Nå mangler bare Explorer en ting ifht GS'n, og det er el justerbar fjæring. Jeg har hatt dette på begge mine K1200S'er, og det er et fin fint system.AJ skrev:Ny positiv testrapport på Explorer'en i MC-avisa, som dukket opp i posten i dag.
Etter min mening en god og nøkternt skrevet testrapport.
Skal på ingen måte ta glansen vekk fra Explorer, men fikk lyst til å ta med dette om Tiger-historikken:
![]()
Viser at Triumph var på god vei allerede med 1050'en og at de nå har tatt skrittet fullt ut i forhold til GS'en fra BMW. Jeg er fortsatt skråsikker på at ny-Tiger'n vil selge så det holder og at den antakelig også kjapt kommer til å passere Tiger 800 på salgsstatikken og den modellen ligger for tiden på 6. plass.
Jeg regner med at Triumphen har "bedre" motor enn GS'n...særlig for meg som ikke liker den "ristemerra"..heh
Så var det det her med lastvekselreaksjoner, det at gassen tar brått etter lukket spjeld, det håper jeg de har fått eliminert. Det er jo et notorisk svakt punkt på GS'n, og BMW generelt. I tillegg har jo BMW-kardangene stor slakk...så det klunker og slamrer litt hit og dit bak i der. SYnes det er fint med kjede jeg, (ZZR), men en velfungerende kardang, er bedre.