Skade på egen MC.
Skade på egen MC.
Gikk ut i garasjen for å sjekke at det fortsatt var liv i ponnyene i sykkelen. Da den gikk på tomgang lot jeg blikket gli over den vakre sykkelen, da jeg til min store forskrekkelse så at jeg hadde fått en ripe i lakken på bakenden. Det er ikke krise, da det bare er plast. Men jeg kjente jeg fikk en ripe i sjelen også. Jeg har klart og holde denne sykkelen strøken og like fin som da den trilla ut fra samlebåndet for snart to år siden, så dette var ett solid ballespark.
Barnslig kanskje, men jeg ble faktisk lei meg
Hvordan er det med dere andre? Har dere klart å holde syklene fine og pene, har dere blitt utsatt for hærverk e.l?
Barnslig kanskje, men jeg ble faktisk lei meg
Hvordan er det med dere andre? Har dere klart å holde syklene fine og pene, har dere blitt utsatt for hærverk e.l?
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Jeg går over sykkelen min som en hauk hver gang jeg er på verksted... Passer på!
Er også så heldig at en av mine nærmeste venner er en av de beste i Vestfold til å spre på litt lakk hist og pist Så ting ordner seg alltid greit om jeg oppdager riper på sykkel/bil...
Ja, jeg er nøye... Litt for nøye vil noen mene...
Er også så heldig at en av mine nærmeste venner er en av de beste i Vestfold til å spre på litt lakk hist og pist Så ting ordner seg alltid greit om jeg oppdager riper på sykkel/bil...
Ja, jeg er nøye... Litt for nøye vil noen mene...
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38086
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Oppdaget en skade på kåpesnuta etter første vinterlagringen, dvs. da jeg hentet sykker'n våren 2007.
Da var det slitt av lakk akkurat på 'nesetippen' på TDM-kåpa.
Det viste seg at en reim eller tau hadde ligget an mot denne delen under transport fra min garasje til vinterlagringsgarasjen.
Veldig irriterende på en ny sykkel (ble kjøpt ny i sept. '06).
Gjorde ingen stor sak av det, men fikk verkstedet som lagret sykker'n til å lakkere 'nesetippen' sort og så satte jeg på en "Yamaha" dekal slik at det ser nesten originalt ut.
Dermed ser sykker'n litt annerledes ut enn alle andre TDM'er der ute.
Ellers har jeg fått noen riper på den ene svingarmsiden etter at jeg kom borti med sliponanlegget da jeg skulle justere dette i forhold til kjedet... Men det bryr jeg meg ingenting om.
Uansett så får man gjerne et litt mindre anstrengt forhold til riper og slike ting etter hvert som kilometerne ruller på...
Ikke dermed sagtt at man gir blaffen! Jeg liker å holde både bil og sykkel i orden lengst mulig.
Sånn ble i hvert fall den lille skaden på TDM'en seende ut etter lakkering og påklistring av dekal og litt klarlakk...:
Da var det slitt av lakk akkurat på 'nesetippen' på TDM-kåpa.
Det viste seg at en reim eller tau hadde ligget an mot denne delen under transport fra min garasje til vinterlagringsgarasjen.
Veldig irriterende på en ny sykkel (ble kjøpt ny i sept. '06).
Gjorde ingen stor sak av det, men fikk verkstedet som lagret sykker'n til å lakkere 'nesetippen' sort og så satte jeg på en "Yamaha" dekal slik at det ser nesten originalt ut.
Dermed ser sykker'n litt annerledes ut enn alle andre TDM'er der ute.
Ellers har jeg fått noen riper på den ene svingarmsiden etter at jeg kom borti med sliponanlegget da jeg skulle justere dette i forhold til kjedet... Men det bryr jeg meg ingenting om.
Uansett så får man gjerne et litt mindre anstrengt forhold til riper og slike ting etter hvert som kilometerne ruller på...
Ikke dermed sagtt at man gir blaffen! Jeg liker å holde både bil og sykkel i orden lengst mulig.
Sånn ble i hvert fall den lille skaden på TDM'en seende ut etter lakkering og påklistring av dekal og litt klarlakk...:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38086
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Håpløst når det gjelder Yamaha, vet jeg... Mulig lettere med Kawasaki...FV skrev:Perfeksjonisme er en dyd, spør du meg.
Kan godt være mulig det går an å flekke det på noe vis, men jeg frykter det verste. Kanskje jeg kan få kjøpt slike tuber med originallakk og pensel fra forhandler?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Yamaha er det håpløst med ja. Lakk må analyseres og finne en som matcher. Jeg er så heldig at lakken ble lik den jeg hadde på sykkelen før/etter uhellet. Har spart på fargekoden "i tilfelle"... Men sånt skal ikke skje omigjen!AJ skrev:Håpløst når det gjelder Yamaha, vet jeg... Mulig lettere med Kawasaki...FV skrev:Perfeksjonisme er en dyd, spør du meg.
Kan godt være mulig det går an å flekke det på noe vis, men jeg frykter det verste. Kanskje jeg kan få kjøpt slike tuber med originallakk og pensel fra forhandler?
Honda har fargekoden klistret under salen/bensinlokk etc. Smart... :) Andre merker vet jeg ikke noe om desverre...
