werner utombyds

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: werner utombyds

Legg inn av AJ »

werner skrev:Har prøvd å laste opp bilder her men får det ikke til.. ](*,) y
Heisan,
kanskje du får det til etter å ha sett instruksjonvideoen med Globe her:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=20&t=1741" onclick="window.open(this.href);return false; (Sjekk videoen "Hvordan laster jeg opp bilder til MCsiden.no forumet? ")
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: werner utombyds

Legg inn av werner »

Da får jeg se på den og prøve da datan blir ledig. Bruker tlf og det er litt klundrete..

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: werner utombyds

Legg inn av werner »

Har hatt en kjempefin dag på sykkel!
Startet med en tur til Ringebu fra Hamar, for å besøke min far. Drakk kaffe og
ordnet litt plen der før jeg tok ått over Ringebufjellet på Risvegen.
Kjempefin tur og natur. Fin vei å kjøre på. Eneste skumle var sau, kviger og andre på tur i bil, helst midt i veien mens hue gikk rundt... Møtte ca 7 regndråper totalt. Var innom Koppang for å få strekt litt på beina og få avlastet sitteområdet litt... Fra Koppang kjørte jeg østsida av Glomma, eller promilleveien som de kalte den. Den var også en grom mc-vei etter Evenstad var passert. Ikke trafikk og litt kroket men med grei oversikt. Der jeg ikke så veien var det lett å lese ut fra terrenget hvo den fortsatte etter svingen. Avsluttet med noen runder i Hamar.
Glemte å nulle tripteller, men måtte vel bli over 30 fine mil.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: werner utombyds

Legg inn av Globe »

"Hørtes" ut som en god runde dette ja!

...og skulle du ha behov for bistand med å legge ut bilder, så nøl ikke med å spørre!

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: werner utombyds

Legg inn av werner »

Har hatt min siste tur for i år...tror jeg.... Ble 5-6 mil, og det var rimelig friskt!
Fikk ordna litt på sykkelen i går kveld etter litt roting på nettet. Det manglet
det som skulle stå i det ene displayet. Sto bare "diag" der.. Pratet med en og han var sikker på at diagnose kontakta sto i. Visste ikke hvor den satt så jeg plukket fra hverandre hele hekken og fant ei som kunne minne om det de beskrev på apriliaforum. Nappet den fra hverandre, og vips. Fikk opp temp og klokke.
Det sto også at sykkelen ikke måtte startes med den i.. Den var på storservice i vår, og har sikkert vært slik siden da... Synes dette er sløvt av verkstedet!!
Helt sikker på at dama jeg kjøpte av ikke har tatt av sidedeksel og satt den sammen iallefall!
Den har gått i nødmodus. Ble litt mer trøkk nå gitt :bananas
synes den var frisk før også...
Servicelampa var heller ikke slukket, og de er lite villige til å gi meg dokumentasjon på hva som er gjort før på den. Hun har brukt de til både vinterlagring og servicer. Jeg ringte og spurte hva som var gjort, og da fikk jeg: huff, det er sykkelen etter. ..... ja... Det er gjort mye. Kostet på den 20 sikkert....
Sendte en mail og spurte, og venter på andre uka på svar. Blir ikke der jeg spør om det er noe iallefall!

Nok surv! Nå er det en kaffekopp for opptining før det er ut å få på vinterhjul på

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: werner utombyds

Legg inn av werner »

En bil iallefall... Ble tull over her ](*,) i

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: werner utombyds

Legg inn av werner »

Bilde

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: werner utombyds

Legg inn av werner »

werner skrev:Bilde

Fader! Det gikk ikke.. Driver bare og prøver her :vs

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: werner utombyds

Legg inn av AJ »

werner skrev:
werner skrev:Bilde

Fader! Det gikk ikke.. Driver bare og prøver her :vs
Bruksanvisninger her... ;-) :

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=20&t=1741" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: werner utombyds

Legg inn av Globe »

werner skrev:
werner skrev:Bilde

Fader! Det gikk ikke.. Driver bare og prøver her :vs

Hei, litt av problemet er at du forsøker å linke til et bilde som ligger på facebook. Disse bildene er ikke "lesbare" når man ikke er pålogget, samt blir de i feil format når du linker til foråndsvisningen i selve facebook. Facebookbilder er også avhengig av at de som er pålogget, er gitt tilgang til dem av deg via "vennskap" eller at albumet/bildet er definert som "offentlig".

Du bør enten laste bildene ned i innlegget direkte her på MCsiden.no, eller lage deg en brukertilgang på f.eks. PhotoBucket.

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: werner utombyds

Legg inn av werner »

Det var kjapp hjelp:)
Så på bruksanvisningen nå AJ, og prøver litt til etterpå.
Får prøve på noen som ikke ligger på FB :thumleft

Brukeravatar
500DOHC
Innlegg: 76
Registrert: 27 nov 2011, 14:16
Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650

Re: werner utombyds

Legg inn av 500DOHC »

Mårn san.

Hvis du laste opp bilda i personelige album/bilder her på mc-siden, høyreklikker på bildet i albumet ditt og velger "kopier lenkeadresse" så kan du bare klikke på "IMG" knappen der du skal plassere bildet og lime inn mellom [*img]HER[*/img] så får du frem bilder av de mest exsclusive doninger,he he.

Da skal det se ca slik ut:

[*img]http://www.mcsiden.no/gallery/image.php ... ge_id=3067[/img]

som ser slik ut når inlegget er postet.

Bilde
[album]3317[/album]

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: werner utombyds

Legg inn av werner »

Takker!

Knakanes fin bil i bakgrunnen der :thumleft

Blir artig å se den i forgrunnen da den er klar også, om biltaksynet vil at den skal på veien...

Brukeravatar
500DOHC
Innlegg: 76
Registrert: 27 nov 2011, 14:16
Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650

Re: werner utombyds

Legg inn av 500DOHC »

werner skrev:Takker!

Knakanes fin bil i bakgrunnen der :thumleft
Ja, ikke sant. :knegg

Tysk kvalitet som faktisk er produsert i Tyskland!
Fritz var i skuddet på 90-tallet.
[album]3317[/album]

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: werner utombyds

Legg inn av werner »

Ble en kjempedag på 2 hjul :thumleft

Våknet til strålende sol, og bestemte meg for å besøke far min på Ringebu. Ombestemte meg i "grindshølet" og satte kursen for Kongsvinger. Stikk motsatt retning! Står en bil i en butikk der jeg tenkte å se på. Knakene fin tur dit på O-dalsvegen og vestsia av Glomma mellom Skarnes og Kongsvinger. Bilen var ræva! Men da jeg allerede var så nærme Chalotten så dro jeg innom der. Ingen ting å finne, eller det var det sikkert, men det er ikke store pakkmuligheter på Millen. Så litt etter en sekk el lign for å få med noe flesk hjem, men fant ikke noe som var no.
Hjemover igjen så tok jeg også av for å kjøre vestsia fra Vinger til skarnes. Der går nok en av de etappene av tour ett eller annet på sykkel også, for etter en stund møtte jeg en drøss med motorsykler med gul-lys og ble dirigert hit og dit. Sto og så på de stakkarene passerte, og forsatte ferden mot ???.... Plutselig sto det Årnes/Akershus fylke! Enda mer ut av kurs :thumleft
Er ikke himla kjent borti der, men kom meg til Minnesund på en del småveier.
Turen ble knall :D Møtte noen regnbyger, men ikke nok til å bli våt. Ble en del timer og mil.

Svar