---- og hvis du "korter" ned i lengderetningen og fyller med dempermatriale i endene / yttersvingene så demper det enormt mye er enn hvis du har en flat endebunn hvor lyden kan lage trommeskinn av en flat stålplate.... DET blir heavy det

---- og hvis du "korter" ned i lengderetningen og fyller med dempermatriale i endene / yttersvingene så demper det enormt mye er enn hvis du har en flat endebunn hvor lyden kan lage trommeskinn av en flat stålplate.... DET blir heavy det
Hum... Rett i tenkeboksen her... mulig jeg kan få en kammerat av meg til å sveise sammen noe her...Duville skrev:---- og hvis du "korter" ned i lengderetningen og fyller med dempermatriale i endene / yttersvingene så demper det enormt mye er enn hvis du har en flat endebunn hvor lyden kan lage trommeskinn av en flat stålplate.... DET blir heavy dettror je..
flushy skrev:Ett billigere alternativ er Poseidon sitt actionkamera, jeg kjøpte et slikt et og er veldig fornøyd.
http://egadgets.no/product.html?product ... gory_id=47
Crinos skrev:Bilde av sykkelen min:
Hummm... Mekkern, er du sånn altmuligmann? Skulle gjerne hatt en slik eksos:mekkern skrev:Hvis du gir meg diametre på røra og lengde/diameter/fasong du kan/vil ha på demperen så kan jeg prøve å skissere en for deg.beste er å ha demper uten vatt og dritt som forsvinner.
men gir dog ingen garanti på db da jeg ikke har stor erfaring på 2cyl med det slagvolumet.
jo flere cyl jo enklere.
Er jo noen nyere sykler som bare har kort eksos ut der, men de har nok mer plass under motoren til dempermekkern skrev:De "stubby" greiene som bare er et rør etter cat bråker bra ja..
lage noe så lite som demper brukbart er ikke mulig uten massivt effekttap/varmgang.
Hehe... Øyne er det første man blir blind på!rerell skrev:Du måste lägga ut några bilder på hojen din så att man känner igen dig... vi kör ju i samma områden.Eller kanske du har gjort det... har inte bläddrat igenom hela bloggen. :
EDIT: Glöm det, jag är visst blind.
Ja, jeg kjører uten fremskjerm.. Ikke fult så trendy når det er våt veibane nei... Nå er jeg som den generelle Harley rytter.. Kjører kun i finvær så, det er ikke det største savnet.. Ser bra ut uten skjerm... Men.. Det blir nok en skjerm på den etter hvert... Har planer om å prøve å lage en i glassfiber.. Bare sånn for å øve meg selv litt og se om jeg i det hele tatt får det til.. I mellomtiden kjører jeg uten!Pollti skrev:Kjører du uten forskjerm ?
Skal se om jeg finner mailadressen to GoFastGoLoud i Junaiten. Han produserer eksosanlegg og potter for diverese mopeder. Det går fram av firmanavnet at de akkurat ikke er av stilleste demperene en får kjøpt. Jeg har en sånn demper og HG har nedlagt forbud mot oppstart for jeg har trillet mopedn til postkasse stativet tidlig om morgen
Veldig takknemmelig for hjelp! Dette er ikke helt min ekspertise.mekkern skrev:Hvis du gir meg diametre på røra og lengde/diameter/fasong du kan/vil ha på demperen så kan jeg prøve å skissere en for deg.beste er å ha demper uten vatt og dritt som forsvinner.
men gir dog ingen garanti på db da jeg ikke har stor erfaring på 2cyl med det slagvolumet.
jo flere cyl jo enklere.
Bor i Krs, men det är ju "rett runt hjørnet". :) Flera fina vägar kring Vennesla, kör en del runt det området. Om du ser detta gänget med hojar så är det bara att vinka extra mycket!Crinos skrev:Hehe... Øyne er det første man blir blind på!rerell skrev:Du måste lägga ut några bilder på hojen din så att man känner igen dig... vi kör ju i samma områden.Eller kanske du har gjort det... har inte bläddrat igenom hela bloggen. :
EDIT: Glöm det, jag är visst blind.![]()
Bor du også i Vennesla? Jeg er klar for dekksparking, kaffe og kanskje en kjøretur!
Den var nyyyyydelig! Jeg er jo en "skap ducatist".. Dvs Hadde jeg ikke kjørt Harley, hadde jeg kjørt Ducati! :)rerell skrev:Bor i Krs, men det är ju "rett runt hjørnet". :) Flera fina vägar kring Vennesla, kör en del runt det området. Om du ser detta gänget med hojar så är det bara att vinka extra mycket!![]()
(Den svarta är min)
Hade inte varit dumt att ses en dag, är ju bara fördelar med att känna fler folk med samma lidenskap i närområdet!
Det er intensjonen å støpe en skjerm selv ja.. Har lest en del om dette, både for å støpe subkasse til bilen, men så endte jeg opp med å kjøpe ferdig produkt i stedet.. Eneste jeg har tenkt litt på, er om den må "armeres" spesielt der feste brakettene/armene går..Pollti skrev:Støpe forskjerm gjør du selv Crino. Dekk til dekket med avispapir så støper du med glassfiberduk rett oppå. Når det er tørt så fjerner du "skjermen" og skjærer den til den størrelsen du vil ha. Skjermen du nå har i lanken kan enten brukes som form for å støpe en ny en men velger du å bruke den du har i lanken så er det noen timer med grunnarbeide så kan du lakke og montere den. Ånkli køståmHar støpt huggere på den måten men valgte å støpe på et gammelt dekk av samme dimensjon. Litt plundrete å støpe inn fester og sånn ved tilpassing men papp,malertape og gamle aviser og søpplesekker så unngår en å søle på ting en ønsker å beholde pent.
(Husk å begynne med å påføre slippvoks så slipper du tullet med å slipe vekk avispapir etterpå. Brent barn lukter ille vet du)
Tackar.Crinos skrev: Den var nyyyyydelig! Jeg er jo en "skap ducatist".. Dvs Hadde jeg ikke kjørt Harley, hadde jeg kjørt Ducati! :)
Og faktisk, da jeg handlet den sykkelen jeg har nå, vurderte jeg leeeeenge en Ducati Monster S4 i stedet...
Streetfighteren var øverst på lista, men den ble noe stiv i prisen for meg i forhold til hva jeg hadde muligheten til.
Er dere en gjeng som pleier å kjøre sammen?
Det høres jo strålende utCrinos skrev:Kan jo ta et banner bilde også en gang![]()
http://www.mcsiden.no/gallery/album.php?album_id=178" onclick="window.open(this.href);return false;
Det hjelper absolutt, men skal ikke skryte på meg noe om at jeg er veldig dyktig.. Det jeg kan er selvlært. Jeg hopper i ting, og prøver meg frem. Så har det vert noen bomturer opp igjennom tidene, men det er jo slikt man lærer av... Eller noe sliktIntruder skrev:Sikkert artig å kunne skru og fikse sykkelen selv,Intruder må være original,da jeg har ti tomler og ti hjerneceller..![]()