Temp.måler Triumph Speed Triple T509

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Delta8v
Innlegg: 92
Registrert: 03 mai 2012, 22:23
Motorsykkelen din: 1998 Triumph Speed Triple 885ccm
Sted: Oslo
Kontakt:

Temp.måler Triumph Speed Triple T509

Legg inn av Delta8v »

Halla!

For en drøy uke siden vasket(!) jeg sykkel'n med høytrykk(!!!!!), noe jeg ser nå at jeg ikke burde gjort :redface
Så ved en tilfeldighet at nåla på tempen begynte å fly opp og ned som en jojo, for så å bli på topp.
Det merkelige er at når jeg slår av lys, så faller den ned til normal temp, men jeg er usikker på om den går opp over normal hvis den blir for varm..... Noe jeg tror den ikke gjør....

Jeg har ikke noe greie på dette, så da må jeg spørre her inne om det er noen som har det eller kan tipse meg om noen som har :[-o<

Det virker som om den har mistet litt puff også, eller kanskje det er bare meg, men jeg tror dette ødelegger litt for motorstyringen..... :-k

Takk for all hjelp uansett :thumleft

Ha en strålende aften :vs

Erlend
Sist redigert av Delta8v den 12 jul 2012, 18:06, redigert 1 gang totalt.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Temp.måler Triumph Speed Triple T509

Legg inn av pelsen »

tipper det er vann i en kontakt siden det kom etter en høytrykkspyling. Finn temperaturgiveren og sjekk kontaktene mellom den og instrumentpanelet.
Temperaturgiveren er en motstand som varierer med temperaturen, kontaktvansker eller krypstrøm vil gi store utslag på viseren.
Og temperaturmålingen er en parameter for motorstyring, så det er mye mulig at denne påvirkes.
Jeg kjenner ikke denne sykkelen, så det her er basert på det jeg kan om motorstyring i bil.

Delta8v
Innlegg: 92
Registrert: 03 mai 2012, 22:23
Motorsykkelen din: 1998 Triumph Speed Triple 885ccm
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Temp.måler Triumph Speed Triple T509

Legg inn av Delta8v »

Heisann!

Var egentlig det jeg tenkte at det var. :-k
Jeg får strippe av alt å gå over hele dritten i helgen, hvis det blir dårlig vær :sorry

Takk for hjelpen ;-)

Delta8v
Innlegg: 92
Registrert: 03 mai 2012, 22:23
Motorsykkelen din: 1998 Triumph Speed Triple 885ccm
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Temp.måler Triumph Speed Triple T509

Legg inn av Delta8v »

Heisann!
Feil funnet og utbedret :prop:
:prf
Det var ledningsbrudd på jord til lampen i tempmåleren :-)
Så nå er den lappet sammen å sykkelen går bedre enn den gjorde på ut til garasjen i allefall :roll

Og den viser selvfølgelig riktig temp :prf

Svar