene.Intruder skrev:
Men....hadde det blitt bare "høyhastighetsveier" hadde dette også blitt litt kjedelig for oss MCistene..
I Flekkefjord klagde en kjøreskole på elendige asfaltforhold for tohjulinger og resultatet ble advarselkilt for MC.
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Men parakdoksalt er fartsgrensen på de veien oftest høyere enn på E39Voksen skrev:Helt enig i at høyhastighetsveier er kjedelige på MC, men på sørlandet finnes det drøssevis av veier i daler og på kryss og tvers som gir oss mange muligheter til å finne alternative veier for MC. Problemet er jo at asfaltstandarden er livsfarlig dårlige mange steder på de fine MC-veiene.Intruder skrev:
Men....hadde det blitt bare "høyhastighetsveier" hadde dette også blitt litt kjedelig for oss MCistene..
I Flekkefjord klagde en kjøreskole på elendige asfaltforhold for tohjulinger og resultatet ble advarselkilt for MC.

Re: Frustrerende fartsgrenser!
Front mot front i 70 blir ikke 140. Blir som å treffe en vegg i 70 det, men med den forskjellen at "veggen" også har absorbasjonssoner. Trengs nok et realfags-løft jaRuneMC skrev:Det jeg savner er logikk i tiltakene.
Med midtdeler så kan jo ikke bilene frontkollidere. Ergo siden 70 er satt der man kan frontkollidere (høyeste hastighet som SVV har regnet som overlevbar ved frontkollisjon - dvs 70+70=140) så burdte det jo være rom for å sette opp fartsgrensene - gjerne til 100.

Re: Frustrerende fartsgrenser!
Spørs hva man treffer det... treffer man et vogntog er det ikke særlig deformasjonssoner på den og personbilen blir nok dratt endel i motsatt retning...
Skal være enig i at deformasjonssoner og ulik masse ikke nødvendigvis betyr at 70+70 blir 140, men at det ofte kan bli verre enn å treffe en vegg for den minste bilen bør være klart...
Skal være enig i at deformasjonssoner og ulik masse ikke nødvendigvis betyr at 70+70 blir 140, men at det ofte kan bli verre enn å treffe en vegg for den minste bilen bør være klart...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: Frustrerende fartsgrenser!
noen gang kjørt på autobahn? må innrømme at å ligge å peise i 200 + + + var meget gøy....Voksen skrev: Helt enig i at høyhastighetsveier er kjedelige på MC.
one wheel up??
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Bosted: Stavanger
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Jeg syntes også det var hysterisk gøy og ligge i 280km/t :-)å
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Frustrerende fartsgrenser!
joda...Mysterion skrev:noen gang kjørt på autobahn? må innrømme at å ligge å peise i 200 + + + var meget gøy....Voksen skrev: Helt enig i at høyhastighetsveier er kjedelige på MC.
men etter en stund ønsker jeg meg bil....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Gøy å kjøre i 200 eller 280...? .Er kjempeglad og redd om jeg får`n opp i 150 jeg.. 

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Autobahn er helt ok på MC så lenge man kan kjøre fort nok, skulle gjerne hatt en som gjorde 300+ bare for å kunne presset på.
It is better to exist unknown to the law.
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Nå er det innført permanent 70 grense på Ring 3 i Oslo. Ser ut som en straff for at vi ikke respekterte miljøfartsgrensen på 60.
Da de innførte miljøfartsgrensen på 60 hadde ikke politikerne gjort jobben sin godt nok slik at 60 grensen ikke kunne håndheves.
Så nå skal de ta igjen med 70 grense hele året, For meg som bruker denne veien, gir det bare mer politikerforakt.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=_8RDcG3hg9g[/video]
Da de innførte miljøfartsgrensen på 60 hadde ikke politikerne gjort jobben sin godt nok slik at 60 grensen ikke kunne håndheves.
Så nå skal de ta igjen med 70 grense hele året, For meg som bruker denne veien, gir det bare mer politikerforakt.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=_8RDcG3hg9g[/video]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39859
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Helt sykt og helt uten fornuftsbasert logikk,tør jeg påståpelsen skrev:Nå er det innført permanent 70 grense på Ring 3 i Oslo.

