zzr11oo slurer
zzr11oo slurer
tror jeg trenger litt hjelp her. jeg har i lang tid hatt problemer med at zzr'en min slurer. faktisk helt siden jeg kjøpte den. Det første jeg bytta var selve lamellene og anbefalt olje. Men det hjalp ingenting. Fant ut at det bygger seg opp trykk i den hydrauliske sylinderen etter litt bruk. Byttet så slavesylinder på clutchen. Det hjalp litt men ikke nok. Så jeg lånte en suzuki clutch slange og monterte på midlertidig. Da ble den helt fin og jeg har kjørt i flere dager uten problemer, inkludert bergensturen. Men idag så begynte den å slure igjen på vei hjem fra jobb. Clutchen tar helt ute, det er null frigang på hendelen. hvis jeg åpner lufteskruen og slipper ut trykket er den fin igjen en stund.
Må vel være hovedsylinderen da? eller er det noen som har andre forslag.
Må vel være hovedsylinderen da? eller er det noen som har andre forslag.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: zzr11oo slurer

Regner med at du tenker riktig.
Væska har vel problemer med å returnere til beholderen.

If it ain't broke, I'll break it.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: zzr11oo slurer
er det orginal clutchhendel? uorginale kan hindre stemplet i pumpa å gå helt tilbake..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: zzr11oo slurer
Ja alt er orginalt. Og hendelen har vært fin i noen dager nå. Men igår begynte den å tulle igjen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: zzr11oo slurer
For mye væske i reservoiret?
Sjekket du stålplatene da du skiftet lameller,om de var rette / innen spec?
I masterpumpa/reservoiret,hvis jeg husker riktig, så er det et bittelite hull hvor væsken skal passere.Klarer ikke å forklare skikkelig,men har du rengjort reservoir? Sjekk at dette hullet er åpent? Du ser hva jeg mener hvis du tar av lokket og pumper med hendelen,da skal det komme væske ut av dette lille hullet.
Sjekket du stålplatene da du skiftet lameller,om de var rette / innen spec?
I masterpumpa/reservoiret,hvis jeg husker riktig, så er det et bittelite hull hvor væsken skal passere.Klarer ikke å forklare skikkelig,men har du rengjort reservoir? Sjekk at dette hullet er åpent? Du ser hva jeg mener hvis du tar av lokket og pumper med hendelen,da skal det komme væske ut av dette lille hullet.
ikkebike.norwegianforum.net
Re: zzr11oo slurer
For mye veske har slått meg og kanskje det fine været her i bergen har fått den til å ekspandere slik at det nå er for mye. Den har jo vært fin i 2uker nå. Og så begynte det plutselig.
Skal ut en tur nå å løsne lokket. Da burde den jo bli normal hvis det er problemet.
Kan vel ikke være hovedsylinderen for da hadde vel ikke hendelen stått under trykk.
Stålplatene ble kun inspisert visuelt men så helt greie ut. Hvis de ikke var rette så forklarer vel ikke det trykket i vesken. Hvis jeg åpner lufteskruen kommer det en liten sprut når den blir trykkavlastes. Nesten like mye som om hendelen var inne.
Skal ut en tur nå å løsne lokket. Da burde den jo bli normal hvis det er problemet.
Kan vel ikke være hovedsylinderen for da hadde vel ikke hendelen stått under trykk.
Stålplatene ble kun inspisert visuelt men så helt greie ut. Hvis de ikke var rette så forklarer vel ikke det trykket i vesken. Hvis jeg åpner lufteskruen kommer det en liten sprut når den blir trykkavlastes. Nesten like mye som om hendelen var inne.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: zzr11oo slurer
Har du justeringsskrue på hendelen ? Hvis ikke stemplet på astercylindret går helt tilbake, kan ikke all væska returnere til beholderen.
Og trykk i clutchcylinderet blir det når motoren blir varm.
Og trykk i clutchcylinderet blir det når motoren blir varm.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: zzr11oo slurer
Ja det er en justeringsskrue der. Den står i den laveste innstillingen.
Var nede nå og skrudde av lokket på reservoaret. Det hadde ingenting å bety. Var halvfult med bremseveske. Kan ikke forstå annet en at det må være hovedsylinderen. Selv om jeg ikke kan forstå hvordan det han ha seg.
Hvis hovedsylinderen ikke gikk helt tilbake, skulle det vel vært slakk på hendelen.
Var nede nå og skrudde av lokket på reservoaret. Det hadde ingenting å bety. Var halvfult med bremseveske. Kan ikke forstå annet en at det må være hovedsylinderen. Selv om jeg ikke kan forstå hvordan det han ha seg.
Hvis hovedsylinderen ikke gikk helt tilbake, skulle det vel vært slakk på hendelen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: zzr11oo slurer
Ikke hvis hendelen hindrer stemplet i å gå helt tilbake.JohnnyTh skrev:Ja det er en justeringsskrue der. Den står i den laveste innstillingen.
Hvis hovedsylinderen ikke gikk helt tilbake, skulle det vel vært slakk på hendelen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: zzr11oo slurer
Er orginal hendel og tror jeg kan dytte den utover og vekk fra stempelet men skal sjekke for å være sikker.Jompa skrev:Ikke hvis hendelen hindrer stemplet i å gå helt tilbake.JohnnyTh skrev:Ja det er en justeringsskrue der. Den står i den laveste innstillingen.
Hvis hovedsylinderen ikke gikk helt tilbake, skulle det vel vært slakk på hendelen.
Takk for alle tips.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- KrankenWagen
- Innlegg: 135
- Registrert: 26 apr 2012, 12:21
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R
Re: zzr11oo slurer
*blopp*
Sist redigert av KrankenWagen den 08 jun 2012, 11:13, redigert 1 gang totalt.
- KrankenWagen
- Innlegg: 135
- Registrert: 26 apr 2012, 12:21
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R
Re: zzr11oo slurer
Kjøpte du en ny slavesylinder, eller en gammel med like gamle tetninger?
Har du prøvd med full nedplukking og nye tetninger på slaven?
Hvis ikke annet nytter, etter nye tetninger på slaven, ville jeg demontert alt og sjekket hele clutchen.
Avhengig av hvor stort trykk som bygges opp kan du kanskje justere lengden på cluth stangen. 13116A.
Men når du begynner med det bør mye annet være prøvd, selv om du feks kan shimse deg tilbake igjen ved slaven.

