Ja, da har det skjedd litt siden sist
Etter at han hadde vært i tenkeboksen en tid kom han til at han ville prøve ut sykler som var litt mere lettkjørte, og er grei på gruskjøring. Han hadde funnet ut at Motoren som sitter i F650GS opp til 2007 er den samme som sitter i Aprillia Pegaso, og han ville prøve en slik en.
Like fort tenkt som gjort, da det stod en slik til salgs i Kongsberg. 2008 mod Aprilia Pegaso Strada 650, endunker.
Han var ikke like entusiastisk etter å ha prøv den
Syntes det ble litt vell mye nøkking... Også satt han ikke helt godt på salen heller.
Siden han ble så usikker tok vi hver vår sykkel og kjørte bort til en kollega av meg som har en 2004 Yamaha XT660R - bare for å teste ut om det var samme nøkking og røkking i den endunkeren der. Han kjørte min BMW F650GS og jeg kjørte konas Honda Shadow VT600 - på tilbaketuren byttet vi.
Etter å ha kjørt Yamaha'en var han fortsatt i tvil på om endunker er det rette - det var omtrent like mye nøkking og rykking i Yamaha'en.
Dette ble jo en veldig god dag for testing av sykler, da han fikk kjørt 4 forskjellige
Nå konkluderte han med at han skulle prøvekjøre en kamerats MC, som også er en endunker - en Suzuki FX Freewind 650.
Har ikke fått pratet med ham etter det, men jeg har gjort meg mine egne tanker:
-Han vil ha en offroadlignende sykkel som er lettkjørt
-han vil nok helst ikke ha en endunker, tenker da at valget blir 2 sylindre
Er ikke mange sykler igjen å velge i da...
BMW F650GS fra 2008 og oppover blir for dyr
Honda Transalp XL650 fra ca2003 - det kunne kanskje være et valg
Suzuki DL650 V-strom, ikke veldig offroad, men tror den vil være grei på grus.
Noen jeg nå har oversett - andre forslag?