Har tilogmed bakspeil! Prisen var ikke så gal heller ($400), og den er ECE godkjent.
Husker det var reklame for en lignende Reevu hjelm i omtrent hvert nummer av NMCU medlemsbladet for et par å tilbake. Men ikke sett denne reklamen det siste året.poulet_cavalier skrev:Finnes den i butikker i Norge?
Crinos skrev:Jeg vet ikke helt jeg... kommer vell litt ann på sitte stil og hvordan man har hjelmen på hodet.
Var det ikke Mysterion som hadde noe slikt en gang i tiden mon tro?![]()
Ser fort for meg at dette kan være en fin vinkel opp til skyene bak, om man er riktig uheldig.. Og for da ikke å snakke om sola som skinner inn og blender...
Leste bare fort på hjelmen, så jeg så ikke om det var justerings muligheter.. Det hadde vert nice!
For meg så ser det ut som om det sitter et kamera under "glasset" i øverste bakkant av hjelmen;SuperMorten skrev:I disse kamera-tider, er det vel like før vi får en hjelm med monitor inni og bakovervendt vidvinkel kamera.. Den finnes nok allerede (har ikke sett, med tipper at det nok er noe sånt der ute..)
AndreasB skrev:@Hjernen:
Såvidt jeg vet er det 100% mekanisk.
http://www.reevu.no/speilsystem.html" onclick="window.open(this.href);return false;Speilsystemet er produsert av
reflekterende polycarbonat i stedet for glass, polycarbonat er lett og nesten umulig å knuse. Resultatet er ekstra sikkerhet og komfort for brukeren.
Enkelt sagt, systemet "bender" lyset rundt toppen av hjelmskallet - innvendig, over hodet. Resultatet er klar sikt av veien bakover!
eller optiskAndreasB skrev:@Hjernen:
Såvidt jeg vet er det 100% mekanisk.
Helt klart den beste løsningen er noe som er fast på sykkelen. Da har man jo "uendelige" muligheter!Lamberghini skrev:Slike hjelmer står beskrevet i den eldgamle teksten i Veien til førerkortet - MC, så det har kanskje ikke blitt den helt store suksessen ved tidligere forsøk. Ser for meg at man uten noen form for kompenserende mekanisme er nødt til å holde hodet på en bestemt måte hver gang man ønsker å bruke speilet, og det kan fort bli gammelt. Tror jeg selv ville måtte reise meg opp for å få synsfeltet klar av toppboksen. Men nå fikk jeg lyst til å mekke meg en egen løsning med kamera på koffertracket.
Crinos skrev:Helt klart den beste løsningen er noe som er fast på sykkelen. Da har man jo "uendelige" muligheter!Lamberghini skrev:Slike hjelmer står beskrevet i den eldgamle teksten i Veien til førerkortet - MC, så det har kanskje ikke blitt den helt store suksessen ved tidligere forsøk. Ser for meg at man uten noen form for kompenserende mekanisme er nødt til å holde hodet på en bestemt måte hver gang man ønsker å bruke speilet, og det kan fort bli gammelt. Tror jeg selv ville måtte reise meg opp for å få synsfeltet klar av toppboksen. Men nå fikk jeg lyst til å mekke meg en egen løsning med kamera på koffertracket.