Tank pad
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Tank pad
Det er vell lim/klister/dobbelsidig tape som holder dette, og da tror jeg en varmepistol er beste verktøy... Varm opp, og skrap forsiktig av med neglene.
Er du heldig får du tak i et godt stykke, som gjør det lettere å rive av det resterende.
Er du heldig får du tak i et godt stykke, som gjør det lettere å rive av det resterende.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37907
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tank pad
Enig med Crinos, men i stedet for neglene vil jeg heller bruke en gjenstand av plast, en skrape av no' slag hvor plasten i skrapebladet er halvmyk, om du forstår hva jeg mener...:Crinos skrev:Det er vell lim/klister/dobbelsidig tape som holder dette, og da tror jeg en varmepistol er beste verktøy... Varm opp, og skrap forsiktig av med neglene.
Er du heldig får du tak i et godt stykke, som gjør det lettere å rive av det resterende.
Selv har jeg en slik "Lil Gripper", som funker helt utmerket så lenge den ikke utsettes for mye varme fra varmepistolen (noe min har blitt, uten at den er blitt ødelagt, kun litt "frynset i kanten på den gule bladholderen... ) :
http://www.smp-sign-systems.com/produkt ... per_e.html" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Sted: Trondheim
Re: Tank pad
Takk takk Blir å prøve i nærmeste fremtid
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Tank pad
De "Li Gripper" greiene er geniale på glassflater, slett underlag. Men der du har buer og kurver, er det fort gjort å få ugjevnt trykk på "bladet" som da kan ta tak i lakken og ripe.. En uønsket effekt.
Derfor jeg foreslo negler og ikke et verktøy.
Derfor jeg foreslo negler og ikke et verktøy.
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37907
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Tank pad
Det har du helt sikkert rett i.Crinos skrev:De "Li Gripper" greiene er geniale på glassflater, slett underlag. Men der du har buer og kurver, er det fort gjort å få ugjevnt trykk på "bladet" som da kan ta tak i lakken og ripe.. En uønsket effekt.
Derfor jeg foreslo negler og ikke et verktøy.
Bare en liten påminnelse ved bruk av negler og varmepistol; pass på varmen fra varmepistolen. Har selv erfart at det fort blir voldsomt hett...
Men det samme kan selvfølgelig også fort skje med et lite verktøy som "Lil Gripper" eller annen praktisk gjenstand man finner å kunne bruke.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Flattop
- Innlegg: 413
- Registrert: 29 apr 2010, 14:43
- Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
- Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg
Re: Tank pad
Brukes med godt resultat på mangt og meget.
Re: Tank pad
Tyvlån hårføneren fra fruen - den blir ikke så varm og er lettere å kontrollere varmen på enn en varmepistol.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Tank pad
Vær veldig forsiktig med varmepistol så ikke lakken "bobler" Jeg ville heller brukt en form for sitron syre, eller annet som løser klister.
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Sted: Stavanger
Re: Tank pad
Jeg har fjernet mange av disse da jeg klistret en del på min første bike når jeg var 16!
Fjernet også på den gamle biken, felles med alle er varmluftpistol og dra løst ettervært som klisteret løsner. Stil den ned på det "kaldeste" så er det ingen fare for lakk..
Brukte sitrusrens for og bli kvitt klister og skylte av med vann all good
Fjernet også på den gamle biken, felles med alle er varmluftpistol og dra løst ettervært som klisteret løsner. Stil den ned på det "kaldeste" så er det ingen fare for lakk..
Brukte sitrusrens for og bli kvitt klister og skylte av med vann all good
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Re: Tank pad
Sitrus rens lager du selv av sitron og vann og en hårføner tjuvlånt for anledningen. Noen klistremerker sitter som hønn, da fukter du de med sitronvann blandinga og venter litt før du fortsetter.
Sikkert mange her som har små døttre med "klistremerke" papirdukker. De kan sitte noe innmari godt fast på parkett. Sitronvann og vindusskrapa til bilen fjerner de fint
Sikkert mange her som har små døttre med "klistremerke" papirdukker. De kan sitte noe innmari godt fast på parkett. Sitronvann og vindusskrapa til bilen fjerner de fint