Koseturer i kveldinga

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Godtvoksen

Re: Koseturer i kveldinga

Legg inn av Godtvoksen »

Det er ingen stor sak :mk , men noe uvant med en så streng kategorisering og ingen sidesprang i forhold til topic...har ikke sett en slik praksis tidligere... :-k

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Idag smakte det godt med en fin tur rundt Hurumlandet i flott vær.
Etter Filtvet så jeg et par mer gateorienterte sykler i speilet som holdt litt høyere fart enn meg, men de sakket akterut i svingene i 70-sonen som jeg kjørte "litt pluss" og det er jo endel humper og sprekker i asfalten... som passer V-Strom'en veldig bra... De dukker opp igjen i speilet når det ble litt rettere, men svingte ned til gatekjøkkenet ved Storsand.
Fjorden og lyset var nesten sommerlig, bare den litt friskere tempen som røper at sesongen er på hell.

På vei oppover mot Sætre og Nærsnes så jeg Holmenkollen i det fjerne så fikk lyst til å ta en tur opp dit. Som tenkt så gjort - kom opp akkurat i tide til siste lyset på Tryvannstårnet. Det er egentlig artige svinger opp dit, men ofte mye biler som kjører i sightseeing-fart (ur-sakte), men sånn litt utpå kvelden hender det at man får noen strekk uten biler og dermed bedre flyt i svingene.
[album]2587[/album][album]2588[/album][album]2589[/album]
På vei nedover forbi Frognerseteren kom bil fra venstre i god fart så fant det lurt å bremse litt, han så seg klart ikke til høyre. Litt lenger ned i bakkene fant han heller ikke blinklyset når han svingte av...
På Ring3 forbi Radiumhospitalet var det en gutt som plutselig stod med basketball ved midtrabatten så bilene foran bremset forståelig nok. Noen bør nok oppdra barna til å ikke løpe ut i motorveien etter en ball - bedre å kjøpe ny ball enn å risikere livet...
Alt i alt en fin tur der triptelleren stoppet på 16 mil blank :prop:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Merker at det er høst...
Kjølig om kveldene nå... :sk?
Sesongen er dessverre snart over... :sorry

Men :-) det ble en tur i kveld likevel \:D/ Først til Harestua hvor vi tenkte å spise middag - som vi har gjort så mange hyggelige ganger før.
Men så ombestemte vi oss og dro til Torino på Lunner i stedet. Og det angrer vi ikke på - se mer her :D

Bilde

Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Sesongen snart over? hva snakker du om? Må ikke skrive sånt, blir helt redd her jeg sitter jeg.. Huff, får sånne tvangstanker om å sette sykkelen inn på vinterlagring jeg nå

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Finfin sommer-temp idag så tok en liten kveldstur rundt Hurum. Kjørte grusveien Sundbyveien ned til Tofte og oppover igjen på asfalten.
De to første bildene er fra Sundbyveien som går fra litt etter Klokkarstua og kommer ut ved Tofte. Det er en finfin grusvei.
Fjorden var litt disig og minte litt om varme-disen man ser på kvelden i syden... ai, ai, kanskje den globale oppvarmingen endelig slår til :-k
Løv er det veldig lite å se av på veien ennå, så det er bare å utnytte dagene med finvær nå.:thumleft
[album]2679[/album][album]2680[/album][album]2681[/album]
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Ble en liten kveldstur igår - dog kveld og kveld... begynner jo å mørkne allerede når klokka passerer 6...
Både den tidlige kvelden og skiltet som er kommet opp på Liertoppen med "Salting opphører" er vel tegn på at det ubønnhørlig går mot sesongslutt :-k

Tok en runde til Sylling med foto-stopp nede ved Svangstrand
Bilde
Deretter rundt omkring på litt lokale veier med mye svinger...
Flott høstvær, men det merkes at temperaturen dropper så fort det blir skygge.

Imorges var det kun 0,8C her og litt lenger ned i veien var det kommet littebitt is i veien (kuldehøl ved en bekk). Minusgrader varslet om natten fra natt til fredag, så jobb-pendling med MC er nok over for i år. De som er heldige å ikke ha en slik frossen veistubb før man kommer ut på hovedveien kan nok pendle ennå en stund...
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Årets første kveldstur - 12 mars - Fantastisk !

Det ble en pytteliten tur i nærområdet.
Fryserenna av en vei opp til meg lager nemlig fortsatt is i løpet av natten, selv sist natt når det stort sett var plussgrader igjennom hele natten,
så det får bli en avveining mellom det å kjøre.... og det å ikke kjøre for sent :-k

Men et bilde av Drammensfjorden ble det da
Bilde

Men jommen blir det tidlig kveld - rund i halv-sju tiden mørkner det, så det stemmer liksom ikke helt i forhold til vanlig sesonstart.
Men det gir fin trening for mørkekjøring. :prop:
RuneMC's foto på Flickr

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

RuneMC skrev:Årets første kveldstur - 12 mars - Fantastisk !

Det ble en pytteliten tur i nærområdet.

Fint bilde fra deg som vanlig. Har selv hatt en fin ettermiddag/kveldstur her sør i "Dalstroka innafør" http://g.co/maps/eztrm

Hvem skulle tro det gikk an å kjøre den turen på tørre veier allerede 12. mars... :oh

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Akkurat nå sæler Bakpå og jeg på utstyret og setter kursen mot Harestua Kro for årets første MC-middag :-)
Tipper det blir favoritten Te Pang-gan (strimlet biffkjøtt i satesaus) i dag :yeyeye

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Maten er fortsatt god på kroa på Harestua og vertinnen like blid :prf
Og Tiger likte seg i sola... ;-)
Passasjeren syntes også den nye toppboksen var fin med god ryggstøtte. I tillegg rommer den jo ganske mye og kvinner vet nok å sette pris på akkruat det... :P :p

Bilde
Legg merke til de hvite firkantene rundt lyktene. Dette er borrelåsfestene til lyktebekytterne jeg kjøpte i vinter. Tenkte tida var inne til å teste disse nå, som er steinsprutsesong så det holder. Veldig mye grus mange steder, men heldigvis lite i selve veibanen.
Om slike beskuyttere har noe for seg ewr kanskje tvilsomt, men kan være greit å ha. Lett å sette på og lette å ta av.

Bilde

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Klokkene ble skrudd til sommertid i helgen og vips har man illusjonen av lange lyse kvelder :D
Tempen er det heller ikke noe å si på 15C da jeg startet...
Først fylle litt bensin - det må jo ikke gjøres på det nærmeste stedet for det blir for kort å kjøre.
På Liertoppen er det en grei automat-stasjon og da må man jo kjøre opp og ned gml Lierbakkene.

Bare velstand på turen idag - kun en bil som fikk meg til å tenke "...er det muuulig ??" - det var en taxi imot som kuttet svingen og over i mitt felt.
Blir litt oppgitt når selv yrkessjåfører ikke holder seg til eget felt.

Ellers mange fine svinger hvor jeg stadig føler at jeg lærer nytt om posisjonering, kontroll, gasspådrag, planlegging...

Igår på turen var det flere steder det luktet vårlig av gressbrann, men ikveld var det lukt av grill. Åros sentrum var helt tåkelagt av grill-røyk :D

Et par bilder ble det også - hhv fra Drammensfjorden
Bilde
...og utsikt fra Midtbygda
Bilde
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Hentet sykkelen i dag,ble en tur på Skibladnerbrygga,inntok en :mk i ensomhet og :mc2
hjem.
Like greit det ikke var noen der,av og til er en ensom lell om det sitter aldriså mange rundt en... :notlistening
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Var vel ikke rektig kvelden enda, men et støkke utpå eftan var det nå alikavæl da det endelig blei det en liten Tiger-tur i nærområdet. Altfor mange dager sea sist etter at vinter'n kom tebasjatt. Men nå er snøen borte og været ser ut tel å ta seg oppatt te det bære. Og da blir'e flere Tiger-turer etter hvert.
Kjentes godt ut å la Tiger'n få leke seg litt att :thumleft
Blir bare bære og bære å kjøre denna sykker'n :prop:
Så nå ser je fram tel en lang, varm og tørr sessong :prf

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Liten tur idag. Til Biltema for å kjøpe et par liter olje... har jo nemlig funnet ut at den jeg byttet til i sist lørdag manglet JASO MA2 klassifiseringen (dvs laget for MC clutch), så hjem for å bytte olje...