Er ikke denne veien ment å sørge for kjapp trafikkavvikling, da? Ja, bortsett fra når det propper seg helt... Men da spiller det heller ingen rolle hva fartsgrensa er...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Ble ikke den satt ned fordi lufta der ble full av drit og livsfarlig?AJ skrev:Helt sykt og helt uten fornuftsbasert logikk,tør jeg påståpelsen skrev:Nå er det innført permanent 70 grense på Ring 3 i Oslo.![]()
Er ikke denne veien ment å sørge for kjapp trafikkavvikling, da? Ja, bortsett fra når det propper seg helt... Men da spiller det heller ingen rolle hva fartsgrensa er...
It is better to exist unknown to the law.
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Som jeg har sagt tidligere... Kleppa er en ulykke for både veitrafikken og kollektivtrafikken i stor-Oslo.
Veitrafikken: Fokus er på midtrekkverk som koster milliarder, fartsgrenser som senkes uten grunn, flere bomstasjoner, bygging av sykkelveier for atter milliarder som ikke brukes av syklistene og til sist en ansvarspulverisering ved at fylkeskommunene nå har overtatt ansvaret for mer av veisystemet - alle vet jo at fylkeskommuner og kommuner ikke har god nok økonomi.
Kollektivtrafikken: Nedlegger togstasjoner og presterer likevel å gi lenger reisetid på togene der stasjoner blir nedlagt. Stasjonene legges forøvrig ned i områder med befolkningsvekst. Ingen tilbud (matebusser) til ungdom og alle andre uten egen bil, som skal på trening eller fritidsaktiviteter om kvelden f.eks.
60 ble i sin tid innført som "miljøfartsgrense" om vinteren pga svevestøv. (At det gir minst like stor effekt med jevnlig spyling/vasking av veiene, er kjent fra forsøk, men dysset ned...) De aller fleste har også fortsatt å kjøre i 80 fordi det ble kjent at ingen ble straffet for brudd på "miljøfartsgrense" pga manglende lovhjemmel.
70 på Ring3 kommer ikke til å respekteres det heller, bl.a. fordi tungtransporten er blant de som kjører hardest, og personbilene ønsker selvfølgelig ikke å bli forbikjørt - det er både det psykologiske og praktiske som spiller inn. Når fartsgrensene er riktige så flyter det best. Dermed får man det betenkelige i at alle blir "kriminelle" og at myndighetene kan straffeforfølge akkurat den de ønsker...
Veitrafikken: Fokus er på midtrekkverk som koster milliarder, fartsgrenser som senkes uten grunn, flere bomstasjoner, bygging av sykkelveier for atter milliarder som ikke brukes av syklistene og til sist en ansvarspulverisering ved at fylkeskommunene nå har overtatt ansvaret for mer av veisystemet - alle vet jo at fylkeskommuner og kommuner ikke har god nok økonomi.
Kollektivtrafikken: Nedlegger togstasjoner og presterer likevel å gi lenger reisetid på togene der stasjoner blir nedlagt. Stasjonene legges forøvrig ned i områder med befolkningsvekst. Ingen tilbud (matebusser) til ungdom og alle andre uten egen bil, som skal på trening eller fritidsaktiviteter om kvelden f.eks.
60 ble i sin tid innført som "miljøfartsgrense" om vinteren pga svevestøv. (At det gir minst like stor effekt med jevnlig spyling/vasking av veiene, er kjent fra forsøk, men dysset ned...) De aller fleste har også fortsatt å kjøre i 80 fordi det ble kjent at ingen ble straffet for brudd på "miljøfartsgrense" pga manglende lovhjemmel.
70 på Ring3 kommer ikke til å respekteres det heller, bl.a. fordi tungtransporten er blant de som kjører hardest, og personbilene ønsker selvfølgelig ikke å bli forbikjørt - det er både det psykologiske og praktiske som spiller inn. Når fartsgrensene er riktige så flyter det best. Dermed får man det betenkelige i at alle blir "kriminelle" og at myndighetene kan straffeforfølge akkurat den de ønsker...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Nedsatt fart er da ikke noe nytt. Dette har kjerringa bedrevet i mange år, det er bare nå når det treffer dere at dere reagerer.
Dette har vi slitt med i mange år. I stedet for å normalisere farten og utbedre veien er den kjappe løsningen å sette ned fartsgrensen så kan det være som det er noen år til - vi snakker nå om europavei 39 - E39 som nå har fått ytterligere 20 km nedsatt fart mellom Mandal og Flekkefjord og en fast UP patrulje til å passe på oss.
Hun kommer garantert ned hit igjen og ljuger om nye midler frem mot neste valg - nå er det jo tid for de store løgnene i ett godt års tid slik de har gjort tidligere og det ser ut til at folk går på løgnene igjen og igjen.
Sorry men dette er en forbannelse for landet og oss som bor her. I stedet for å ruste opp og bygge landet nå når det er lavkost og vi har midler så bruker de midlene til enda flere offentlige ansatte, 1 av 2 pr nå.
Dette har vi slitt med i mange år. I stedet for å normalisere farten og utbedre veien er den kjappe løsningen å sette ned fartsgrensen så kan det være som det er noen år til - vi snakker nå om europavei 39 - E39 som nå har fått ytterligere 20 km nedsatt fart mellom Mandal og Flekkefjord og en fast UP patrulje til å passe på oss.
Hun kommer garantert ned hit igjen og ljuger om nye midler frem mot neste valg - nå er det jo tid for de store løgnene i ett godt års tid slik de har gjort tidligere og det ser ut til at folk går på løgnene igjen og igjen.
Sorry men dette er en forbannelse for landet og oss som bor her. I stedet for å ruste opp og bygge landet nå når det er lavkost og vi har midler så bruker de midlene til enda flere offentlige ansatte, 1 av 2 pr nå.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Vegvesenet skal bygge E6 firefelt videre nordover,deriblant ny firefelts bru ved Moelv...
Et sted må firefelts E6 stoppe,hvorfor ikke innsnevre før Moelv og ferdig med det.Herover er det samlet ikke mange køer i årets løp,i og ved storbyene hver dag..
Videre veibygging der køene finnes vil gi bedre trafikkflyt,stor miljøgevinst og fartsgrensene kan settes opp..
Fytterakkern så irritert jeg blir på politikerne heroppi som daglig huier og skriker om E6,E6,E6..


