Varierer. BMW har hatt ABS som standard i maange år for sykler solgt gjennom norske forhandlere (siden 90-tallet tror jeg). (Men ikke nødvendigvis på import-BMW'er). Noen MC-modeller/merker har vært sent ute med ABS som opsjon.
EU har nettopp besluttet å påby ABS for alle nye sykler, pga fordelene ift bedre sikkerhet, men igjen vil dette gjelde for fabrikknye sykler fra neste år eller noe sånt...
Fordelen med å søke på ABS på Finn er at det blir mindre å velge i. Ulempen er at de med ABS ligger litt over de uten ABS i pris...
Jeg søker gjerne på "ABS varmeholker", når jeg leter, siden begge deler er ønskelig - sorterer på pris og ser om det er noe interessant. Det første pga sikkerhet, det andre pga at vi lever i Norge - det er gull på vår og høst (men varmeholker kan jo evt ettermonteres ganske rimelig - men kjekt med alt man får på kjøpet).
Har du bestemt deg for TDM så slenger du på TDM i tillegg og finner f.eks.:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=36671350 -> Lav km, litt bagasje på kjøpet, ABS, varmeholker, rimelig nærhet til å titte på... og 50K lavere i pris enn ny.