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Cagiva har ingen kjent fargekode for butikker som fører lakk for touch up. Ikke leveres Cagiva i så stort fargeutvalg at det er plagsomt heller for den delen. Jeg tror de lakker mopedene med leftovers de får billig fra de italienske bilfabrikkene. Siden Cagge er rød og ingen inkludert fabrikken vet farvekode så bestilte jeg Ferrari rød hos spesialmalingspusheren i byen. Perfekt match var det ihvertfall.
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Sted: Drammen
- Kontakt:
Trist når det blir skader på sykkelen......
Bortsett fra det har sykkelen berget bra i sommer..... :th.up
Bortsett fra det har sykkelen berget bra i sommer..... :th.up
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
La ned ørkendyret dagen etter at jeg henta ham ny fra forhandleren. Var på Monztabanen i Älvdalen (Dalarne, Sverige) og skulle svinge inn ved siden av de andre inne i et skr for å komme ut av sola. Står omtrent stille med forhulet vridd mot høyre, og her tar han overbalanse og legger seg ned på veltebøylen. Ble riper i lakken på bøylen og på sylinderdekslet. Og de er der enda. Laga noen flere i fjor vår når jeg bikka ned av en fortauskant og måtte snu sykkelen liggende på høyre side.
Venstre koffert mangler ene låset etter et ublidt møte med en bom.
Og det er surt med sånne småskrammer, men ørkendyret er en bruksting. Klarlakk og pussefille får bli fast inventar når jeg flytter på gamlehjem og gidder ta meg tid til den slags.
Men ære være til dere som bruker tid og energi på å polere smykket, og holde det pent og prydelig. Men det er liksom ikke meg og min stil.
Venstre koffert mangler ene låset etter et ublidt møte med en bom.
Og det er surt med sånne småskrammer, men ørkendyret er en bruksting. Klarlakk og pussefille får bli fast inventar når jeg flytter på gamlehjem og gidder ta meg tid til den slags.
Men ære være til dere som bruker tid og energi på å polere smykket, og holde det pent og prydelig. Men det er liksom ikke meg og min stil.
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Sted: Drammen
- Kontakt:
En motorsykkel er i mine øyne en bruksting. Jeg hadde ikke hatt på langt nær så mye moro med sykkelen hvis jeg hele tiden skulle hatt i bakhodet at jeg ikke kunne få merker på den. Da måtte jeg i såfall slutte å kjøre på grus og slutte meg kjøring på dårlig underlag...og masse annet som er gøy... :-s Fort gjort å gå overende under slike stunt.....Ragnhild skrev: Og det er surt med sånne småskrammer, men ørkendyret er en bruksting.
Men ære være til dere som bruker tid og energi på å polere smykket, og holde det pent og prydelig. Men det er liksom ikke meg og min stil.
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Sted: Regnværsbyen
Det kommer nok an på - som de andre nevner - hva du ser på sykkelen som. Yamaha'en jeg bruker til til daglig er definitivt en bruksgjenstand. Jeg kjøpte den av en kjørelærer, dvs ex-skolesykkel, dvs ferdig veltet og oppskrapet. Og takk for det, jeg har lagt den i bakken 2 ganger, og en kamerat 1 gang.
Men da sykkelen jeg nettopp har restaurert la seg over ende i grusen fikk jeg littt mer pusteproblemer. Den sto og gikk på tomgang mens jeg tok på meg hjelmen da sidestøtten seg ned i grusen. Denne vil jeg definitivt ikke ha full i striper, so i know the feeling... :noo
Det gikk heldigvis ikke så ille, et speil tok mesteparten av støtet, så det er byttet ut.
Men da sykkelen jeg nettopp har restaurert la seg over ende i grusen fikk jeg littt mer pusteproblemer. Den sto og gikk på tomgang mens jeg tok på meg hjelmen da sidestøtten seg ned i grusen. Denne vil jeg definitivt ikke ha full i striper, so i know the feeling... :noo
Det gikk heldigvis ikke så ille, et speil tok mesteparten av støtet, så det er byttet ut.
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
Jeg hører med til de som faktisk kan glede meg over riper og småskader. Ikke sånn å forstå at jeg prøver å lage flest mulig av dem, men når uhell skjer og ripa er der, ser jeg på den som arr på et menneske. Det er en bit av sykkelens historie. Et bevis på at sykkelen er i bruk 100%.
Men missforstå meg rett. Jeg har stor respekt for de som bruker tid og energi på å ta vare på det de har. Jeg syns det er artig å se en strøken sykkel. Men jeg syns det er enda artigere å se en "loslitt" sykkel. Gleder meg stort over samtaler med eiere av sykler som har fått en smell eller fem i løpet av tia. Det er mange gode historier knytta til slike skader.
Jeg gikk på snørra på første turen på glattis med Gamle i vinter. Bøyde den ene veltebøylen nesten inntil motoren. Og den skal få være slik. Og jeg er sikker på at den vil bli et godt samtaleemne i tiden som kommer.
Men missforstå meg rett. Jeg har stor respekt for de som bruker tid og energi på å ta vare på det de har. Jeg syns det er artig å se en strøken sykkel. Men jeg syns det er enda artigere å se en "loslitt" sykkel. Gleder meg stort over samtaler med eiere av sykler som har fått en smell eller fem i løpet av tia. Det er mange gode historier knytta til slike skader.
Jeg gikk på snørra på første turen på glattis med Gamle i vinter. Bøyde den ene veltebøylen nesten inntil motoren. Og den skal få være slik. Og jeg er sikker på at den vil bli et godt samtaleemne i tiden som kommer.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")