Svein2 skrev:Klarte du å levere tilbake CBF`n eller avtalte du med dem så de Tiger`n i innbytte AJ.

Leverte CBF'en i samme stand som jeg fikk den, men med noen x-tra km. på teller'n :-)
Likte sykker'n, jeg! Opplevde som (fysisk) ganske mye mindre enn Tiger. Handler mer om selve
følelsen enn hva som er virkeligheten, om du skjønner.
Forskjellene på disse to er ikke
så stor at det gjør noe, men CBF'en er smalere (slankere) og sittestillingen lavere og en anelse mer framoverbøyd.
Satt godt på sykker'n og synes det var bra drag i den. Finishen er meget god og helhetsinntrykket absolutt overbevisende.
Selv om dette er en god sykkel med mange tildels svært gode kvaliteter og egenskaper, kommer jeg nok likevel ikke til å vurdere CBF som
min neste sykkel...
Men etter å ha testkjørt den noen timer i går og i dag har jeg ingen problemer med å forstå at du og andre har gått for nettopp CBF modellen.
En svært fin egenskap med den er lavt tyngdepunkt og hvor lett den er å håndtere på forskjellig underlag. Jeg tenker da ikke på selve kjøringen, men på å buksere sykkelen på (gruset) gårdplassen, i garasjen osv. Trygt og sikkert og dermed også godt egnet for nybegynnere.
Joda, en fin motorsykkel er det - uten altfor mye fiks-fakserier, men godt nok utstyrt for de som er ute etter en lettkjørt motorsykkel med mer enn nok krefter egnet til såvel pendling, koseturer i kveldinga og ikke minst ferieturer med lange kjøreetapper på både svingete veier og motorveier hvor den spreke og kompakte Hondamotoren kan vise bredden i hva den evner å gjøre.
Girkassen er for øvrig silkemyk og helt uten tendenser til 'falsk' fri som noen produsenter fortsatt sliter med...