RUKKA Armas Jakke og bukse, RUKKA Tellus hansker

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Delta8v
Innlegg: 92
Registrert: 03 mai 2012, 22:23
Motorsykkelen din: 1998 Triumph Speed Triple 885ccm
Sted: Oslo
Kontakt:

RUKKA Armas Jakke og bukse, RUKKA Tellus hansker

Legg inn av Delta8v »

Heisann!

Jeg må bare få skrive litt om dette utstyret :roll

Jeg har kjørt en del med Lindstrand Denim "dongri"bukse og Triumph skinnjakke, i tørt som vått vær og varme dager som kalde dager.
Men etter en tur fra Trondheim til Oslo i pinsen med minusgrader en del av strekningen fant jeg ut at dette gidder jeg f..... ikke! :prf

Så da bar det opp på MC Oslo for å se på utstyret de hadde fra RUKKA, og Armas falt i smak, men ikke prisen :-)å
Men som sagt, man får det man betaler for, og som en helt vanlig gnien nordmann så sjekket jeg prisen på forhandlere utenlands, og havnet et stykke under det jeg måtte betale i butikken her :P :p
Jeg har fått noen hundre mil i nytt utstyr nå, stortsett i øsende regnvær og ikke alt for mange plussgrader, og jeg må si jeg er IMPONERT :prop: :yeyeye
T-skjorte og boxer--> aldri kald eller våt! :=D> \:D/
Det er klart det er dyrt, men jeg angrer ikke et sekkund på denne investeringen, nå kan det regne alt det hæler, jeg kjører uansett :thumleft
Eneste er hanskene, de bør ha under 10 grader for å være behagelige, blir fort klamt når det er varmt ;-)
Ja! Jeg handlet hos Biker-land i Tyskland :thumleft
Håper dette kan hjelpe andre til å velge riktig utstyr, hvis de har et ønske om å være god å varm, og ikke minst tørr :vs

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: RUKKA Armas Jakke og bukse, RUKKA Tellus hansker

Legg inn av Ter »

Har du en link til siden deres, og ble det mye tillegg i toll og moms?

Har RUKKA noe fabrikkutsalg?
de lages jo i Finland så det er jo ikke så veldig langt unna..

Delta8v
Innlegg: 92
Registrert: 03 mai 2012, 22:23
Motorsykkelen din: 1998 Triumph Speed Triple 885ccm
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: RUKKA Armas Jakke og bukse, RUKKA Tellus hansker

Legg inn av Delta8v »

Link : http://biker-land.de/index.php?language ... 68289e5824
Har ikke fått krav om moms og toll enda, men det kommer sikkert :-k
Spurte om de hadde mulighet til å skrive ned verdien, men det kunne de ikke da det var forholdsvis store bøter hvis det ble oppdaget.
Men uansett sparte jeg en del på å kjøpe det fra Biker-land :-)

Godtvoksen

Re: RUKKA Armas Jakke og bukse, RUKKA Tellus hansker

Legg inn av Godtvoksen »

Ter skrev:Har du en link til siden deres, og ble det mye tillegg i toll og moms?

Har RUKKA noe fabrikkutsalg?
de lages jo i Finland så det er jo ikke så veldig langt unna..
I sommer var jeg i Kokkola som er plassen i Finland hvor Rukka ble etablert. Jeg var innom denne plassen og kjøpte Rukka Athos jakke:
http://en.mc-lifestyle.com/" onclick="window.open(this.href);return false; De opplyste at Rukka hadde fabrikkutsalg i Kokkola, men ikke på MC-klær...

