MC motorolje - erfaringer og anbefalinger.
MC motorolje - erfaringer og anbefalinger.
hvor kjøpe motorolje til mc til ok pris? ikke biltema, men bedre kvalitet....
...og er det verdt det??
kjørt biltema nå flere sessonger... men clutchen har begynnt å slure... nå skal jeg bytte clutch og div, så håper ikke den blir ræva igjen....
...og er det verdt det??
kjørt biltema nå flere sessonger... men clutchen har begynnt å slure... nå skal jeg bytte clutch og div, så håper ikke den blir ræva igjen....
Sist redigert av AJ den 26 sep 2012, 19:43, redigert 2 ganger totalt.
Begrunnelse: Endrer trådtittelen til "MC motorolje" i stedet for bare "olje"... Gir litt mer mening ;-)
Begrunnelse: Endrer trådtittelen til "MC motorolje" i stedet for bare "olje"... Gir litt mer mening ;-)
one wheel up??
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MC motorolje
Mysterion skrev:hvor kjøpe motorolje til mc til ok pris? ikke biltema, men bedre kvalitet....
...og er det verdt det??
kjørt biltema nå flere sessonger... men clutchen har begynnt å slure... nå skal jeg bytte clutch og div, så håper ikke den blir ræva igjen....
Tja..sjekk Torshov Bilrekvisita, (Castrol). Vi kjører Motul 5100 10-40 JASO-MA til 100/l, selges hos Spinnin Wheel, Hof.
Det trenger vel ikke være oljerelatert at clutchen din ikke hefter..og, ikke godt å si hvem som lager olja til Biltema, mao, hvilken "kvalitet" den har..
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: MC motorolje
Det er den der JASO-klassifiseringa du må se etter, det betyr at olja er egnet for våt clutch-gear-motor 

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: MC motorolje
Jeg blir kanskje sett på som mindre smart nå, men jeg kjøper oljen min hos AMD.. De få hundrelappene får så være. Da slipper jeg ihvertfall problemer.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MC motorolje
personlig så fyller jeg nesten hva som helst bare spesifikasjonene stemmer-ALL olje solgt i dag er mer enn bra nok i forhold til når mine kjøretøy var nye.
merker fort hvis noe er feil-gear ikke mykt- clutch lugg/slurr.
men har ikke merket noe prob siden begynnelse av 80 talletda de hadde tilsetning av molybden mm.
merker fort hvis noe er feil-gear ikke mykt- clutch lugg/slurr.
men har ikke merket noe prob siden begynnelse av 80 talletda de hadde tilsetning av molybden mm.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: MC motorolje
Biltema oljen produseres av Statoil så skal være helt fin. Identisk olje selges med Statoil merkelapp til høyere pris.
Det er også datablad når man klikker seg inn som lister alle tilsetningsstoffene.
JASO spesifikasjonen ser ut til å være den viktigste av det jeg leser...
Det er også datablad når man klikker seg inn som lister alle tilsetningsstoffene.
JASO spesifikasjonen ser ut til å være den viktigste av det jeg leser...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: MC motorolje
Biltema er vel syntetisk. ikke alle clutcher som liker det.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: MC motorolje
Jeg bruker statoil classic way 10,40.
Null problem på min gamle sykkel, men nye sykler må vel ha "bedre" olje ?
Null problem på min gamle sykkel, men nye sykler må vel ha "bedre" olje ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Stranger
- Innlegg: 109
- Registrert: 28 feb 2012, 18:38
- Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
- Bosted: Byen under skyen (Bergen)
Re: MC motorolje
Er ikke noe galt med biltema olje. Det er folk som ikke sjekker hva spesifikasjonene på oljen er som er problemet. Selv en høykvalitetsolje kan drepe en motor vis det har feile specs. Og resulterer i snakk om att biltema er elendige saker.
Sjekk hva som er riktig for ditt kjøretøy, om du finner den på biltema er det bare og fylle. Har kjøpt der selv mang en gang. Og det er ikke noe graps som er laget i en kjeller, det er ikke så mange firma i verden som lager olje. Det er derimot mange merker.
Sjekk hva som er riktig for ditt kjøretøy, om du finner den på biltema er det bare og fylle. Har kjøpt der selv mang en gang. Og det er ikke noe graps som er laget i en kjeller, det er ikke så mange firma i verden som lager olje. Det er derimot mange merker.
