Skummelt med Triumph som har en tvilsom lekkasjehistorikk å se tilbake på...
Men egentlig lett å forklare med en Triumph Tiger 1050 med kjede. Da er slike oljeflekker på kjedesiden alltid olje fra nettopp kjedet.
Ikke minst i mitt tilfelle hvor kjedet smøres med girolje.
Men oljeflekker under en Kawa med kardang blir saken straks en annen...
Eller...?
har vært 7 dager på jobb nå og kjenner at abstinensene etter å få kjørt litt igjen begynner å bli store. fikk nok ikke kjørt den nye sykkelen nok før jeg reiste. håper vi enda får noen bra dager når jeg kommer hjem igjen. men kjøres skal de uansett vær!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Landet på Kjevik kl 2330 og fikk melding om at han kompisen min som hadde kjøpt sykkelen min hadde kjørt inn for å møte meg på kjevik. Men han hadde veltet i noen dype spor i asfalten i forbindelse med veiarbeid. Han ringte meg da han ventet på Viking. Takket være fult kjøreutstyr var han uskadet, men sykkelen har fått endel skader på høyresiden.
Men tok han med meg hjem og fikk endelig prøve lysene på GTR'en. Lysene ble nok litt høye på grunn av pasasjervekten og utenfor mandal blendet jeg tydligvis et vogntog. Jeg var så stolt altså:) det har jeg aldri gjort med noen av de gamle sykklene mine. Justerte lysene ned, dette kan gjøres mens man sitter på sykkelen og kjørte videre. Når det tok slutt på gatebelysningen ble fultlyset tatt ibruk og milde himmel. Det var som om flombelysningen på en fotball stadion( ballspill man av og til ser på TV) lysene er fult på høyde med de fleste biler jeg har hatt.
en kompis skulle på helgetur til familien sin i England. Han fikk i oppdrag å sjekke ut om han kunne skaffe en givi e55 toppboks til meg. og jammen tikket det ikke inn en tekstmelding med bilde av en givi boks. du dkylder me £250 sto det der. Ser ut som jeg har fått meg ny toppboks. bare han får den med på flyet nå. Kjekt med sånne venner.
Idag kom en kompis av meg hjem fra en tur til sitt hjemland UK og jammen hadde han ikke fått med seg en ny toppboks til meg. En givi maxia E55. Ikke skjønner jeg hvordan han fikk den med seg på flyet men gøy med ny toppboks. større en dette kommer jeg ikke til å gå.
Trengte litt mer plass når jeg pendler til jobb.
Nå er det litt mange bokser her. noen som trenger min gamle giviboks? Er ett hull i den etter at det har stått en antenne i den. men det er tett.
Montert radiator beskyttelse. Etter å ha surfet litt fant jeg ut at lekk radiator etter steinsprut fra framhjulet var forholdsvis vanlig ble det bestilt.
Hadde håpet på litt flere turer før neste arbeidsperiode, men forgie uke tok jeg en øye laser oprasjon og synet har blitt meget dårlig etterpå. Det var forventet at det skulle bli dårlig en periode men ikke så mye og så lenge.
Reiser på jobb på mandag.. Så spørs det om været og synet er bra nok om 2 uker.
Hadde GIVI Maxia 55 på Tiger. Var strålende fornøyd
Overførte universalplata (den på bagasjebrettet...) og boksen til Stelvio og er enda mer fornøyd med boksen på denne sykker'n
Godt kjøp disse Maxia boksene. Ser svær ut, men det finnes likevel toppbokser som ruver mer enn disse og som rommer langt mindre...
Jeg synes faktisk maxia boksen ser mye bedre ut på GTR'en en den orginale topboksen som følger med fra kawa. Det er og en givi monolock boks på ca 30 liter og slv om maxiarn er nesten dobbelt så stor så ser den ikke større ut
JohnnyTh skrev:Jeg synes faktisk maxia boksen ser mye bedre ut på GTR'en en den orginale topboksen som følger med fra kawa. Det er og en givi monolock boks på ca 30 liter og slv om maxiarn er nesten dobbelt så stor så ser den ikke større ut
Veldig enig i det :-)
Synes GIVI har designet Maxia 55 veldig godt.
Dette er uten tvil den beste toppboksen jeg har hatt på noen av mine sykler
Skulle fått satt den bort et sted da jeg trenger garasjen til å jobbe på en willys jeep jeg resturerer. Får se hva jeg finner på. Har ei jeg kjenner som driver klesbutikk. Kanskje hun har lyst på en sykkel i utstillingsvinduet sitt.
Idag kom det pakke fra Spania i posten. Ny forskjermforlenger. Etter å ha lest i diverse forum at GTR'en min er utsatt for steinsprutskader på radiatoren har jeg invistert i både radiatorgitter og forskjermforlenger. I karbonfiber skal du vite. Håper det ikke ser for ille ut med denne på. Kostet ikke allverdens og bedre en lekk radiator.
JohnnyTh skrev:Idag kom det pakke fra Spania i posten. Ny forskjermforlenger.
Helt lik den jeg satte på Tiger 1050'en. Ble seende veldig bra ut