Etter vi hadde hatt storfint besøk i dag, gikk turen opp til Gjøvik. Parkerte fruen og ungene på CCmarten. Det var ikke så mange mcer å se i dag, i forhold til når vi var der 1 mai. Da var det helt fult fra Lyngna til Lillehammer

.
Hadde ringt opp til GMS på Gjøvik å spurt om dem hadde Exploreren som demo, det hadde dem og det var bare og komme. Veldig service vennlige de som jobber der

. Koselig prat med selger, som hadde erfaring med både grus og vinter kjøring.
GMS1.jpg
GMS2.jpg
Demo Tigeren var av fargen blå. Det stod også en blå og en sort inne i butikken. Dem hadde også noen lille brødere der som selger mente var mer egnet til grus og vinter kjøring. Med veltebøyler og div utstyr skal det vist la seg gjøre å legge den i bakken uten at det skal koste skjorta

.
Da var det å skrive under på pappir og kopiere førerkortet, få på seg kjøredressen. Første mann tenker når en setter seg på en Tiger 1200 Explorer er at her sitter jeg så godt at to runder rundt jorda er ikke noe problem. Vrir om tenninga og den maler mykt å fint. Det er jo litt vanskelig å finne et tidspunkt her på østlandet i disse dager hvor det ikke regner, så turen gikk i litt lett regn så jeg gikk ikke for dem største nedlegga i svingene. Men lett svingt er den, liker svinger godt. Den mangler nok noe på nedlegsvinkelen sett i forhold til Busan, men så er jo ikke dette noe sportssykkel heller. Den hadde nok fått seg en tur på Våler bannen, for de greiene man har beina på viste tydelige tegn på hva som hadde smakt på asfalten

.
Den hadde også den store vindskjermen, positivt overrasket over lite turbulens. Fikk nok det meste av lufttrykket rett i hjelmen som passet veldig bra i regnværet, da det blåste reint visiret for vann.
Merket heller ikke noe til rykk og napp ved påslag av gassen, og kardangen oppførte seg om jeg skulle ha kjørt en sykkel med kjede, + for det.
Effekt messig er sikker jeg noe bortskjemt når jeg har kjørt den sykkelen jeg har noen år nå. Så det jeg skriver etter dette må man jo ta med en klype salt

.
Startet med å reise ut fra Hundalen mot Raufoss, der er det tofelt oppover. Ligger etter noen biler oppover der og vrir på rulla, flytter seg ganske bra opp til 6000 men derfra og opp er det ikke mye som hender, hvor er dere 135Hk. Men den skal ha veldig skryt på effekt og moment som går fra nesten null og opp til 6000, mellom 2000 og 4000 som man ligger på det meste av tiden er den genial.
Helt klart en fin sykkel som jeg kunne levd med. Den bare roper på tuuuuuurrr.......
Bilde av to av dem inne i butikken, blå og en svart.
GMS3.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.