Sist redigert av Stranger den 12 apr 2012, 01:55, redigert 1 gang totalt.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: MC motorolje
Biltema har ei som er mineralsk 15-40JohnnyTh skrev:Biltema er vel syntetisk. ikke alle clutcher som liker det.
de har også ei syntetisk 10-40
If it ain't broke, I'll break it.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: MC motorolje
Jeg kjører på 20-50 syntetisk i min akkurat nå... Skal vell ikke være syntetisk, men nå bytter jeg oftere enn folk flest.
(kunne jeg bare vert like flink på bilen)...
(kunne jeg bare vert like flink på bilen)...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: MC motorolje

Poenget med å bruke syntetisk er vel å ha lengre intervaller mellom bytting ?Crinos skrev:Jeg kjører på 20-50 syntetisk i min akkurat nå... Skal vell ikke være syntetisk, men nå bytter jeg oftere enn folk flest.
(kunne jeg bare vert like flink på bilen)...

If it ain't broke, I'll break it.
Re: MC motorolje
Jeg kjører gsk11f min på biltema sin syntetiske olje. Har problemer på denne at clutsjen frir dårlig. Men med biltemas olje er problemet mindre en med mange andre oljer jeg har forsøkt
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: MC motorolje
Ja det sies så.. Så leser jeg på "inbitte HD forum" at syntetisk olje blir fortere ødelagt på HD maskiner.. Angivelig fordi dem er luft kjølte og ikke vannkjølte.ejs skrev:
Poenget med å bruke syntetisk er vel å ha lengre intervaller mellom bytting ?Crinos skrev:Jeg kjører på 20-50 syntetisk i min akkurat nå... Skal vell ikke være syntetisk, men nå bytter jeg oftere enn folk flest.
(kunne jeg bare vert like flink på bilen)...
Jeg bytter olje to til tre ganger i året på sykkelen min. :)
Jeg setter den inn med "vinter olje", og bytter igjen på våren... Så hender det at jeg bytter mittveis i sesongen også.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MC motorolje
De "syntetiske" er jo mere tempraturstabile-ergo bedre på luftkjølte.. men med HD er jo mye sagt og ment.. 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: MC motorolje
Det finnes en lokal HD "professor" her og der ja, med egne meninger om ting og tang...mekkern skrev:De "syntetiske" er jo mere tempraturstabile-ergo bedre på luftkjølte.. men med HD er jo mye sagt og ment..
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: MC motorolje
Du skal leite lenge før du finner Biltema-olje som er tappet hos Statoil, de sluttet med det i 2006.RuneMC skrev:Biltema oljen produseres av Statoil så skal være helt fin. Identisk olje selges med Statoil merkelapp til høyere pris.
Det er også datablad når man klikker seg inn som lister alle tilsetningsstoffene.
JASO spesifikasjonen ser ut til å være den viktigste av det jeg leser...
Men myten henger igjen....
Har meget god erfaring med Motul 5100 når det gjelder oppførselen til clutsj og gearkasse.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: MC motorolje
Aha, så foreldet info...Kjellrf skrev: Du skal leite lenge før du finner Biltema-olje som er tappet hos Statoil, de sluttet med det i 2006.
Men myten henger igjen....
*EDIT* - Fant denne testen fra 2007 da... http://www.mc24.no/article.php?articleI ... tegoryID=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Men uansett så er det ihvertfall skikkelige datablad som lister tilsetningsstoffene og får vel anta at oljene de selger er ihht spesifikasjonene som står på etiketten.
Syntetisk vs Mineral - leste at syntetisk ble tatt i bruk under andre verdenskrig fordi flymotorer gikk istykker av den mineralske. Siden dengang har rensingen av den mineralske blitt mye bedre og dermed har de omtrent like egenskaper bortsett fra at mineraloljen som regel er rimeligere.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: MC motorolje
At en olje er blandet av Statoil eller whoever betyr ikke at det er en "Statoil" olje.
