Samme hertagesk skrev: Jeg har altså aldri opplevd at en skikkelig innsatt plugg har løsnet eller lekket.
Derfor går nok pengene til bensin eller andre flytende gleder.
[TaSK]

Dette er andre gangen, eller er det tredje, tro

Samme hertagesk skrev: Jeg har altså aldri opplevd at en skikkelig innsatt plugg har løsnet eller lekket.
Derfor går nok pengene til bensin eller andre flytende gleder.
[TaSK]
Dette hørtes skikkelig guffent ut. Var dt forhjul eller bakhjul?tagesk skrev: Jeg har "brå-punktert" i 130 km/t på Autostrada; jeg anbefaler det ikke og det tok fire dager før pulsen kom ned under 200.
Men det var ikke en plugg som løsnet; jeg kjørte over noe som laget et 2cm stort hull i bakdekket.
Crinos skrev:Jeg mener å si at det i Tyskland er forbud å kjøre med et eller flere dekk som er plugget. I alle fall på autobahn...
Har aldri hørt noe fra trangsynet når jeg har hatt bil innom for inspeksjon med plugg i begge bakdekkene. Inspektøren kommenterte det også på en humoristisk måte..
- Sent med Tapatalk2 for Android -
Ja, der er en del gode folk på vegeneDuville skrev:Crinos skrev:Har en kjenning som fikk en velt på Autobahn, mulig etter punktering, de lå nå der i veibanen og når de fikk samlet seg så stod det 2 trailere med nødblink på og dekket dem så de ikke ble påkjørt bakfra.
Bak, heldigvis, men i en sving; enden kom plutselig seilende ut og det var bare flaks at jeg greide å holde meg på hjulene.Haavar skrev:Dette hørtes skikkelig guffent ut. Var dt forhjul eller bakhjul?tagesk skrev: Jeg har "brå-punktert" i 130 km/t på Autostrada; jeg anbefaler det ikke og det tok fire dager før pulsen kom ned under 200.
Det vil i de fleste tilfeller være greit å plugge et dekk. Helt minimal risiko for at pluggene ramler ut. Det som imidlertid er en risiko er at ved på plugge risikerer du å skade korden, dersom den ikke allerede har skade som følge av spiker.Daemi skrev: Er plugging et alternativ? Det er et vanlig Dunlop touringdekk så jeg regner med at det går an å plugge det. Men hvis det er den minste sjanse for at pluggen(e) kan løsne under kjøring så blir det nytt dekk, men jeg har ingen erfaring med plugging av dekk til mc så jeg håper at noen andre her kanskje har noen råd. Jeg har aldri plugga et dekk selv heller så det blir isåfall gjort på et verksted.
Hadde det nå vært en liten spiker i slitebanen hadde jeg nok plugget & kjørt dekket ut (med mindre jeg skulle kjøre hardt og langt). Med TO spiker i fordekket hadde jeg kjøpt nytt - to plugger i fordekket blir for usikkert for meg...Daemi skrev:Har et spørsmål om plugging av dekk, så jeg legger det inn her istedet for å lage et nytt emne.
Jeg har visst to bittesmå spiker i fordekket mitt. Begge to sitter godt inni dekket så det er nesten så de ikke syns, de er omtrent midt på dekket og ikke i nærheten av sidene og etter et par timers kjøring så har lufttrykket i fordekket sunket med ca 0,5 bar. Dekket er rundt et år gammelt og har gått ca 150-200 mil. Ser det står mye om bakdekk her, men ikke så mye om fordekk.
Er plugging et alternativ? Det er et vanlig Dunlop touringdekk så jeg regner med at det går an å plugge det. Men hvis det er den minste sjanse for at pluggen(e) kan løsne under kjøring så blir det nytt dekk, men jeg har ingen erfaring med plugging av dekk til mc så jeg håper at noen andre her kanskje har noen råd. Jeg har aldri plugga et dekk selv heller så det blir isåfall gjort på et verksted.