Et sted må firefelts E6 stoppe,hvorfor ikke innsnevre før Moelv og ferdig med det.Herover er det samlet ikke mange køer i årets løp,i og ved storbyene hver dag..
Videre veibygging der køene finnes vil gi bedre trafikkflyt,stor miljøgevinst og fartsgrensene kan settes opp..
Fytterakkern så irritert jeg blir på politikerne heroppi som daglig huier og skriker om E6,E6,E6..


Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Kan de bare klare å grave dypt nok så veien overlever vinteren da
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Hehe,kanskje tofelts over Mjøsbrua på sommeren og firefelts på Mjøsisen om vinteren ? Sjennialt,Egon..Duville skrev:Kan de bare klare å grave dypt nok så veien overlever vinteren da

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Det geniale var at når de la midtdeler opp Trybakkene mellom Søgne og Mandal gjorde de det umulig å komme forbi vogntog som ikke kommer opp på glatta, og i den bakken står det flere ganger om vinteren. Løsningen er en hjullaster på stedet som er beredt til å dra opp vorntogene som ikke kommer opp på den sørlandske hovedvei.
Ellers så fikk jo kleppa hjulpet Flekkefjæringne med midtdeler der også med det resultat at påkjøringsfeltet ble forkortet slik at en kan risikere å måtte stanse opp i enden i stedet for å flette inn.

Ellers så fikk jo kleppa hjulpet Flekkefjæringne med midtdeler der også med det resultat at påkjøringsfeltet ble forkortet slik at en kan risikere å måtte stanse opp i enden i stedet for å flette inn.

Re: Frustrerende fartsgrenser!
Her sørpå gnåler også politikerne om firefelts vei der veiene tåler minst det dobbelte av trafikk før det blir noe problem, men at de sideveiene vi normalt kjører på går opp i liminga hører vi lite om. Sikkert vanskeligere å kreve bompenger for å få penger til asfalt.Intruder skrev:Vegvesenet skal bygge E6 firefelt videre nordover,deriblant ny firefelts bru ved Moelv...![]()
Et sted må firefelts E6 stoppe,hvorfor ikke innsnevre før Moelv og ferdig med det.Herover er det samlet ikke mange køer i årets løp,i og ved storbyene hver dag..
Videre veibygging der køene finnes vil gi bedre trafikkflyt,stor miljøgevinst og fartsgrensene kan settes opp..
Fytterakkern så irritert jeg blir på politikerne heroppi som daglig huier og skriker om E6,E6,E6..![]()

- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Jeg har levet med miljøfartsgrense på rv4 siden den kom for en liten evighet siden, og er slettes ikke sikker på at jeg er så veldig imot akkurat denne.
Etter at denne ble innført har rushtidsulykkene gått ned til en brøkdel av det som var vinterstid tidligere.
Resultatet er at jeg bruker gjerne 3-5 min mer fra Grorud til sentrum, men sparer 1/2 time nesten hver 3. dag på å slippe å stå i kø for en tulling som ikke klarte å stoppe.
Ja jeg vet, trafikken går i 80. Men faktum er at tidligere gikk den i 100-110.
Dette var tydelig for fort for Oladunk tidlig på morran på vinterveg.
Jeg vet også at meningen med miljøfartsgrense ikke var ulykkesforebygging, men jeg synes da det er en bra bieffekt.
Etter at denne ble innført har rushtidsulykkene gått ned til en brøkdel av det som var vinterstid tidligere.
Resultatet er at jeg bruker gjerne 3-5 min mer fra Grorud til sentrum, men sparer 1/2 time nesten hver 3. dag på å slippe å stå i kø for en tulling som ikke klarte å stoppe.
Ja jeg vet, trafikken går i 80. Men faktum er at tidligere gikk den i 100-110.
Dette var tydelig for fort for Oladunk tidlig på morran på vinterveg.
Jeg vet også at meningen med miljøfartsgrense ikke var ulykkesforebygging, men jeg synes da det er en bra bieffekt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39859
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Frustrerende fartsgrenser!
Det ser ut til å være sterke krefter der ute som jobber for 30 km/t i byer og tettsteder...
http://www.ringblad.no/motor/article6639012.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Klokt eller ubetenksomt...?
Nyheter som dette får i hvert fall meg til å spørre: hva blir det neste?

http://www.ringblad.no/motor/article6639012.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Klokt eller ubetenksomt...?


Nyheter som dette får i hvert fall meg til å spørre: hva blir det neste?

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.