Her er det snakk om å blande additiver inn i en baseolje etter en oppskrift eller spesifikasjon. Så det spiller ingen rolle hvem som har blandet oljen hvis det etter en Biltema spesifikasjon
Det dyreste additivet i motoroljer er det som lager multigrad egenskapene, altså f.eks en 10W-40. Skal man lage en billig olje er det bare å spesifisere lite av dette stoffet, men nok til at oljen såvidt tilfredsstiller API kravene. Problemet her er at multigrad egenskapene til oljen forringes etterhvert. Så det som i utgangspunktet var en 10W-40 olje kan være en 15W-30 olje etter stund, altså for tynn.
Så, billig olje = lite additiver men nok til å krype innenfor API kravet når den er NY.
Her er det snakk om å blande additiver inn i en baseolje etter en oppskrift eller spesifikasjon. Så det spiller ingen rolle hvem som har blandet oljen hvis det etter en Biltema spesifikasjon
Det dyreste additivet i motoroljer er det som lager multigrad egenskapene, altså f.eks en 10W-40. Skal man lage en billig olje er det bare å spesifisere lite av dette stoffet, men nok til at oljen såvidt tilfredsstiller API kravene. Problemet her er at multigrad egenskapene til oljen forringes etterhvert. Så det som i utgangspunktet var en 10W-40 olje kan være en 15W-30 olje etter stund, altså for tynn.
Så, billig olje = lite additiver men nok til å krype innenfor API kravet når den er NY.
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Bosted: Sør for Bergen...
Re: MC motorolje
Nja, dette med mengde tilsatt godstoff kan vel like gjerne gjelde alle oljemerker?Kwak skrev:At en olje er blandet av Statoil eller whoever betyr ikke at det er en "Statoil" olje.
Her er det snakk om å blande additiver inn i en baseolje etter en oppskrift eller spesifikasjon. Så det spiller ingen rolle hvem som har blandet oljen hvis det etter en Biltema spesifikasjon
Det dyreste additivet i motoroljer er det som lager multigrad egenskapene, altså f.eks en 10W-40. Skal man lage en billig olje er det bare å spesifisere lite av dette stoffet, men nok til at oljen såvidt tilfredsstiller API kravene. Problemet her er at multigrad egenskapene til oljen forringes etterhvert. Så det som i utgangspunktet var en 10W-40 olje kan være en 15W-30 olje etter stund, altså for tynn.
Så, billig olje = lite additiver men nok til å krype innenfor API kravet når den er NY.


Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
Re: MC motorolje
Kjøpte og fylte ihvertfall denne nå idag http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Olje-o ... W40-36958/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skal rapportere om 6K km om den holdt mål - har vel god tro på det.
Følgende har jeg lest meg til i det siste:
Det er JASO MA2 klassifiseringen som er viktig her. Det er en spesifikasjon som japanske produsenter har utviklet ettersom mange moderne oljer beregnet på bilmotorer er blitt for "glatte" pga tilsetningsstoffer som er gunstig i en bilmotor hvor det kun skal smøres.
I en våt clutch trengs friksjon også - og oljen må da både kunne gi friksjon i clutchen samtidig som den smører godt.
Såvidt jeg har kunnet lese så er det en sink-tilsetning som gir denne egenskapen og den ser jeg er med i databladet.
Denne var visst vanligere før, men har nå forsvunnet fra bilmotor-oljene til fordel for en haug andre additiver*) og det var delvis grunnen til at JASO klassifiseringen ble laget. En annen viktig bakgrunn for JASO MA2 er at en våt clutch vil rive i filler oljemolekyler - så det at oljen er stabil over tid og ikke endrer egenskaper er også med i JASO klassifiseringen. Ettersom selv JASO klassifiseringen ga rom for slingringsmonn så ble standarden splittet i JASO MA1 og JASO MA2 - der den siste er best for våt clutch.
Hvis Biltema selger olje merket som JASO MA2 klassifisert olje så tipper jeg at de har sitt på det tørre - ellers åpner det for soleklare erstatninger dersom noen får problem.
(Hvis jeg vil bruke nesten dobbelt så mye på olje, så kan jeg satse på Shell Advance Ultra 4T som i sitt datablad har samme additiv beskrevet noe mer diffust som "Zinc compound".)
*) Mange nye biler har nå fått 20K og 30K km oljeskift-intervall - det kan jeg tenke meg at forsvarer spesielle additiver/spesial varianter til høyerer pris, men igjen disse oljene er utelukkende beregnet på å smøre best mulig.
