Lonely rider, ny løsning på kjøreutstyr.
Lonely rider, ny løsning på kjøreutstyr.
Blogg hva er det??
Får starte med det, noe blogg har jeg aldri hatt. Og dette blir sikkert ikke noe blogg heller. Men kan jo fortelle hvem jeg er her.
En gang for lenge siden hadde jeg mange kammerater med MC og bestekompisn min maste på meg om at jeg måtte ta lappen. Jeg hadde ingen interesse for det var biler. Han fikk til slutt overtalt meg til å bli med på en tur for å hente en ny sykkel. 3 uker etterpå hadde jeg tatt lappen og kjøpt den gamle sykkelen hans. Lappen kostet meg ca 2500 kr i 1997.
Første sykkelen var en suzuki gsx750es. Og hadde den et års tid før jeg oppgraderte til en gsx1100f. Oppgraderingen kom hovedsaklig at meg og samboeren hadde oppdaget gleden med langtur på mc. Og jeg hadde lyst på litt mer krefter.
Denne gsx'en fikk mange turer, blant annet til Paris. Før den på grunn av arbeidsledighet og økonomi ble solgt.
Så fulgte noen år uten sykkel. Jeg var helt tørrlagt mototsykklist og holt meg unna steder som finn og narvesens mc blader.
Men så sprakk jeg. En ny gsx1100f var til salgs i Bergen for en billig penge. Jeg var da på jobb offshore og bilett ble kjøpt på flyplassrn i kristiansund til bergen. Samboeren kjørte opp til bergen og møtte meg der og jeg kjørte min ninkjøpte men dog litt slitne gsx hjem.
Det gikk med endel tid til å pleie denne sykkeln men i åresvis fungerte den som en god brukssykkel. Etter noen år reiste jeg til london og kjøpte en identisk gsx som jeg importerte som deler. Så ble dn bygget opp igjen på den norske rammen slik at dn idag er i ganske god stand. Selv om den ser fremdles ut som en skikkelig brukssykkel.
Idag kjører jeg en ZZR1100, om ble kjøpt på impuls sist sommer, og kona har overtatt den gamle gsx'en.
Nå er datteren min 12 og maser hele vinteren mon når vi skal på tur igjen. Tror PMS er verre hos henne en hos meg.
Får starte med det, noe blogg har jeg aldri hatt. Og dette blir sikkert ikke noe blogg heller. Men kan jo fortelle hvem jeg er her.
En gang for lenge siden hadde jeg mange kammerater med MC og bestekompisn min maste på meg om at jeg måtte ta lappen. Jeg hadde ingen interesse for det var biler. Han fikk til slutt overtalt meg til å bli med på en tur for å hente en ny sykkel. 3 uker etterpå hadde jeg tatt lappen og kjøpt den gamle sykkelen hans. Lappen kostet meg ca 2500 kr i 1997.
Første sykkelen var en suzuki gsx750es. Og hadde den et års tid før jeg oppgraderte til en gsx1100f. Oppgraderingen kom hovedsaklig at meg og samboeren hadde oppdaget gleden med langtur på mc. Og jeg hadde lyst på litt mer krefter.
Denne gsx'en fikk mange turer, blant annet til Paris. Før den på grunn av arbeidsledighet og økonomi ble solgt.
Så fulgte noen år uten sykkel. Jeg var helt tørrlagt mototsykklist og holt meg unna steder som finn og narvesens mc blader.
Men så sprakk jeg. En ny gsx1100f var til salgs i Bergen for en billig penge. Jeg var da på jobb offshore og bilett ble kjøpt på flyplassrn i kristiansund til bergen. Samboeren kjørte opp til bergen og møtte meg der og jeg kjørte min ninkjøpte men dog litt slitne gsx hjem.
Det gikk med endel tid til å pleie denne sykkeln men i åresvis fungerte den som en god brukssykkel. Etter noen år reiste jeg til london og kjøpte en identisk gsx som jeg importerte som deler. Så ble dn bygget opp igjen på den norske rammen slik at dn idag er i ganske god stand. Selv om den ser fremdles ut som en skikkelig brukssykkel.
Idag kjører jeg en ZZR1100, om ble kjøpt på impuls sist sommer, og kona har overtatt den gamle gsx'en.
Nå er datteren min 12 og maser hele vinteren mon når vi skal på tur igjen. Tror PMS er verre hos henne en hos meg.
Sist redigert av JohnnyTh den 12 apr 2025, 15:08, redigert 15 ganger totalt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider
Heisann Johnny.
Kjører zx11 c3 selv,US-utgaven av din zzr.
Du kommer til å like den. Har noen barnesykdommer,men hvis den er iorden etter så mange år,så har den nok kommet over det
Kjører zx11 c3 selv,US-utgaven av din zzr.
Du kommer til å like den. Har noen barnesykdommer,men hvis den er iorden etter så mange år,så har den nok kommet over det

ikkebike.norwegianforum.net
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lonely rider
Artig med flere 'bloggere' her
.
Er nok ikke alle biker loggene her inne som oppdateres like ofte, men det betyr ikke allverdens. Uansett så er'n der og kan tas fram akkurat når man har tid og lyst til det.

Er nok ikke alle biker loggene her inne som oppdateres like ofte, men det betyr ikke allverdens. Uansett så er'n der og kan tas fram akkurat når man har tid og lyst til det.

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Lonely rider
Det er alltid artig å lese hva som svirrer rundt hos andre mc folk. Denne "blogen" er jo din
Alltid koselig å se flere folk i Sørlandstrakter også.. Oppfattet det som at du holder til her i sør pga din hendelse rett etter Varoddbrua. http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1&t=4230" onclick="window.open(this.href);return false;

Alltid koselig å se flere folk i Sørlandstrakter også.. Oppfattet det som at du holder til her i sør pga din hendelse rett etter Varoddbrua. http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1&t=4230" onclick="window.open(this.href);return false;
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Lonely rider
Zzr'en er i rimelig god stand tror jeg. Den er kjørt 55 000 km. Men stått ute under pressening i 5 år på grunn av forgie eier hadde vært i en bilulykke.
Det er litt rusta skruehoder og så har jeg problemer med baklyset. Det kommer og går. Mest går. Har kommet frem til at jeg tror det er dårlig kontakt i tenningsbryteren, men har ikke funnet ut enda hvordan jeg får den av sykkelen.
Jeg bor på Lista så ca 1,5 time fra kristiansand.
Grunnen til at jeg kaller meg lonley rider er at jeg var tidligere med i en MC klubb men ikke nå lengre og kjenner ingen andre her som kjører sykkel
Det er litt rusta skruehoder og så har jeg problemer med baklyset. Det kommer og går. Mest går. Har kommet frem til at jeg tror det er dårlig kontakt i tenningsbryteren, men har ikke funnet ut enda hvordan jeg får den av sykkelen.
Jeg bor på Lista så ca 1,5 time fra kristiansand.
Grunnen til at jeg kaller meg lonley rider er at jeg var tidligere med i en MC klubb men ikke nå lengre og kjenner ingen andre her som kjører sykkel
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Lonely rider
Æ har sans for formuleringa "tørrlagt motorsyklist"
Var sjøl "tørrlagt" i mange år, men måtte til slutt kjøpe et restaureringsobjekt for å ha noe å skru på.
Jobbe som mekaniker og får kanskje ikke skrudd mer enn nok ?
Skriuinga va vel egentlig bare ei halvdårlig unnskyldning.
Vel, sykkeln blei såpass bra at det har blitt to langturer sist sommer, og hvis sneen en gang forsvinn blir det flere.

Var sjøl "tørrlagt" i mange år, men måtte til slutt kjøpe et restaureringsobjekt for å ha noe å skru på.
Jobbe som mekaniker og får kanskje ikke skrudd mer enn nok ?
Skriuinga va vel egentlig bare ei halvdårlig unnskyldning.
Vel, sykkeln blei såpass bra at det har blitt to langturer sist sommer, og hvis sneen en gang forsvinn blir det flere.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Lonely rider
Bestemte meg for å ta en tur ut i sola å se om jeg fant ut av baklyset... Men jaggu hadde ikke baklyset bestemt seg for å virke. Muligens 5-56 jeg sprøyta inn der sist har hatt efekt.
Da fikk jeg jo tid til å ta en sjekk av termostaten. Det er nemlig ikke noe utslag på temp måleren.
Men termostaten åpnet på 85 grader som den skulle. Viste seg at det var dårlig kontakt i kabelskoen som går på tempraturføleren
Så da var det og fikset.
Da fikk jeg jo tid til å ta en sjekk av termostaten. Det er nemlig ikke noe utslag på temp måleren.
Men termostaten åpnet på 85 grader som den skulle. Viste seg at det var dårlig kontakt i kabelskoen som går på tempraturføleren
Så da var det og fikset.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider
Enkelte av disse motorene havarerer nummer 3 rådelager,som visstnok er siste punkt som får smøring. Finnes mye info angående dette på diverse fora rundt omkring,jeg har lest antagelig alt for mye.Det er forskjellige meninger om dette,og måter å unngå det,men en fellesnevner ser ut til å være å holde oljenivået på max heller enn på minimum.
Oljelampa tenner ikke før trykket er nedimot 0,2 bar......
Oljelampa tenner ikke før trykket er nedimot 0,2 bar......
ikkebike.norwegianforum.net
Re: Lonely rider
Når vi snakker om oljenivå så synes jeg denne kawaen er forvirrende å peile olje på
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider
Ja,den er det. Ene øyeblikket er det lavt nivå,og neste er det høyt. Bunnpanna og andre indre labyrinter er nok årsaken her. Olja som er ferdig med å smøre toppen har kun ene siden den kan renne tilbake til bunnen igjen,venstre siden v registerkjeden. Så noe olje samles nok oppe i toppen. Pleier å sette den fra meg på sidestøtta noen minutter når jeg har parkert,for at mest mulig olje skal renne ned.JohnnyTh skrev:Når vi snakker om oljenivå så synes jeg denne kawaen er forvirrende å peile olje på
Og du er vel klar over at det er 2 bunnplugger på den,begge må åpnes ved oljeskifte.
ikkebike.norwegianforum.net
Re: Lonely rider
Hadde mye styr første gangen jeg skulle bytte olje. Brukte biltemas olje og etter det bare slurte den. Ny olje fra castrol. Det hjalp ikke. Ny clutch det hjalp ikke. Men så byttet jeg slavesylinderen på clutchen og da ble det greit.
Har kjøpt haynes boka det hjelper jo litt
Har kjøpt haynes boka det hjelper jo litt
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Lonely rider
På Intruderen er det et nivåglass der oljen peiles,sykkelen må holdes i vannrett stilling når oljen
skal peiles.
Dette tør jeg ikke gjøre stående på kne,så sitter som regel på sykkelen og lar en med peiling peile.
Er det noen som vet om jeg kan peile med sykkern stående på støtta ?
skal peiles.
Dette tør jeg ikke gjøre stående på kne,så sitter som regel på sykkelen og lar en med peiling peile.
Er det noen som vet om jeg kan peile med sykkern stående på støtta ?

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lonely rider
JohnnyTh skrev:Hadde mye styr første gangen jeg skulle bytte olje. Brukte biltemas olje og etter det bare slurte den. Ny olje fra castrol. Det hjalp ikke. Ny clutch det hjalp ikke. Men så byttet jeg slavesylinderen på clutchen og da ble det greit.
Så konklusjonen angående Biltema-oljen ble?

@ Intruder, hvis du mener sidestøtta,så blir det feil. Skikkelige mopper har midtstøtte,sånn at sykkelen blir stående rett



ikkebike.norwegianforum.net
Re: Lonely rider
Det er onsdagskjøring både fra Kvinesdal og Lyngdal. I Lyngdal sentrum ved Statoil møtes de kl 18.00 og i Kvinesdal møtes de kl. 17.00 på torget. Kjøreliste for oss i Kvinesdal finner du her: http://goo.gl/0Or5F" onclick="window.open(this.href);return false;JohnnyTh skrev:
Jeg bor på Lista så ca 1,5 time fra kristiansand.
Grunnen til at jeg kaller meg lonley rider er at jeg var tidligere med i en MC klubb men ikke nå lengre og kjenner ingen andre her som kjører sykkel
Både i Lyngdal og Kvinesdal finner du folk til å kjøre sammen med. Det er koselige folk begge steder. Det eneste kravet er at du møter opp med MC....

Re: Lonely rider
Konklusjonen på biltema oljen er etter å ha lest mye at den var syntetisk og syntetisk olje er mye glattere og clutchen i zzr'en ikke er så glad i "glatt" olje. Derver ble den byttet til fordel for castrol sin som var anbefalt.
Er nok og grunnen til at biltemas åsyntetiske olje fungerer så fint i gsx'en. På de er det nemlig problemer med at clutchen ikke frir skikkelig.
Takk for invitasjonen. Men kan jo ikke kalle meg lonley idet hvis jeg treffer andre som kjører:)
Er nok og grunnen til at biltemas åsyntetiske olje fungerer så fint i gsx'en. På de er det nemlig problemer med at clutchen ikke frir skikkelig.
Takk for invitasjonen. Men kan jo ikke kalle meg lonley idet hvis jeg treffer andre som kjører:)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider
Da har det endelig kommet pakke til meg i posten, to stkkyer til og med. Nye kenwood tk-3301 radioer fra UK og kabler fra autocom i svergie til meg.
Og forventningene var skyhøye. Men hvor lenge var adam i paradis? Av en eller annen grunn virker ikke vox så radioen vil ikke sende. Har prøvd alt mulig men no luck. Jeg kan høre andre men ikke sende.
Så nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. Oppgradere til nyere autocom eller gi opp og satse på blåtann system.
Testing av radioen imponerte da jeg hadde krystallklar lyd på 4 km i åpent lende. Dessverre var jeg da på lista fyr og siden jeg ikke hadde en båt fikk jeg ikke testet max rekkevidde. I mer ulent tereng hadde jeg ca 3 km før det ble skurrete.
Men å opgradere til nytt autocom system er jo over 2500kr stk:(
Og forventningene var skyhøye. Men hvor lenge var adam i paradis? Av en eller annen grunn virker ikke vox så radioen vil ikke sende. Har prøvd alt mulig men no luck. Jeg kan høre andre men ikke sende.
Så nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. Oppgradere til nyere autocom eller gi opp og satse på blåtann system.
Testing av radioen imponerte da jeg hadde krystallklar lyd på 4 km i åpent lende. Dessverre var jeg da på lista fyr og siden jeg ikke hadde en båt fikk jeg ikke testet max rekkevidde. I mer ulent tereng hadde jeg ca 3 km før det ble skurrete.
Men å opgradere til nytt autocom system er jo over 2500kr stk:(
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider
Fantastisk dag idag. En liten rundtur her på sørlandet. Eiken, Tonstad, Sira og hjem igjen i perfekt vær. Litt over 20 mil ble det. Mange andre på to hjul traff vi langs veien.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider
1 mai ble det vårmønstring i Rogaland med kona på sin sykkel og jentunge bakpå min.
Idag kjørte jeg til Grimstad for å kjøpe en Maxia toppboks som jeg kom over på ...ehh host host bike ehhhrgg forumet og hadde en fantastisk tur begge veier. Ikke for mye trafikk og et fantastisk vær. Faktisk så var tempraturen oppe i 23 grader en periode.
Idag kjørte jeg til Grimstad for å kjøpe en Maxia toppboks som jeg kom over på ...ehh host host bike ehhhrgg forumet og hadde en fantastisk tur begge veier. Ikke for mye trafikk og et fantastisk vær. Faktisk så var tempraturen oppe i 23 grader en periode.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider
Har lekt reodor felgen og rigget til en bilradio i toppboksen og koplet den til intercommen. så nå kan jeg høre på radio når jeg pendler til jobb.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lonely rider
Tipper du blir fornøyd med Maxia-boksen. Selv om den ble kjøpt via kontakter på... feil forumJohnnyTh skrev:1 mai ble det vårmønstring i Rogaland med kona på sin sykkel og jentunge bakpå min.
Idag kjørte jeg til Grimstad for å kjøpe en Maxia toppboks som jeg kom over på ...ehh host host bike ehhhrgg forumet og hadde en fantastisk tur begge veier. Ikke for mye trafikk og et fantastisk vær. Faktisk så var tempraturen oppe i 23 grader en periode.



Har en sånn sjøl på Tiger og er veldig godt fornøyd så langt

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Lonely rider
Ser ut som dette blir kona sin toppboks. Og den er en Maxia E50 altså en eldre type, men ubrukt og bare 1000kr. Men veldig greit at den går sammen med kappa boksene jeg har på zzr'en
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lonely rider
Min er den nye typen med 55 liters kapasitet. Tross størrelsen synes jeg faktisk den tar seg bedre ut på Tiger enn Triumphs egen toppboks, som rommer kun 37 liter, om jeg ikke husker helt feil.JohnnyTh skrev:Ser ut som dette blir kona sin toppboks. Og den er en Maxia E50 altså en eldre type, men ubrukt og bare 1000kr. Men veldig greit at den går sammen med kappa boksene jeg har på zzr'en
Men samtidig skal det nevnes at veggene i GIVI-boksen er en del tynnere og sånn sett er det nok en viss kvalitetsforskjell mellom de to...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Lonely rider
Idag ble det litt mer spennende en jeg satte pris på. Igår hadde jeg en liten service på sykkelen. Nye plugger og utbedret en bensinslange jeg oppdagen var dårlig. Og monterte en annen slange på clutchen for å se om det er den som gir meg slure problemene. Fikk og montert en gps holder og ryddet litt i noe ledninger under salen, intercom og 12v uttak.
Så idag tenkte jeg skulle kjøre ned å vaske den litt før jeg satte på sidedekslene siden det nå var lettere å komme til svinggaffel og sånt.
Kona ble med og begge sykkelen fikk en runde med avfettning on høytrykksvasker. Så kjørte jeg de 2 km hjem.
Når jeg parkerte hjemme sto det røyk opp fra bakkant av tanken. Damp tenkte jeg først men den gang ei. Dette var elektrisk!
Batteriet ble koplet av i en fart og datterenn min kom løpende med en bøtte med vann som ble tømt over motoren.
Det viste seg at det var brent hull i tapen rundt kabelbunten som hår bakfra og til fronten. Her er det sikkert 15 ledninger og jeg så mørkt på det. Men hadde flaks. En ledning var brent av og jord opp til tankmåler var smeltet. Så etter noen timer med loddebold, krympestrømper og teip var den tilbake i drift.
Når jeg så røyken var jeg sikker på at det var noe av det nye jeg hadde gjort men det var det ikke. Hva som var grunnen skjønner jeg ikke men må vel være høytrykksspyleren som skadet isolasjonen. Det viste seg at det var gjort noen tidligere reprasjoner i dette området som ikke så så bra ut.
Får håpe ikke dette skjer igjen, jeg hater sånnt. .men rart det ikke var noe sikkring på dette. Jeg må kanskje gå over det elektriske litt mer nøye
Så idag tenkte jeg skulle kjøre ned å vaske den litt før jeg satte på sidedekslene siden det nå var lettere å komme til svinggaffel og sånt.
Kona ble med og begge sykkelen fikk en runde med avfettning on høytrykksvasker. Så kjørte jeg de 2 km hjem.
Når jeg parkerte hjemme sto det røyk opp fra bakkant av tanken. Damp tenkte jeg først men den gang ei. Dette var elektrisk!
Batteriet ble koplet av i en fart og datterenn min kom løpende med en bøtte med vann som ble tømt over motoren.
Det viste seg at det var brent hull i tapen rundt kabelbunten som hår bakfra og til fronten. Her er det sikkert 15 ledninger og jeg så mørkt på det. Men hadde flaks. En ledning var brent av og jord opp til tankmåler var smeltet. Så etter noen timer med loddebold, krympestrømper og teip var den tilbake i drift.
Når jeg så røyken var jeg sikker på at det var noe av det nye jeg hadde gjort men det var det ikke. Hva som var grunnen skjønner jeg ikke men må vel være høytrykksspyleren som skadet isolasjonen. Det viste seg at det var gjort noen tidligere reprasjoner i dette området som ikke så så bra ut.
Får håpe ikke dette skjer igjen, jeg hater sånnt. .men rart det ikke var noe sikkring på dette. Jeg må kanskje gå over det elektriske litt mer nøye
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lonely rider
Brann i en MC er neppe noe å spøke med...
Hører jo stadig vekk om dette når det gjelder bil. Men MC...? Ikke ofte, nei. Heldigvis, vil jeg si!
Godt det gikk såpass bra som det gjorde
Hører jo stadig vekk om dette når det gjelder bil. Men MC...? Ikke ofte, nei. Heldigvis, vil jeg si!
Godt det gikk såpass bra som det gjorde

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Lonely rider
Opp kl 0500 med avreise kl 0600 for å kjøre 2 timet til Kjevik, oppfriskning på offshore sikkerhetskurset idag. Vi oljearbeidere tenker på så mye annet i fritidn vår at vi etter 4 år har glemt alt vi lærte på sikkerhetkurset.
Hva tempraturen var vet jeg ikke men lett yr og våt vri den første timen. Sommerhanskene ble da byttet ut med fora hansker. Og da kom sola. Så var det bare å luske videre i 70 km/ t. Tror nesten jeg har gitt opp norge. Man må jo først kjøre en tur for å se om det er huller i veien og så håpe man finner en vei med høyere fartsgrense en 70. Så kan man kjøre tilbake. Er vel ikke fult så galt men jammen ikke langt unna. Og når man først er på en brukbar vei bruker man jo 1/2 av konsentrasjonen på speedometeret for å ungå bøter(litt overdrevet men føles slik av og til)
Etter kurset var jeg innom den lokale BMW forhandleren og prøvesatt en k1600gt... Bare for å minne seg selv om hva man ikke har råd til. Selvpining kaller kona det.
Så nå er det bare å sitte på hotellrommet å se om man finner noe på tv, uten t man må betale ekstra:)
Hva tempraturen var vet jeg ikke men lett yr og våt vri den første timen. Sommerhanskene ble da byttet ut med fora hansker. Og da kom sola. Så var det bare å luske videre i 70 km/ t. Tror nesten jeg har gitt opp norge. Man må jo først kjøre en tur for å se om det er huller i veien og så håpe man finner en vei med høyere fartsgrense en 70. Så kan man kjøre tilbake. Er vel ikke fult så galt men jammen ikke langt unna. Og når man først er på en brukbar vei bruker man jo 1/2 av konsentrasjonen på speedometeret for å ungå bøter(litt overdrevet men føles slik av og til)
Etter kurset var jeg innom den lokale BMW forhandleren og prøvesatt en k1600gt... Bare for å minne seg selv om hva man ikke har råd til. Selvpining kaller kona det.
Så nå er det bare å sitte på hotellrommet å se om man finner noe på tv, uten t man må betale ekstra:)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.