Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Da får jeg legge neste rundt litt høyere da kanskje? Litt mere mellom 6-8000omd kanskje? Og litt over det også innimellom kanskje? I brukerhåndboka står det ikke over 6900omd de første 1000km, men det kan jeg se bort ifra regner jeg med... Kan jeg trygt bytte over til A modus nå også? Som er fulleffekt. Kjører forsatt på standard som er halv effekt. I morra har de meldt ordentlig stygt vær her nede ihvertfall, men neste gang jeg skal ut å kjøre, skal jeg kjøre meg en gooood og laaaaang tur :yeyeye og få kjørt inn en goood del km :knegg

Har brukt motorbremsen endel idag også. Og fy den bremser bra :P :p hehe..
I tillegg har jeg skrudd av motoren med engang jeg har stoppet, og ikke latt den stå å gå.

Forresten, det bør vel gå bra å akselere fort nå også eller bør jeg enda være litt forsiktig med det? Går vel bra så lenge motoren er god og varm?

Ble endel spørsmål i denne posten og. Men på. Forhånd takk til de som gidder å ta seg tid å svare :thumleft Ikke lett å være ny i denne mc verden se, ihvertfall ikke med splitter ny mc i tillegg... :-)å

TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Legg inn av TheHaughom »

Jeg hadde nok i alle fall begynt å legge RPM-en høyere for hver mil nå. Når den er nærmer seg ferdig innkjørt skal du også nærme deg rødstreken i kortere perioder.
Som sagt, R1 er en motor som liker turtall! :thumleft

Jeg vil nå tro det ikke skal være noe problem å bruke A-modus! Bare vær litt obs første gang du triller utav garasjen :prf
Så lenge motoren er god og varm (20-30 min kjøring) er det bare bra å bruke hard akselerasjon.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Sykkern er sikkert klar for A-modus når som helst, men er DU klar :-k

guzziman
Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.

Legg inn av guzziman »

lasse_hansen skrev:Da får jeg legge neste rundt litt høyere da kanskje? Litt mere mellom 6-8000omd kanskje? Og litt over det også innimellom kanskje? I brukerhåndboka står det ikke over 6900omd de første 1000km, men det kan jeg se bort ifra regner jeg med... Kan jeg trygt bytte over til A modus nå også? Som er fulleffekt. Kjører forsatt på standard som er halv effekt. I morra har de meldt ordentlig stygt vær her nede ihvertfall, men neste gang jeg skal ut å kjøre, skal jeg kjøre meg en gooood og laaaaang tur :yeyeye og få kjørt inn en goood del km :knegg

I tillegg har jeg skrudd av motoren med engang jeg har stoppet, og ikke latt den stå å gå.

Forresten, det bør vel gå bra å akselere fort nå også eller bør jeg enda være litt forsiktig med det? Går vel bra så lenge motoren er god og varm?

Ble endel spørsmål i denne posten og. Men på. Forhånd takk til de som gidder å ta seg tid å svare :thumleft Ikke lett å være ny i denne mc verden se, ihvertfall ikke med splitter ny mc i tillegg... :-)å
Hei lasse. si ifra når du er ute å kjører deg en tur, så kan jeg besikte herligheten din... vi bor sikkert ikke så langt unna hverandre
Triumph Daytona 955i 2003

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Stilig sykkel !
Kanskje æ blir nødt til å revurdere oppfatninga mi av "plastikkraketter"?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
lasse_hansen

guzziman skrev:
lasse_hansen skrev:Da får jeg legge neste rundt litt høyere da kanskje? Litt mere mellom 6-8000omd kanskje? Og litt over det også innimellom kanskje? I brukerhåndboka står det ikke over 6900omd de første 1000km, men det kan jeg se bort ifra regner jeg med... Kan jeg trygt bytte over til A modus nå også? Som er fulleffekt. Kjører forsatt på standard som er halv effekt. I morra har de meldt ordentlig stygt vær her nede ihvertfall, men neste gang jeg skal ut å kjøre, skal jeg kjøre meg en gooood og laaaaang tur :yeyeye og få kjørt inn en goood del km :knegg