Skal rapportere om 6K km om den holdt mål - har vel god tro på det.
Følgende har jeg lest meg til i det siste:
Det er JASO MA2 klassifiseringen som er viktig her. Det er en spesifikasjon som japanske produsenter har utviklet ettersom mange moderne oljer beregnet på bilmotorer er blitt for "glatte" pga tilsetningsstoffer som er gunstig i en bilmotor hvor det kun skal smøres.
I en våt clutch trengs friksjon også - og oljen må da både kunne gi friksjon i clutchen samtidig som den smører godt.
Såvidt jeg har kunnet lese så er det en sink-tilsetning som gir denne egenskapen og den ser jeg er med i databladet.
Denne var visst vanligere før, men har nå forsvunnet fra bilmotor-oljene til fordel for en haug andre additiver*) og det var delvis grunnen til at JASO klassifiseringen ble laget. En annen viktig bakgrunn for JASO MA2 er at en våt clutch vil rive i filler oljemolekyler - så det at oljen er stabil over tid og ikke endrer egenskaper er også med i JASO klassifiseringen. Ettersom selv JASO klassifiseringen ga rom for slingringsmonn så ble standarden splittet i JASO MA1 og JASO MA2 - der den siste er best for våt clutch.
Hvis Biltema selger olje merket som JASO MA2 klassifisert olje så tipper jeg at de har sitt på det tørre - ellers åpner det for soleklare erstatninger dersom noen får problem.
(Hvis jeg vil bruke nesten dobbelt så mye på olje, så kan jeg satse på Shell Advance Ultra 4T som i sitt datablad har samme additiv beskrevet noe mer diffust som "Zinc compound".)
*) Mange nye biler har nå fått 20K og 30K km oljeskift-intervall - det kan jeg tenke meg at forsvarer spesielle additiver/spesial varianter til høyerer pris, men igjen disse oljene er utelukkende beregnet på å smøre best mulig.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: MC motorolje
Har kjørt biltema olje på sykkelen min i 3 år. Kan ikke si at jeg har merket noen spesielle problemer. Men så bytter jeg hver 4000km istedet for hver 10 000km. Jeg mener det er bedre enn å kjøre dyr olje lenge. Men det er min mening og ikke no vitenskapelig. Tror ikke du finner så mye billigere enn biltema i norge.
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: MC motorolje
Egentlig enig, men en syntetisk olje er en naturlig multigrade-olje, og trenger ikke så mye additiver for å få til å være stabil. Mens en mineralolje helst vil tilbake til sin naturlige form, nemlig singelgrad.Kwak skrev:
Det dyreste additivet i motoroljer er det som lager multigrad egenskapene, altså f.eks en 10W-40. Skal man lage en billig olje er det bare å spesifisere lite av dette stoffet, men nok til at oljen såvidt tilfredsstiller API kravene. Problemet her er at multigrad egenskapene til oljen forringes etterhvert. Så det som i utgangspunktet var en 10W-40 olje kan være en 15W-30 olje etter stund, altså for tynn.
Så, billig olje = lite additiver men nok til å krype innenfor API kravet når den er NY.
En annen ting er høyt turtall-testen til API, det er en amerikansk V8 på 3600 rpm i 2 timer. Bestått = API-godkjent.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MC motorolje
Har en sykkel som passerer 100000km nå på div oljer-inklusive de siste 5 åra på biltema...
endunker 600 på samme olja..
Dem gearer pent og bra clutch-lite forbruk...
Hva mer skal jeg forlange?
prøvde castrol sin mineralske 20W-50 på cbr`n da den skulle gi mindre støy i motoren- da fikk jeg automat...alt ok etter skift tilbake til biltema syntet.
200kr+ liter olja fra motul ER god spessiellt på enkelte problemmotorer men ellers....tja...
endunker 600 på samme olja..
Dem gearer pent og bra clutch-lite forbruk...
Hva mer skal jeg forlange?
prøvde castrol sin mineralske 20W-50 på cbr`n da den skulle gi mindre støy i motoren- da fikk jeg automat...alt ok etter skift tilbake til biltema syntet.
200kr+ liter olja fra motul ER god spessiellt på enkelte problemmotorer men ellers....tja...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后