Liten tur idag. Til Biltema for å kjøpe et par liter olje... har jo nemlig funnet ut at den jeg byttet til i sist lørdag manglet JASO MA2 klassifiseringen (dvs laget for MC clutch), så hjem for å bytte olje...
Snakkesalige smårollinger i 4-års alderen kom bort og sa det var fin mottorsykkel... tenke, tenke... du den er en
veldig fin mottorsykkel...
Så lurte dem på om toppboksen kunne festes på siden... nei, der har jeg sidekofferter... ja, og hvor var de da ??? Inne. Hva gjør dem inne da?
De bruker jeg bare når jeg er på tur :-)
Skal du ut å kjøre mer nå? Nei, nå skal jeg skifte olje. Skifta du olje igår også? Nei, det er en stund siden...
Du, sånn oljeoppsamler har pappa også... kan den støtta der støtte sykkelen?... etc etc
Så skrudde jeg ut bunnpluggen og lot det renne... men det ble visst fort veeeldig kjedelig å bare se på olje som rant ja... så videre dro de
Fylte på
ny olje.
Så var det ut en liten tur for å teste. Det var faktisk merkbart bedre "bitt" i clutchen og noe jevnere gange - men det siste kan evt være innbilning.
Tror forresten ikke det er bare våryre motorsyklister på veien om dagen. Det virker som om det er en god andel våryre ungdommelige bilister også, som skal teste sommerdekkene. Er ihvertfall alt fra BMW SUV'er til 4x4 Pickup til Audi, som heller hiver seg ut på veien foran meg og gasser på og som liksom skal kjøre fra meg. Mye underlig kjøring da gitt... for det meste er de over hele veibredden... for å "rette ut" svingene så de kan gasse på... å holde eget kjørefelt er visst bare noe slikt mindre viktig... Jeg holder meg bak i grei avstand forsåvidt, for å kjøre forbi en sånn - det blir skikkelig risikosport når de kjører så demonstrativt dårlig.
Fikk tatt et bilde retning Drammen