Gjort det på flere sykler. I det store utland er det en ganske vanlig ombygging.
Du må aller først få fatt på mest mulig komplett forgaffel, med styrekroner oppe og nede, bremseskiver, bremsekalipre, hjul med hjulbolter. Egentlig
ALT, ellers må du i ettertid hanke det inn og da blir det dyrere.
Det du også må tenke på er dette med felger, for siden du får ny felg framme (å passe til den gamle kan bli mye arbeid, hvis det lar seg gjøre) så må du skifte felg bak og.
HVIS du vil ha det likt framme og bak da, mange bryr seg ikke.
Søker du litt på temaet og din sykkel kommer det kanskje opp tips om hvilken donorsykler som er lettest å bruke.
Så må du alliere deg med en som kan maskinere (hvis ikke du kan) og har tilgang til utstyr, for stem på styrekronen (rød ring rundt) må skiftes fra original sykkel til den du skal bruke, ellers vil ikke det passe på rammen.
Dette involverer hydraulisk presse for å presse ut stem (og inn), dreiebenk for å dreie til rette tykkelse, eller dreie en ny ring rundt hvis den må bli tykkere. Og evt sveis.
Stem på plass på Hayabusa styrekrone.
Og resultatet.
