Jeg klarte å tappe av ca en halv dl olje fra dempegaffelen uten å vite helt hva jeg holdt på med
](./images/smilies/grrr.gif)
På forhånd takk!
Du må nok demontere styret, men du trenger ikke å ta av gafflene for å fylle olje på dem. Husk å løsne den øøverste bolten som holder gaffelen, før du prøver å skruve ut toppbolten.MagnusMD skrev:Heisann!
Jeg klarte å tappe av ca en halv dl olje fra dempegaffelen uten å vite helt hva jeg holdt på med, så nå må jeg fylle på mer igjen. Spørsmålet er da: går det ann å fylle på olje uten å måtte demontere hele styret og ta av gaffelen?
På forhånd takk!
MagnusMD skrev:Alright takker, skal gjøre et forsøk senere i dag :-)
Foran går nok greit, men bak ville jeg nøyd meg med max 110. Men bruk helst originaldimensjon. Det er da sykkelen fungerer greiest.MagnusMD skrev:Har Haynes-instruksjonsmanuelen, regner med at det står der hvor mye olje som skal i hver sylinder. Problemet var bare at det ikke var beskrevet noen måte å fylle på uten å ta av gaffelen.
Har forsåvidt et annet spørsmål nå som vi er i gang![]()
![]()
Vil følgende dekkstørrelsesendring passe? Evt. hvordan finner jeg det ut?
Foran 90->100
Bak 100->120
Jeg har målt at det er plass på sykkelen, men er litt usikker om det samme gjelder for felgene.
Det var det da. Finner det ikke på nettet, og det står heller ikke i Haynes-manualen. Jeg målte forsåvidt med linjal, som viste 7cm bak og 6,5cm framme, som i tommer blir ca 2.70 og 2.55.ejs skrev: Er felgene 2.15 og 2.50 breie.?
På 2.15 kan du ha 110mm dekk.
På 2.50 bør du kunne ha 120mm dekk.