Snakkesalige smårollinger i 4-års alderen kom bort og sa det var fin mottorsykkel... tenke, tenke... du den er en veldig fin mottorsykkel...
Så lurte dem på om toppboksen kunne festes på siden... nei, der har jeg sidekofferter... ja, og hvor var de da ??? Inne. Hva gjør dem inne da?
De bruker jeg bare når jeg er på tur :-)
Skal du ut å kjøre mer nå? Nei, nå skal jeg skifte olje. Skifta du olje igår også? Nei, det er en stund siden...
Du, sånn oljeoppsamler har pappa også... kan den støtta der støtte sykkelen?... etc etc :D
Så skrudde jeg ut bunnpluggen og lot det renne... men det ble visst fort veeeldig kjedelig å bare se på olje som rant ja... så videre dro de :P :p

Fylte på ny olje.

Så var det ut en liten tur for å teste. Det var faktisk merkbart bedre "bitt" i clutchen og noe jevnere gange - men det siste kan evt være innbilning.

Tror forresten ikke det er bare våryre motorsyklister på veien om dagen. Det virker som om det er en god andel våryre ungdommelige bilister også, som skal teste sommerdekkene. Er ihvertfall alt fra BMW SUV'er til 4x4 Pickup til Audi, som heller hiver seg ut på veien foran meg og gasser på og som liksom skal kjøre fra meg. Mye underlig kjøring da gitt... for det meste er de over hele veibredden... for å "rette ut" svingene så de kan gasse på... å holde eget kjørefelt er visst bare noe slikt mindre viktig... Jeg holder meg bak i grei avstand forsåvidt, for å kjøre forbi en sånn - det blir skikkelig risikosport når de kjører så demonstrativt dårlig.

Fikk tatt et bilde retning Drammen
Bilde
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Flott bilde og ikke minst artig skrevet om onga som lurte fælt på mottorsykker'n... :P :p

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Det ble en kveldstur på meg også.....

Klæbu-->Buvika-->Byneset rundt...

Småkaldt med 3 grader :roll
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Bare ristet litt rundt for å justere lyset etter mørket begynte..litt kaldt på kvelden ennå..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

AJ skrev:Flott bilde og ikke minst artig skrevet om onga som lurte fælt på mottorsykker'n... :P :p
Hehe, ja jeg kom vel bare på halvparten av spørsmålene smårollingene kom med :-)
Mye mindre sjenerte enn jeg var på den alderen... sikkert noe med at alle er i barnehage nå til dags...

P.S. For den som har tenkt seg rundt Hurum mandag/tirsdag (16-17 april) så er det stengt ved Åros pga NRK filminspilling
http://rha.no/nyheter/nrk-stenger-veien ... -1.7176944" onclick="window.open(this.href);return false;
Åroskastet er såvidt jeg vet de gode svingene mellom fjellskrent og fjord på den kanten.
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Endelig ut på tur med Tiger igjen \:D/
En stund siden sist grunn begredelig aprilvær... :sk?

Første jobbtur med MC'en år tidlig i ettermiddag et støkke borti høgget her for å intervjue en trafikklærer og hennes 17 år gamle elev.
Flotte damer begge to, må jeg bare si... ;-)

Deretter en kveldstur med hjulet til trillebåra i tailbag'en. Gjentatte turer til og fra nabohytta med "Dagmar"-vedkubber har åpenbart blitt litt for mye for det kinesiske dekket... :roll
Dro ned på Shell få km. unna, men endte opp på en annen Shell - på Lygna :knegg
Ikke lange turene, men lange nok til at jeg kjente det sitre godt i ryggmargen etter årets andre sesongstart. Fra nå av er sesongen i gang for fullt :mc1

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Kjørte riktignok på dagen,jeg og kompisen gjorde en tur til Lillehammer,artig vei om en kjører gamle E 6 over Brøttum..
Og hematt bygdeveien fra Vingrom til Biri,samt gamle E6 fra Moelv til Brumunddal..
Mange sykler ute,endel fartsbremsere med pedaler og tre i bredden... :[-(
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

EasyRider
Motorsykkelen din: Kawa

Legg inn av EasyRider »

Var en tur ute å fartet i dag. Riktig nok på ettermidagen. men dog en tur :-)

Turen gikk fra skiptvet til sarpsborg. kjørte så til moss. Etter en svingom rundt i moss sentrum stoppet vi på Mosseporten.
Her ble den en pitstop med litt is og kaffe.

