Hva gjør du akkurat nå?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av joo »

Tommern skrev: Målet var å finne Fylkesvei 6. Det klarte jeg ikke :scratch Men ifølge google maps var det ihvertfall fv6 som en utstikker fra 165 i Asker i nærheten av Nærsnes. Jeg trodde veinummeret var markert på skilt. Men det er det kanskje ikke når det er fylkesvei? Uansett,fant ut senere hvor jeg skulle ha svingt av,så jeg får det til neste gang.
Ser nå at det ligger i Røyken Kommune i Buskerud :lol
Har ikke lagt merke til at jeg bor ved FV6... Små skilt. Ta av fra 165 ved Rortunet kjøpesenter. Men tut når du passerer Nærsnes så jeg vet du passerer :vs
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Intruder »

Jeg sitter nå her og funderer :[-X
på åffer i hælvete jeg grubler og :-k
skriver forskjellig alvor og skjemt :scratch
som antakelig ikke en kjæft har interesse av ??

At det er grått i åsen det er et dårlig tegn,da er jeg og Intruder hjemme i fall det skal bli regn... :knegg

Fytti
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommern
Innlegg: 95
Registrert: 04 okt 2011, 23:51
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod
Sted: Oslo

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Tommern »

joo skrev:
Tommern skrev: Målet var å finne Fylkesvei 6. Det klarte jeg ikke :scratch Men ifølge google maps var det ihvertfall fv6 som en utstikker fra 165 i Asker i nærheten av Nærsnes. Jeg trodde veinummeret var markert på skilt. Men det er det kanskje ikke når det er fylkesvei? Uansett,fant ut senere hvor jeg skulle ha svingt av,så jeg får det til neste gang.
Ser nå at det ligger i Røyken Kommune i Buskerud :lol
Har ikke lagt merke til at jeg bor ved FV6... Små skilt. Ta av fra 165 ved Rortunet kjøpesenter. Men tut når du passerer Nærsnes så jeg vet du passerer :vs
Jeg kjørte forbi i dag! Leste dog ikke innlegget ditt før nå! Den fv6 var jo helt hærlig å kjøre på! Masse svinger og stigninger! Hadde det virkelig gøy i dag. Turen fortsatte på fv11 og til åsheimveien. Så kjørte jeg nordover igjen langs Drammensfjorden,og tilbake mot Oslo. Sjeldent artig mc rute det her! Var helt i ekstase! Dog bra onkel politi ikke satt på lur! :-)å
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av RuneMC »

Dette er en fin runde http://g.co/maps/wa8yu" onclick="window.open(this.href);return false; - dvs ta opp en svingete vei mot Heggedal (Rustadveien / Fv7 - B -> C) rett etter Rortunet istedenfor den vanlige veien mot Asker. Mindre biler, mer svinger og mye mer høydeforskjeller.

Akkurat nå skal jeg nok ta en kveldstur etter en MC-fri dag med turer i helt andre landskap... sånne kontorlandskap... :-)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Tommern
Innlegg: 95
Registrert: 04 okt 2011, 23:51
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod
Sted: Oslo

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Tommern »

RuneMC skrev:Dette er en fin runde http://g.co/maps/wa8yu" onclick="window.open(this.href);return false; - dvs ta opp en svingete vei mot Heggedal (Rustadveien / Fv7 - B -> C) rett etter Rortunet istedenfor den vanlige veien mot Asker. Mindre biler, mer svinger og mye mer høydeforskjeller.

Akkurat nå skal jeg nok ta en kveldstur etter en MC-fri dag med turer i helt andre landskap... sånne kontorlandskap... :-)
Den ruta var rimelig lik den jeg tok! Fantastisk rute :prf
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av evike »

Nå skal jeg kjøre (sykkel) hjem fra jobben! I dag startet 3. sesongen i år! Måtte den bli lengre enn de to foregående?!?! og varmere enn den siste...