Har du prøvd med full nedplukking og nye tetninger på slaven?
Hvis ikke annet nytter, etter nye tetninger på slaven, ville jeg demontert alt og sjekket hele clutchen.
Avhengig av hvor stort trykk som bygges opp kan du kanskje justere lengden på cluth stangen. 13116A.
Men når du begynner med det bør mye annet være prøvd, selv om du feks kan shimse deg tilbake igjen ved slaven.

- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: zzr11oo slurer
Var en gang ute for samme problemet på en VF1000F, da var det den lille trykkstanga som går fra hendelen og inn i pumpa som sto feil vei. Den var ørlite grann tynnere i den ene enden, og slapp ikke ut alt trykket.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: zzr11oo slurer
Det var riktig nok en brukt sylinder som ble brukt men den så veldig bra ut. Men er jo mulig.
Har snakket med et par mekanikere og siste teorien er oppsvulmede pakkninger i hovedsylinderen slik at de ikke slipper trykket tilbake. Så tenkte jeg skulle kjøpe et reppsett eller en ny brukt clutch hendel/pumpe
Har snakket med et par mekanikere og siste teorien er oppsvulmede pakkninger i hovedsylinderen slik at de ikke slipper trykket tilbake. Så tenkte jeg skulle kjøpe et reppsett eller en ny brukt clutch hendel/pumpe
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- KrankenWagen
- Innlegg: 135
- Registrert: 26 apr 2012, 12:21
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R
Re: zzr11oo slurer
Her er rep sett fra Wemoto til 92 M. Men dobbeltsjekk årsmodell i tilfelle...