Hei lasse. si ifra når du er ute å kjører deg en tur, så kan jeg besikte herligheten din... vi bor sikkert ikke så langt unna hverandre
Se der ja, flere fra riktig by :yeyeye hehe... Skal si ifra vettu. Hvor i særp bor du da? Holder til på grålum jeg da :D

Brukeravatar
lasse_hansen

ArcticTiger skrev:Sykkern er sikkert klar for A-modus når som helst, men er DU klar :-k
Det er nok værre med meg. men men, må jeg så må jeg :knegg

Brukeravatar
lasse_hansen

Jompa skrev:Stilig sykkel !
Du er nok nødt til å lære deg forskjell på plastraketter og nyttårsraketter nå gitt

Brukeravatar
lasse_hansen

TheHaughom skrev:Jeg hadde nok i alle fall begynt å legge RPM-en høyere for hver mil nå. Når den er nærmer seg ferdig innkjørt skal du også nærme deg rødstreken i kortere perioder.
Som sagt, R1 er en motor som liker turtall! :thumleft

Jeg vil nå tro det ikke skal være noe problem å bruke A-modus! Bare vær litt obs første gang du triller utav garasjen :prf
Så lenge motoren er god og varm (20-30 min kjøring) er det bare bra å bruke hard akselerasjon.
Da vet jeg det til neste tur. Blir ikke noe kjøring idag, ikke noe stas vær her akkurat, og jeg har jobbet ute i hele dag. Så har fått nok av regnet egentlig for idag :prf

Brukeravatar
lasse_hansen

TheHaughom skrev:Må si jeg er litt skeptisk til plassering av Scottoileren... Når den ligger så horisontalt kommer det vel luft inn når du svinger, om det ikke er helt fullt?
Scottoiler anbefaler en så vertikal stilling som mulig. Men om det funker, why not?

Meget fin sykkel i alle fall. Må se om jeg ikke får flyttet min scottoiler også, den er ikke veldig estetisk der jeg har plassert den nå. :sk?
Atter du TheHaughom, jeg snakket jo om at jeg kontaktet scottoiler leverandøren i usa, eller hva det var. Fikk mail tilbake nå nettopp. Jeg sendte jo bilde med forklaring til de, og fikk svar tilbake at dette var en DÅRLIG løsning, poor poor, sto det :lol hehe...
Kontaktet forhandleren, og de skulle se på den til Onsdag neste uke, 04-07-12, bestilte nemelig time til 1000km servicen da. Og da skal dem sette på tanktrekk, ta service, koble strøm til gps holden min, pluss se nærmere på scottoiler plasseringa :prf

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

lasse_hansen skrev:
Jompa skrev:Stilig sykkel !
Du er nok nødt til å lære deg forskjell på plastraketter og nyttårsraketter nå gitt
Ett svisj og et blink, og så er de borte ? ( det var vel egentlig likheten, ikke forskjellen)
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
lasse_hansen

haha :lol
Du glemte at begge består av krutt :prf Og endel plast :P :p

guzziman
Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.

Legg inn av guzziman »

lasse_hansen skrev:
guzziman skrev:

Se der ja, flere fra riktig by :yeyeye hehe... Skal si ifra vettu. Hvor i særp bor du da? Holder til på grålum jeg da :D
Holder til på ise... da er du bare to min. unna. hehe
Triumph Daytona 955i 2003

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Fin sykkel ja. Gratulerer så mye :D .

Så av en skryte video her at den R1 er voldsomt laaaaaaaangbeint. 160 på første, behøver ikke gire før du er hjemme igjen fra Karlstad i sommer du :knegg .

[video]http://www.youtube.com/watch?v=NpHI_Flg ... detailpage[/video]

Brukeravatar
lasse_hansen

På ise ja, da skal jeg gi beskjed neste gang jeg er på den kanten vettu :thumleft
Busa Trond hehe, der tok du me. Det var grunnen til at jeg kjøpte sykkelen. Er ganske lat av meg, og gidder ikke bruke beinet på å gire.. Det sliter sånn på kreftene i beinet, og ikke minst skoen. Så derfor falt valget på denne sykkelen. Vet faktisk ikke enda om de andre gira virker jeg :scratch Har kun brukt første gir siden jeg fikk den :lol hehe..

Jo takk for det forresten :prf Er meget fornøyd!

Svar