Adskillig enklere å komme til jobb kl. 13.45 med sykkel enn med bil, for nå er det problemfritt å parkere - HURRAAAA :thumleft

Gryte - here I come!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av evike »

Det BLE sykkel til jobb, men hjemturen var gudskjelov kort. 8 grader og regn i tusmørke er ikke noen flott kombinasjon. Enda godt det bare er 13 km hjem og ikkie 43 som før.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av ArcticTiger »

evike skrev:Det BLE sykkel til jobb, men hjemturen var gudskjelov kort. 8 grader og regn i tusmørke er ikke noen flott kombinasjon. Enda godt det bare er 13 km hjem og ikkie 43 som før.
Det blir lite sykkelkjøring på deg i år da, når arbeidsveien er så kort :sorry

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av ArcticTiger »

Nå er det straks avreise med toget til Kiruna sammen med Gode Kolleger. Det blir forfriskninger underveis :cheers , mat og drikke på Ripan, og overnatting på Ferrum :thumleft

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av evike »

Akkurat nå har jeg lyst til å knekke en halv champagne, men det passer seg vel dårlig på Hjerteavdelingen, i hvit uniform... :)

Har nå nyss fått beskjed om at jeg bytter jobb fra 2. mai allerede. Fortsatt på Sykehuset i Tønsberg, men på annen avdeling enn tidligere og skal være der 100% i "normal turnus" istedet for denne kvelds- og helgeordningen som jeg har hatt siste halvåret.

Dette vil medføre store positive endringer i mitt sosiale liv, så dette blir BRA!!! :prop:
:prop: :yeyeye :prop: :yeyeye
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av lasse_hansen »

evike skrev:Akkurat nå har jeg lyst til å knekke en halv champagne, men det passer seg vel dårlig på Hjerteavdelingen, i hvit uniform... :)

Har nå nyss fått beskjed om at jeg bytter jobb fra 2. mai allerede. Fortsatt på Sykehuset i Tønsberg, men på annen avdeling enn tidligere og skal være der 100% i "normal turnus" istedet for denne kvelds- og helgeordningen som jeg har hatt siste halvåret.

Dette vil medføre store positive endringer i mitt sosiale liv, så dette blir BRA!!! :prop:
:prop: :yeyeye :prop: :yeyeye

Det er jo en toppers beskjed å få på en fredag :D
Går det ann å si gratulerer i denne settingen? Er ille dårlig på å planlegge når jeg skal si riktig ting... Så GRATULERER!! :prf

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Snikkeren »

Grattis Evike. :thumleft

Akkurat no står jeg på terrassen og griller. Sol og 15 grader i skyggen. :D
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av lasse_hansen »

Sol? 15grader? Hmm, lever du i en slik fantasi verden? hehe :scratch
Her regner det, og regner, og atter regn... 5grader.. :redface
Rett og slett en møkka start på en helg! Og jeg som hadde tenkt å ta en prøve tur med gpsèn min, men trur faktisk ikke jeg gidder å kjøre ut i regnet idag. Men synes nesten synd på sykkelen som har stått rolig i snart 2-2,5 uker ;-) IKKJE BRA! :[-(

Men satser på opphold, eller helst sol i morra og søndag. Det står i hvertfall på ønskelista mi.. Ifølge storm.no så er det ihvertfall en liten sol her i sarpsborg i morra.. Men regn på søndag. Så trur ikke noe på sola i morra heller.. Men vi får no se da :yeyeye

Nå har jeg spist middag, og slappet av litt etter jeg kom hjem fra jobb. Så nå tar jeg med meg sidekåpne ned i garasjen og skrur de på ihvertfall.. Hvis jeg ikke brått fryser ihjel når jeg kommer ned i garasjen da ;-)

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av Haavar »

Akkurat ferdig med ventiljustering og kompresjonstest på FZX. GOOOD!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38205
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Legg inn av AJ »

Haavar skrev:Akkurat ferdig med ventiljustering og kompresjonstest på FZX. GOOOD!
:thumleft
Er ikke det den med fem ventiler pr. sylinder?
Tok du bilder underveis?
Kunne vært veldig interessant å sett bilder av den femventilerstoppen... :janikk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar