Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Det kan hende du syns det er lite med to rasteplasser på 33'n. Men nå har det seg slik at de har drevet i årevis for å finne ut om de skal utbedre veien eller legge den i tunell. Begge deler blir dyrt og vanskelig for det er nesten bare flisberg hele veien mellom Fjellhaug og Byrud. Så noen rasteplasser dukker vel ikke opp før dem har laget ny vei.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Tok Velte-petter med på en liten "Toten-runde" i formiddag. Den ble litt amputert, for det går noen regnbyger rundt om. Og å kjøre i regn vil jeg helst unngå. Jeg har en goretex dress,men den tok jeg ikke på meg i dag. Det ble Lindstrands-dongerien og skinnjakke.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Var en snartur på Farmertreffet i Øyer,der traff jeg en av våre,MaxTron,med V Maxen med campingvogn og dama på trehjulingen Gekko... :thumleft
Koselig kar,nevenyttig og real..!! :vs
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Hvordan 3 hjuling er det ? I polltiheimen var det et veldig kort intermezzo med en Can Am. Falt ikke helt i min smak, ei undermotorisert hyse er mere gøy ! Men siden HG nå bruker beinet sitt som unnskyldning for ikke å kjøre mere så må det gjøres noe. KB er grei nok som turfølge hun i nærmiljøet, men jeg vil ha med HG. Men tror det må omprioriteringer til for å få henne med.
Hun remjer og skriker om at Eskroten må byttes ut og. Sånne gærne HGer blir aldri fornøyd altså :-k Nå vil a ha el bil men det kommer ikke i garasjen så lenge jeg lever og er utilregnelig :knegg Så da må det bli noe annet. Jeg har funnet en mattsort Flyat 500 Italia-for Harry var dommen. En Flyat 500 med glasstak-for mye Barbie faktor, også var den bruktimportert også ! Ånkli ille !! =; Men hvit og fin var den inn og utvendig.
Så da fant jeg en Smart Brabus. Haaaaryyyyy. Og en annen Smart feilet for den hadde cab og var bruktimportert og det er skikkelig ille skjønner jeg nå. Jeg har litt tungt for det innimellom. Så da fant jeg en Flyat Pick Up 2007 modell nesten ikke kjørt. Sablet ned den og selv om den er mye bedre enn Eskroten og bare det er jo utrolig når en ser på fiskebollbokser og bønnebokser sirlig limt på kanalene. Enkli så driter jeg i hva hun skal kjøre frem og tilbake på jobb så lenge den har hengerfeste. Og uppps, jaggu meg har jeg ikke fått dradd med med meg begge Alfa nøkkelene da jeg dro. Skikkelig både trist og leit :mrgreen :fool: :sover

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

MaxTron har vel bare kalt skyssen det fordi den likner på en "gekko",dama har jeg ikke sett men trur
hu er engel i kassa på ICA..
Navnet litt omskrevet.. :prf :lol

Nil satis nisi optimum !

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Desmo skrev:Tok Velte-petter med på en liten "Toten-runde" i formiddag. Den ble litt amputert, for det går noen regnbyger rundt om. Og å kjøre i regn vil jeg helst unngå. Jeg har en goretex dress,men den tok jeg ikke på meg i dag. Det ble Lindstrands-dongerien og skinnjakke.
Det er skjelden og lenge sia jeg var på dine kanter Desmo, det hadde vært fint om du spanderte noen bilder fra Toten-tura dine så vi i utmarka fekk skjå åssen det ser ut på Det Sentrale Austlande :vs

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Men du vil vel ikke ha noen reprise av min guiding i søndre Gudbrandsdalen,Arctic Tiger ?? :sorry

Men veibeskrivelser fra Oppland Øst vil jeg også gjerne ha !! :mk :thumleft

Nil satis nisi optimum !

Pollti

Legg inn av Pollti »

Idag har jeg kjørt 1198 Paginale S Desmo, jeg var ånkli vågal og hadde den i 100 km/t. Det var flotte greier designmessig og nydelig motor hadde den. Sittestilling likte jeg ikke så godt også syntes jeg det var i overkant mye lyd selv om clutch rasslinga er borte. Potta ligger under motoren og eksosen gjøre en merkelig sving over huggeren og det så litt rart ut. Denne her var malt i de italenske fargen,hvitt,rødt og grønt med svart forskjerm og hugger. Blir dette ikon avløseren til Monster tro ? Bilde kommer.
Øhlin dempere foran og bak. La merke til at demperen bak var på venstre side forresten. Og bremsevæskebeholderen var også på venstre hvilket så litt rart ut. Potta var krommet, den burde vært matt svart som røret som svingte seg i en U over huggeren. Men mopeden virket tiltalende i høyeste grad. Ducati har en innertier her.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Du har vel ikke kjørt 999? Den hadde etter mitt syn ekstremt sportslig sittestilling. Og jeg tror ikke Panigale er bedre på den måten. 999 fungerte best rundt 150 og det har ikke førerkortet godt av.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jeg tok Velte-petter ut av garasjen for en Toten-runde i dag. Og som prøveprosjekt monterte jeg videokameraet på braketten. Tanken var å filme turen, men det ble total fiasko. Jeg trodde jeg filmet en stund til å begynne med, helt til det blinket et symbol i søkeren. Jeg gjettet på at det var et varsel om at batteriet var snart strømtomt. Og ganske riktig sluttet det å blinke og søkeren ble mørk. Så jeg tenkte jeg får se hva jeg fikk filmet. Vel hjemme etter runden satte jeg videokameraet på lading og ventet i spenning på hva jeg hadde fått med. Det var null og niks og ingenting. Så jeg må krype til korset og lese instruksjonsboka før neste forsøk. Og da skal jeg ha mer strøm på batteriet også.
Pogo

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Det rista vel så fært i Duccen at pixla ikke greide å fange opp noe som de kunne sende til bitsa :scratch

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg kan lese Desmo. 1198 Paginale S . Laster opp bilde snart.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Bilde

En sånn en hadde tatt seg godt ut på Toten ? Møtte fyren igjen i dag. Bremsevæskebeholderen på venstre side er til bakbremsen. Litt forskjellige løsninger fra kameraten hans som har en rød utgave. Bortsett fra plassering av disse beholderene så er det ikke mye forskjell å se for et utrenet øye. En ting begge disse to Ducatistiene nevnte flere ganger var Castrol kjedespray og motorolje. Er så tjukk i hue at jeg ikke fikk hodet ned i peilehullet men kjedene kunne jeg beskue og de var veldig rene og pene ihvertfall. Sikkert ikke værre stilt i motorene heller ? Samme på 900 Monster leiemopeden, kjedet er veldig rent og pent på den og til hva mitt koreanske industriavfall er belemret med.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

ArcticTiger skrev:Det rista vel så fært i Duccen at pixla ikke greide å fange opp noe som de kunne sende til bitsa :scratch
Jeg har en mistanke til nettopp vibrasjoner. Det kom opp noe i displayet, men jeg kunne ikke lese det for det var for liten skrift. Uansett, jeg skal prøve igjen.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Pollti skrev: En sånn en hadde tatt seg godt ut på Toten ? Møtte fyren igjen i dag. Bremsevæskebeholderen på venstre side er til bakbremsen. Litt forskjellige løsninger fra kameraten hans som har en rød utgave. Bortsett fra plassering av disse beholderene så er det ikke mye forskjell å se for et utrenet øye. En ting begge disse to Ducatistiene nevnte flere ganger var Castrol kjedespray og motorolje. Er så tjukk i hue at jeg ikke fikk hodet ned i peilehullet men kjedene kunne jeg beskue og de var veldig rene og pene ihvertfall. Sikkert ikke værre stilt i motorene heller ? Samme på 900 Monster leiemopeden, kjedet er veldig rent og pent på den og til hva mitt koreanske industriavfall er belemret med.
Hadde vært snasent med en sånn her på bygda. Men mitt skrøpelige kadaver passer ikke på en slik vinkelsliper. Og bankkontoen har i hvertfall ikke godt av det. Har en kamerat som skriver MCstoffet for Vi Menn og litt for MC Avisa. Han er helhekta på Motul olje og kjedespray. Så jeg tror på han. Er sikkert ikke dårlige greier det fra Castrol. Jeg tror det går mest på smak og behag.
Pogo

Svar