Var ute på en lengre tur på onsdag og tok en liten pause på esso stasjonen i Sande. På tur ut derfra igjen må jeg vente på trafikk fra høyre. Da siste bil er iferd med å passere begynner jeg å kjøre rolig ut for å legge meg bak siste bilen. Da finner denne sjåføren ut at han plutselig skal inn på bensinstasjonen og bare kaster bilen inn foran meg utnen å bruke blinklys. Han var milimetre fra å ta forhjulet mitt,men jeg fikk bråstoppet. Må si jeg ble en smule forbannet og snudde for å ta en prat med sjåføren. Da jeg påpekte hva vedkommende hadde gjort ble han noe spak og kom med en uforbeholden unnskyldning og innrømmet med en gang sin dårlige tilstedeværelse i trafikken. Men som motorsyklist blir man som så ofte påpekt i dette forumet utsatt for mange aha-opplevelser i løpet av sommerhalvåret. Jeg er glad jeg har kjørt i så mange år og har den erfaringen på sykkel som ofte kreves.
Kjør pent og defensivt folkens. God høst.
Bilister og blinklys!
-
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Re: Bilister og blinklys!
1) Fint med avsnitt ja! ;PYamahaja skrev:Var ute på en lengre tur på onsdag og tok en liten pause på esso stasjonen i Sande. På tur ut derfra igjen må jeg vente på trafikk fra høyre. Da siste bil er iferd med å passere begynner jeg å kjøre rolig ut for å legge meg bak siste bilen. Da finner denne sjåføren ut at han plutselig skal inn på bensinstasjonen og bare kaster bilen inn foran meg utnen å bruke blinklys. Han var milimetre fra å ta forhjulet mitt,men jeg fikk bråstoppet. Må si jeg ble en smule forbannet og snudde for å ta en prat med sjåføren. Da jeg påpekte hva vedkommende hadde gjort ble han noe spak og kom med en uforbeholden unnskyldning og innrømmet med en gang sin dårlige tilstedeværelse i trafikken. Men som motorsyklist blir man som så ofte påpekt i dette forumet utsatt for mange aha-opplevelser i løpet av sommerhalvåret. Jeg er glad jeg har kjørt i så mange år og har den erfaringen på sykkel som ofte kreves.
2) Det er jo ingen hemmelighet at de fleste biler leveres med blinklys som ekstra-pakke, som kun er installert når føreren selv føler for det, gjerne etter eller i det de gjør en manøver.

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Så, så, unge mannAndreasB skrev:1) Fint med avsnitt ja! ;PYamahaja skrev:Kjør pent og defensivt folkens. God høst.

Ække så viktig med avsnitt at det bør være første hilsen til forumnykommer'n, vel?
Tenker vi heller ønsker Yamahaja velkommen hit til MCsiden.no, jeg

Og ser fram til flere fornuftige innlegg fra den kanten

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: Yamaha FZX 750
AndreasB skrev:1) Fint med avsnitt ja! ;PYamahaja skrev:Var ute på en lengre tur på onsdag og tok en liten pause på esso stasjonen i Sande. På tur ut derfra igjen må jeg vente på trafikk fra høyre. Da siste bil er iferd med å passere begynner jeg å kjøre rolig ut for å legge meg bak siste bilen. Da finner denne sjåføren ut at han plutselig skal inn på bensinstasjonen og bare kaster bilen inn foran meg utnen å bruke blinklys. Han var milimetre fra å ta forhjulet mitt,men jeg fikk bråstoppet. Må si jeg ble en smule forbannet og snudde for å ta en prat med sjåføren. Da jeg påpekte hva vedkommende hadde gjort ble han noe spak og kom med en uforbeholden unnskyldning og innrømmet med en gang sin dårlige tilstedeværelse i trafikken. Men som motorsyklist blir man som så ofte påpekt i dette forumet utsatt for mange aha-opplevelser i løpet av sommerhalvåret. Jeg er glad jeg har kjørt i så mange år og har den erfaringen på sykkel som ofte kreves.
2) Det er jo ingen hemmelighet at de fleste biler leveres med blinklys som ekstra-pakke, som kun er installert når føreren selv føler for det, gjerne etter eller i det de gjør en manøver.
-
- Motorsykkelen din: Yamaha FZX 750
Yamahaja skrev:AndreasB skrev:1) Fint med avsnitt ja! ;PYamahaja skrev:Var ute på en lengre tur på onsdag og tok en liten pause på esso stasjonen i Sande. På tur ut derfra igjen må jeg vente på trafikk fra høyre. Da siste bil er iferd med å passere begynner jeg å kjøre rolig ut for å legge meg bak siste bilen. Da finner denne sjåføren ut at han plutselig skal inn på bensinstasjonen og bare kaster bilen inn foran meg utnen å bruke blinklys. Han var milimetre fra å ta forhjulet mitt,men jeg fikk bråstoppet. Må si jeg ble en smule forbannet og snudde for å ta en prat med sjåføren. Da jeg påpekte hva vedkommende hadde gjort ble han noe spak og kom med en uforbeholden unnskyldning og innrømmet med en gang sin dårlige tilstedeværelse i trafikken. Men som motorsyklist blir man som så ofte påpekt i dette forumet utsatt for mange aha-opplevelser i løpet av sommerhalvåret. Jeg er glad jeg har kjørt i så mange år og har den erfaringen på sykkel som ofte kreves.
- Icetruck
- Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Hei og velkommen
Blinklys blir mest brukt etter hard nedbremsing, og bråsving, og ikke før :-)å
Vet ikke helt hva du prøvde på i de to siste innleggene over her?

