Tank pad

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Tank pad

Legg inn av JK95 »

Er det noen der ute som her et tips eller to for hvordan jeg kan fjerne tank paden? :-k Den er gammel og stygg blitt, så nå må en ny til :mk

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Tank pad

Legg inn av Crinos »

Det er vell lim/klister/dobbelsidig tape som holder dette, og da tror jeg en varmepistol er beste verktøy... Varm opp, og skrap forsiktig av med neglene.
Er du heldig får du tak i et godt stykke, som gjør det lettere å rive av det resterende.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37907
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tank pad

Legg inn av AJ »

Crinos skrev:Det er vell lim/klister/dobbelsidig tape som holder dette, og da tror jeg en varmepistol er beste verktøy... Varm opp, og skrap forsiktig av med neglene.
Er du heldig får du tak i et godt stykke, som gjør det lettere å rive av det resterende.
Enig med Crinos, men i stedet for neglene vil jeg heller bruke en gjenstand av plast, en skrape av no' slag hvor plasten i skrapebladet er halvmyk, om du forstår hva jeg mener...:

Selv har jeg en slik "Lil Gripper", som funker helt utmerket så lenge den ikke utsettes for mye varme fra varmepistolen (noe min har blitt, uten at den er blitt ødelagt, kun litt "frynset i kanten på den gule bladholderen... ;-) ) :
http://www.smp-sign-systems.com/produkt ... per_e.html" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Tank pad

Legg inn av JK95 »

Takk takk :prf Blir å prøve i nærmeste fremtid ;-)

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Tank pad

Legg inn av Crinos »

De "Li Gripper" greiene er geniale på glassflater, slett underlag. Men der du har buer og kurver, er det fort gjort å få ugjevnt trykk på "bladet" som da kan ta tak i lakken og ripe.. En uønsket effekt.
Derfor jeg foreslo negler og ikke et verktøy. :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37907
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tank pad

Legg inn av AJ »

Crinos skrev:De "Li Gripper" greiene er geniale på glassflater, slett underlag. Men der du har buer og kurver, er det fort gjort å få ugjevnt trykk på "bladet" som da kan ta tak i lakken og ripe.. En uønsket effekt.
Derfor jeg foreslo negler og ikke et verktøy. :thumleft
Det har du helt sikkert rett i.
Bare en liten påminnelse ved bruk av negler og varmepistol; pass på varmen fra varmepistolen. Har selv erfart at det fort blir voldsomt hett... :-)å
Men det samme kan selvfølgelig også fort skje med et lite verktøy som "Lil Gripper" eller annen praktisk gjenstand man finner å kunne bruke.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Tank pad

Legg inn av Flattop »

Bilde

Brukes med godt resultat på mangt og meget.
Bilde

hjc
Innlegg: 44
Registrert: 17 okt 2010, 21:26
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 S -02 mod.

Re: Tank pad

Legg inn av hjc »

Tyvlån hårføneren fra fruen - den blir ikke så varm og er lettere å kontrollere varmen på enn en varmepistol.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tank pad

Legg inn av LordShaft »

Vær veldig forsiktig med varmepistol så ikke lakken "bobler" Jeg ville heller brukt en form for sitron syre, eller annet som løser klister.

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Tank pad

Legg inn av Svolp »

Jeg har fjernet mange av disse da jeg klistret en del på min første bike når jeg var 16!
Fjernet også på den gamle biken, felles med alle er varmluftpistol og dra løst ettervært som klisteret løsner. Stil den ned på det "kaldeste" så er det ingen fare for lakk..

Brukte sitrusrens for og bli kvitt klister og skylte av med vann all good :prf
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Tank pad

Legg inn av Pollti »

Sitrus rens lager du selv av sitron og vann og en hårføner tjuvlånt for anledningen. Noen klistremerker sitter som hønn, da fukter du de med sitronvann blandinga og venter litt før du fortsetter.
Sikkert mange her som har små døttre med "klistremerke" papirdukker. De kan sitte noe innmari godt fast på parkett. Sitronvann og vindusskrapa til bilen fjerner de fint :prf

Svar