mekkern skrev:Hvis du gir meg diametre på røra og lengde/diameter/fasong du kan/vil ha på demperen så kan jeg prøve å skissere en for deg.beste er å ha demper uten vatt og dritt som forsvinner.
men gir dog ingen garanti på db da jeg ikke har stor erfaring på 2cyl med det slagvolumet.
jo flere cyl jo enklere.
Veldig takknemmelig for hjelp! Dette er ikke helt min ekspertise.
Skjulle gjerne likt å vite hva som har blitt gjort med maskinen min også, men der er det ingen papirer.. Misstenker at toppene er portet siden den har så kraftig puls i forhold til andre maskiner jeg har sammenlignet med.. (Fks min forrige sykkel som hadde en 2 liters maskin.. langt mindre puls i eksosen der). Mulig det er noe høy komp stempler også.. Som sagt usikker på hva som er gjort med maskinen.
De røra som står på i dag er 1.5 tommes, men anlegget er "helt" hele veien opp til sylinderene, så her må man i så fall bøye til noe nytt.
Om jeg skulle hatt noe nytt ville jeg hatt 2 tommes hele veien frem til lyddemperen (eller forgreningsrøret).
Selve fasongen på potta kunne gjerne ha vert noe alla denne:
Eller denne:
Fant forøvrig et cut-away bilde av en Aprilia maskin/eksos som er "stubby" ser det ut til.

Ser ganske så komplisert ut inni der.
mekkeren: Du trenger ikke å legge så alt for mye vekt i dette. Har du lyst, har du selvsagt lov

og jeg er i så fall veldig takknemmelig!