Jeg betalte 100 euro mer i Finland en hva du kan få den for hos http://biker-land.de" onclick="window.open(this.href);return false;

Takk for link til http://biker-land.de" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Ter
Innlegg: 74
Registrert: 01 jul 2012, 13:59
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 6F 2013
Sted: Vestvågøy
Kontakt:

Re: RUKKA Armas Jakke og bukse, RUKKA Tellus hansker

Legg inn av Ter »

liker nyttige linker...
Moms og toll skal du jo betale på posthuset når pakken ankommer/du henter den. Må betales før du henter den ut...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: RUKKA Armas Jakke og bukse, RUKKA Tellus hansker

Legg inn av joo »

Neste investering i ytterplagg blir garantert Rukka Armas på meg også. Titta på en del Klim også, de er de eneste som kan konkurrere med Rukka.
Selv jeg må medgi at BMW blir slått på akkurat dette med hva som er det ypperste når det gjelder klær :redface

Med det vi har av vær må man bare ha gode klær for å få kjørt litt i løpet av sesongen. Den er kort nok som den er.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Delta8v
Innlegg: 92
Registrert: 03 mai 2012, 22:23
Motorsykkelen din: 1998 Triumph Speed Triple 885ccm
Sted: Oslo
Kontakt:

RUKKA Armas Jakke og bukse, RUKKA Tellus hansker

Legg inn av Delta8v »

Ter skrev:liker nyttige linker...
Moms og toll skal du jo betale på posthuset når pakken ankommer/du henter den. Må betales før du henter den ut...
Det var det jeg trodde også.... Men fikk ut pakka uten problemer, sto klar med VISA å greier.... Men men, det kommer sikkert :-)

Delta8v
Innlegg: 92
Registrert: 03 mai 2012, 22:23
Motorsykkelen din: 1998 Triumph Speed Triple 885ccm
Sted: Oslo
Kontakt:

RUKKA Armas Jakke og bukse, RUKKA Tellus hansker

Legg inn av Delta8v »

Jeg får ikke rost dette utstyret nok, men dere gjør dere vel opp en mening selv hvis dere handler :-)
Jeg anbefaler i allefall dette på det sterkeste :-)
Resten av koleksjonen til Rukka er sikkert vel så bra, men jeg tenkte nå at hvis jeg først skal legge en del penger i dette, så ta'n hele veien :-P

Godtvoksen

Re: RUKKA Armas Jakke og bukse, RUKKA Tellus hansker

Legg inn av Godtvoksen »

Delta8v skrev:
Ter skrev:liker nyttige linker...
Moms og toll skal du jo betale på posthuset når pakken ankommer/du henter den. Må betales før du henter den ut...
Det var det jeg trodde også.... Men fikk ut pakka uten problemer, sto klar med VISA å greier.... Men men, det kommer sikkert :-)
Det er ofte krav om dette kommer etter du har fått pakka. Når det gjelder kjøp av klær, så ser jeg det er 10,7 % toll + 25 % mva - så da blir det ikke så mye å spare. Du kan selv regne ut på Importkalkulator:

http://www.toll.no/templates_TAD/Import ... ?id=153564" onclick="window.open(this.href);return false;

lefty293
Innlegg: 205
Registrert: 19 des 2010, 15:42
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
Sted: Røros

Re: RUKKA Armas Jakke og bukse, RUKKA Tellus hansker

Legg inn av lefty293 »

Delta8v skrev:Link : http://biker-land.de/index.php?language ... 68289e5824
Har ikke fått krav om moms og toll enda, men det kommer sikkert :-k
Spurte om de hadde mulighet til å skrive ned verdien, men det kunne de ikke da det var forholdsvis store bøter hvis det ble oppdaget.
Men uansett sparte jeg en del på å kjøpe det fra Biker-land :-)
Hei!
Hva betalte du og hvor mye har du evt fått i krav i toll og moms i ettertid? Var den tyske momsen fratrukket når du mottok varene?
Alt er mulig, bare du vil nok!

2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: RUKKA Armas Jakke og bukse, RUKKA Tellus hansker

Legg inn av Crinos »

FC-Moto Shop er også pris riktige http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... =ListPrice" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser ut til å ha samme pris som Biker-Land.de på de produktene jeg har sammenlignet.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Delta8v
Innlegg: 92
Registrert: 03 mai 2012, 22:23
Motorsykkelen din: 1998 Triumph Speed Triple 885ccm
Sted: Oslo
Kontakt:

RUKKA Armas Jakke og bukse, RUKKA Tellus hansker

Legg inn av Delta8v »

Når du logger inn hos biker-land registreres landet du er i, og tysk moms blirntrukket fra.
Så hvis du ser prisene som "gjest" er det med moms, og logger du inn blir det noe annet.

Svar