2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
2012 - 09" Yamaha R6
-
- Motorsykkelen din: KTM
Muligens en form for sensur?Icetruck skrev:Hei og velkommen![]()

Hehe, uansett - Velkommen så mye til forumet, Yamahaja!

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Avsnitt er forskjellen på "jobb" og "ikke jobb" i søknadsprosess osv. Avsnitt er forskjellen på lesbart og ulesbart.AJ skrev:Så, så, unge mannAndreasB skrev:1) Fint med avsnitt ja! ;PYamahaja skrev:Kjør pent og defensivt folkens. God høst.![]()
Ække så viktig med avsnitt at det bør være første hilsen til forumnykommer'n, vel?
Tenker vi heller ønsker Yamahaja velkommen hit til MCsiden.no, jeg![]()
Og ser fram til flere fornuftige innlegg fra den kanten
- Icetruck
- Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Jeg hadde ihvertfall ikke noe problemer med å lese det som stod der :-)
Heldigvis søker man ikke jobb her på forumet
Heldigvis søker man ikke jobb her på forumet

2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2012 - 09" Yamaha R6
2012 - 09" Yamaha R6
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Yamahaja skrev:Var ute på en lengre tur på onsdag og tok en liten pause på esso stasjonen i Sande. På tur ut derfra igjen må jeg vente på trafikk fra høyre. Da siste bil er iferd med å passere begynner jeg å kjøre rolig ut for å legge meg bak siste bilen. Da finner denne sjåføren ut at han plutselig skal inn på bensinstasjonen og bare kaster bilen inn foran meg utnen å bruke blinklys. Han var milimetre fra å ta forhjulet mitt,men jeg fikk bråstoppet. Må si jeg ble en smule forbannet og snudde for å ta en prat med sjåføren. Da jeg påpekte hva vedkommende hadde gjort ble han noe spak og kom med en uforbeholden unnskyldning og innrømmet med en gang sin dårlige tilstedeværelse i trafikken. Men som motorsyklist blir man som så ofte påpekt i dette forumet utsatt for mange aha-opplevelser i løpet av sommerhalvåret. Jeg er glad jeg har kjørt i så mange år og har den erfaringen på sykkel som ofte kreves.
Hei Yamahaja

Er nok en kjent og viktig opplevelse du skisserer her ja.
- SheDevil
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Hei Yamahaja
Velkommen skal du være du også :-)
Mange av oss motorsyklister er også burister (les bilister) men tydeligvis ikke alle...
Dessverre en kjent situasjon dette, har vært i en lignende situasjon selv..
La meg i venstre fil for å kjøre til venstre inn til stikkveien til butikken jeg skulle til. Buristen kom plutselig på at: butikken må jeg rekke nå, og "hiver" seg inn i min fil....
Om blikk kunne drepe den dagen, hadde buristen vært død gitt....
Hun fikk høre det ja, når hun til slutt turte og åpne døra til i buret sitt.....
Jaddahhhhh.....
Velkommen skal du være du også :-)
Mange av oss motorsyklister er også burister (les bilister) men tydeligvis ikke alle...
Dessverre en kjent situasjon dette, har vært i en lignende situasjon selv..
La meg i venstre fil for å kjøre til venstre inn til stikkveien til butikken jeg skulle til. Buristen kom plutselig på at: butikken må jeg rekke nå, og "hiver" seg inn i min fil....

Om blikk kunne drepe den dagen, hadde buristen vært død gitt....
Hun fikk høre det ja, når hun til slutt turte og åpne døra til i buret sitt.....
Jaddahhhhh.....

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil