Service overfor dårlige&gode kunder?
Service overfor dårlige&gode kunder?
Jeg anser meg selv som en dårlig kunde,da jeg sjelden sløser bort penger på noe jeg kan ordne selv,derfor overrasket det meg ikke veldig at jeg ikke fikk låne et verktøy av den lokale MC-sjappa for å få av et svinghjul. Jeg hadde motoren liggende i bagasjerommet på bilen,så det var igrunn bare snakk om å låne tersen for å dra svinghjulet av.
Jeg spurte hva dem skulle ha for å nappe det av,og da antydet de 15-20 minutters arbeid. Greit nok. Men de hadde ikke tid akkurat der og da,så jeg måtte isåfall legge motoren igjen hos dem,og hente den senere.
Dette syntes jeg ble litt for tungvint,så foreslo at jeg kunne gjøre jobben selv,så kunne de ta den betalingen de ville. Men nei,de var redd for verktøyet sitt.(eller kanskje at jeg skulle klart det på 5 minutt)
Så hva gjør man så? Jeg kjente at jeg ble litt irritert,og vurderte å gi ham inn Men tok meg fint inn igjen,ba han om å glemme hele svinghjulet,men finne 4 liter olje til meg,betalte og gikk.
Kan det tenkes at dem mister kunder på sånt,både gode og dårlige? Har inntrykk av at alt skal være så vanskelig for tiden,det var da ikke sånn i "gamle" dager :-)å
Jaja,godt å få det ut
Jeg spurte hva dem skulle ha for å nappe det av,og da antydet de 15-20 minutters arbeid. Greit nok. Men de hadde ikke tid akkurat der og da,så jeg måtte isåfall legge motoren igjen hos dem,og hente den senere.
Dette syntes jeg ble litt for tungvint,så foreslo at jeg kunne gjøre jobben selv,så kunne de ta den betalingen de ville. Men nei,de var redd for verktøyet sitt.(eller kanskje at jeg skulle klart det på 5 minutt)
Så hva gjør man så? Jeg kjente at jeg ble litt irritert,og vurderte å gi ham inn Men tok meg fint inn igjen,ba han om å glemme hele svinghjulet,men finne 4 liter olje til meg,betalte og gikk.
Kan det tenkes at dem mister kunder på sånt,både gode og dårlige? Har inntrykk av at alt skal være så vanskelig for tiden,det var da ikke sånn i "gamle" dager :-)å
Jaja,godt å få det ut
ikkebike.norwegianforum.net
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Service overfor dårlige&gode kunder?
Ja,har nok av og til et inntrykk av at de som kjøper dyre sykler går først i køen.
Men slik er det,kong Salomo kjører Gold Wing og jeg Intruder til 35000.
Men jeg har ikke GPS,ikke stereo,ikke intercom og ikke varme i rævva..
Men slik er det,kong Salomo kjører Gold Wing og jeg Intruder til 35000.
Men jeg har ikke GPS,ikke stereo,ikke intercom og ikke varme i rævva..
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Service overfor dårlige&gode kunder?
Ja.. si det...
Merkeverksteder har jo ofte en standardisert tid på hvor lang tid de forskjellige "inngrep" gjør, og priser der etter. Uansett om det tar 5 minutter, når det faktisk står 20.. Men du kan være 100% sikker på at de tar godt i om det tar mer enn de 20 minuttene som det er angitt...
Det er mer enn en gang jeg har fått beskjed fra merkeverksted at "denne jobben tar 2 timer" og jeg gjør det selv på 30 minutter...
Det at de ikke ønsker å låne deg verktøyet kan jeg i grunnen forstå.. Jeg låner heller ikke bort verktøy til fremmede, og i og for seg, er du en fremmed for butikken/verkstedet å regne. (Nå kjenner jeg ikke din dialog med butikken, men kunne virke som du ikke sleit ned hengslene i dørene der).
Merkeverksteder har jo ofte en standardisert tid på hvor lang tid de forskjellige "inngrep" gjør, og priser der etter. Uansett om det tar 5 minutter, når det faktisk står 20.. Men du kan være 100% sikker på at de tar godt i om det tar mer enn de 20 minuttene som det er angitt...
Det er mer enn en gang jeg har fått beskjed fra merkeverksted at "denne jobben tar 2 timer" og jeg gjør det selv på 30 minutter...
Det at de ikke ønsker å låne deg verktøyet kan jeg i grunnen forstå.. Jeg låner heller ikke bort verktøy til fremmede, og i og for seg, er du en fremmed for butikken/verkstedet å regne. (Nå kjenner jeg ikke din dialog med butikken, men kunne virke som du ikke sleit ned hengslene i dørene der).
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Geir
- Innlegg: 810
- Registrert: 29 mar 2009, 01:24
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
- Sted: Sør for Bergen...
Re: Service overfor dårlige&gode kunder?
Hadde forstått det om du ba om å få låne et eller annet kostbart avansert verktøy, men en ters - om enn aldri så spesial - er jo rimelig robuste greier vanligvis. Dessuten; det er vel lite sannsynlig at du ville be om å få låne verktøyet hvis du var helt grønnsak på bruken... Jeg synes mc sjappa tabbet seg ut. Ved å være litt imøtekommende kunne de jo skaffet seg en god kunde for ettertiden selv om du ikke trakket ned dørstokken der nå? Du skisserte jo opp flere gode løsninger på dette uten å nå frem, og med sånn "grining" hadde jeg ikke kjøpt oljen en gang...
Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
Re: Service overfor dårlige&gode kunder?
Vi snakker ikke om presisjonsverktøy,nei. En sånn ters som skrus inn i senter på svinghjul, og så en bolt i senter på tersen igjen som skrus mot veivakslingen for å dra svinghjulet av.De kjenner meg såpass at de vet at jeg driver og skruer litt.
Nei,jeg springer ikke ned dørene der,men pleier å kjøpe olje der en gang eller to i året,og kanskje annet småtteri. Men de vil nok ikke merke det om jeg går en annen plass
Som sagt innledningsvis,jeg er nok ingen god kunde.
Nei,jeg springer ikke ned dørene der,men pleier å kjøpe olje der en gang eller to i året,og kanskje annet småtteri. Men de vil nok ikke merke det om jeg går en annen plass
Som sagt innledningsvis,jeg er nok ingen god kunde.
ikkebike.norwegianforum.net
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Service overfor dårlige&gode kunder?
En tennplugg og en liter olje fra tid til annen blir ingen rik av,Kawasaki skrev:
Som sagt innledningsvis,jeg er nok ingen god kunde.
men brått en dag er det ny sykkel som står på handlelappen
Da er det vel iallefall ikke kundeservisen som får deg til å velge denne butikken.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- MaxTron
- Innlegg: 2543
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
Re: Service overfor dårlige&gode kunder?
Helt enig, sjæl er æ helt bevisst på servicenivået når æ bruker bil/MC-butikker.
En butikk som yter dårlig servise, er lite hjelpsom når æ trenger deler/råd/hjelp til selvmek blir IKKE valgt den dagen æ skal legge igjen mye penger.
Så enkelt er det.
En butikk som yter dårlig servise, er lite hjelpsom når æ trenger deler/råd/hjelp til selvmek blir IKKE valgt den dagen æ skal legge igjen mye penger.
Så enkelt er det.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!
Re: Service overfor dårlige&gode kunder?
Min påstand er at de tjener lite når du kjøper ny sykkell eller bil. Fortjenesten er i ettermarkedet.
- dag-zzr
- Innlegg: 399
- Registrert: 18 feb 2012, 19:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
- Sted: Notodden
Re: Service overfor dårlige&gode kunder?
Nei, det var kanskje ikke sånn i gamle dager. Noe av grunnen til at man i mange sammenhenger møter en litt avvisende holdning i butikker og verksteder er den økende handel over nettet. Mener det er viktig å støtte opp om den lokale butikk eller verksted. Forutsatt nødvendig kompetanse og "akseptabel" pris bør den lokale butikk eller verksted benyttes. Tilhørighet gir normalt best service, men burde ikke være en forutsetning.
Re: Service overfor dårlige&gode kunder?
Litt både og den situasjonen da (skjønner begge sidene), men en 'ja, men selvsagt skal vi få til dette' er jo en holdning som typisk drar både flere besøk og flere kunder
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Sted: Stavanger
Re: Service overfor dårlige&gode kunder?
Jeg syntes service er alfa omega samma hva det gjelder!
God service er noe jeg er trofast mot og noe jeg alltid oppsøker og kommer tilbake til...
Dårlig service derimot, er noe jeg skyr som pesten!
God service er noe jeg er trofast mot og noe jeg alltid oppsøker og kommer tilbake til...
Dårlig service derimot, er noe jeg skyr som pesten!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Re: Service overfor dårlige&gode kunder?
Enig.Geir skrev:Hadde forstått det om du ba om å få låne et eller annet kostbart avansert verktøy, men en ters - om enn aldri så spesial - er jo rimelig robuste greier vanligvis. Dessuten; det er vel lite sannsynlig at du ville be om å få låne verktøyet hvis du var helt grønnsak på bruken... Jeg synes mc sjappa tabbet seg ut. Ved å være litt imøtekommende kunne de jo skaffet seg en god kunde for ettertiden selv om du ikke trakket ned dørstokken der nå? Du skisserte jo opp flere gode løsninger på dette uten å nå frem, og med sånn "grining" hadde jeg ikke kjøpt oljen en gang...
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Service overfor dårlige&gode kunder?
Folk som kan drive butikk skjønner at man må "investere" litt i kundene, både med å låne ut verktøy og av og til gjøre gratisarbeid, eller stille opp etter arbeidstid.Kawasaki skrev:
Nei,jeg springer ikke ned dørene der,men pleier å kjøpe olje der en gang eller to i året,og kanskje annet småtteri. Men de vil nok ikke merke det om jeg går en annen plass
Som sagt innledningsvis,jeg er nok ingen god kunde.
Jeg er vel ikke en spesiellt god kunde, men har opplevd alt dette på div lokale bilverksteder.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Stranger
- Innlegg: 109
- Registrert: 28 feb 2012, 18:38
- Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
- Sted: Byen under skyen (Bergen)
Re: Service overfor dårlige&gode kunder?
Kan jo forstå verkstedet att de ikke vil låne ut verktøy, men en så liten sak som og nappe av ett svinghjul kunne de satt fra seg kaffekoppen for i ett par minutter og dradd det av for deg.
Personlig unngår jeg verksteder og forhandlere så langt som mulig grunnet dårlig service og høy pris og lav kompetanse på mange av de steder jeg har vært. Samt de har aldri den delen man trenger på lager.
Personlig unngår jeg verksteder og forhandlere så langt som mulig grunnet dårlig service og høy pris og lav kompetanse på mange av de steder jeg har vært. Samt de har aldri den delen man trenger på lager.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Sted: Sarpsborg
Re: Service overfor dårlige&gode kunder?
Jeg vil bare slenge inn en ting i denne tråden. Ang når jeg hadde sykkelen min hos forhandler for å bytte noen lager og slikt. Da fikk jeg en pris som det kom til å koste. Og den dagen jeg hentet sykkelen, var summen brått 1500kr billigere, og han bak disken sa at det gikk ganske greit, og de brukte ikke så lang tid som de hadde trudd. Derfor ble det billigere...
Det synes jeg er veldig god service, dem fleste andre trur jeg hadde sagt samme prisen uansett. Ja hadde jo regnet med å betale det som han sa først jeg..
Godt det finnes fornuftige og seriøse mennsker i verden ihvetfall
Det synes jeg er veldig god service, dem fleste andre trur jeg hadde sagt samme prisen uansett. Ja hadde jo regnet med å betale det som han sa først jeg..
Godt det finnes fornuftige og seriøse mennsker i verden ihvetfall