Etter en å ha slappet av litt i solen, satte vi kursen hjemover igjen. Fra moss via svindal.
Det var god del sykler å se i dag. Mange å hilse på :-) Flott vær også, blåste litt men pytt det gjør da ingenting så lenge en får kjørt litt.

Bilde
Som dere ser var det flere sykler der, men litt mindre kubikk :P :p
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Nesten ferdig med jobb for i dag. Litt mer skriving seinere i kveld for å rekke deadline, bare...

Men i kveld blir det å nyte siste rest av helga; en kveldstur med Bakpå bakpå til... tja...? Harestua Kro, kanskje? :P :p
Regner med å være der sånn ca. 17:30, muligens...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Hadde nettopp spist en x-tra krydret middag - Biff i BBQ/chillisaus (sterkt krydret) - og nøt sola da lasse_hansen plutselig dukket opp med kona bakpå og mor i følgebil :-)
Mao. familietur i det flotte været vi har hatt i dag.

Prøvde å overbevise unggutten om at Biff i BBQ/chillisaus (sterkt krydret) ville være rett rett for ham i dag, men han endte visst opp med kylling... ;-)
Veldig trivelig å møtes igjen. Og om ikke altfor lenge er det kalas i Karlstad :P :p
:prop:

Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Hei sann Aj! Takk for istad =)

Ja, jeg falt på kylling og chips idag. Hehe.. Har hatt en lang og koselig kjøretur idag. Med dama sittende bakpå og klage over at det er kaldt. Mor kom etter i følge bil, så ho satt nok veldig godt og varmt :mk hehe. Selv synes jeg det var veldig deilig å kjøre idag.. :prf
Og så traff jeg jo Aj og bakpå, vi rakk jo å utveksel noen ord føre Aj måtte sette kursen hjemover. Alltid koselig å snakke med en slik erfaren mc fører :P :p :thumleft
Aj fikk også prøve ordentlig sykkel idag, hehe :lol Om han er enig selv vet jeg ikke, men men :D

Gpsèn gjorde så vi fant frem til harestua også, så kan med andre ord konstantere at gpsèn virker som den skal :knegg

Med andre ord, en søndag slik den skal være :P :p

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Tok en liten tur opp i Holmenkollen i kveldinga.
Siste biten av veien opp dit var fortsatt gjerdet inn etter russe-arrangementene, men åpnet for vanlig trafikk igjen, så det var mange joggere og syklister. Oppe på parkeringsplassen ved Tryvann var det derimot ganske stille og tomt - bare noen få som holdt på å rigge ned... dvs det var det jeg trodde... men ser på FB og http://www.russen.no/dittlivsparty/?page_id=1597" onclick="window.open(this.href);return false; at det skal være flere party der, så da var det vel bare litt justeringer og ikke nedrigging som var på gang. Plutselig ble jeg glad for at jeg ikke bor i nærheten - sikkert bra med lyd i helgene.... :P :p
Bilde
På vei nedover igjen svingte jeg bortom Frognerseteren og tok et bilde utover - flott utsikt herfra
Bilde
Et par på MC kjørte akkurat avgårde nedover idet jeg svingte av.
Deretter tok jeg en sving over Voksenkollen og ned til utsiktspunktet på vestsiden. Som man ser er det rimelig lange skygger av sola og den var også rimelig ekkel å få midt imot forbi Voksenkollen stasjon, så det var bare å vippe hjelmen så langt ned som det gikk.
Bilde

Nedover fra Holmenkollen var det lite trafikk og ellers et par motorsyklister på vei oppover - og dermed var det vel det omtrent like mange MC'er der som jeg møtte ellers på turen. Fortsatte til Røa - Haslum - bak Kolsåstoppen - Bærums Verk - Sandvika - Asker hvor jeg svingte av og tok veien om Dikemark og Heggedal. Den lille snutten av en vei fra Heggedal Kirke og opp til Røykenveien er kort, men fantastisk morsom om du liker svingete vei hvor du i tillegg kan kjøre litt slalåm mellom kumlokk :D

Rett før jeg var hjemme igjen kom det faktisk en regnbyge... veldig lokal byge a la de jeg hadde jeg sett tidligere på turen med relativt små skyer som det likevel var regnslør fra. Skiftende vær gir også bra bilder...
Bilde

Temp ved hjemkomst litt over kl 21 var 6 grader. Når kommer sommer'n ?? :scratch
RuneMC's foto på Flickr

Svar