MEN
Hva kan gå galt, og noe jeg må ha av verktøy før jeg begynner?
Noen gode tips på veien...?
Bruker bremsene ganske mye og vil helst at de fungerer når jeg er ute å kjører nemlig

samme som når man har hatt av hjulet, har hatt noen episoder i racingdepot derJohnnyTh skrev:Husk å pumpe bremsen noen ganger før du skal kjøre så klossene legger seg inntil
l-k-p skrev:Jeg er sjokket. Bruk et grovt skrujern, eller kjøp verktøy til å presse stemplene inn.Se på Youtube hvordan.
Hendene.Baltazar skrev:hva bruker du for å presse inn stemplene?
l-k-p skrev:Jeg er sjokket. Bruk et grovt skrujern, eller kjøp verktøy til å presse stemplene inn.Se på Youtube hvordan.
Herregud...det skal holde med hendene :)ArcticTiger skrev:Det er alltid en mulighet for at noe går galt vet duKjører du Mottor-sykkel kan du daue, ligger du på soffan kan du få hjerteinfarkt, bare for å nevne noe.
Når du skal skifte bremseklosser, er det en mulighet for å ødelegge noe, som gjenger, pakninger.
På noen typer er det og mulig å snu bremseklossen feil vei (pass på at beleggget ligger mot skiva), og du kan somle bort klips, fjærblekk ol.
Ellers er det ganske enkelt![]()
Til å presse inn stempla kan du bruke en liten skrutvinge eller en vannpumpetang, alt etter hva du kommer til med. Skrutrekker kan brukes, pass da på å ikke lage hakk i skiva eller skade støvtettningene på stempla.
![]()
ZZR-Erling skrev:Herregud....
pelsen skrev:hmm, hvis tingene er i orden skal det ikke være nødvendig å ta løs kalipperne for å skifte klosser.
Nei, det er nok rett det. Gjlder i hverfall på ZZR'n også. SBS Street Excel by the way..pelsen skrev:hmm, hvis tingene er i orden skal det ikke være nødvendig å ta løs kalipperne for å skifte klosser.
Mener å huske at de må av på suzukien min. Lurt å se etter om det er mulig å bare dra dem rett bak. Men da tror jeg det blir vanskelig å bare bruke hendene til å presse inn stemplene med.pelsen skrev:hmm, hvis tingene er i orden skal det ikke være nødvendig å ta løs kalipperne for å skifte klosser.
hmmmm, aner ikke, skrusuki kan jeg ikkeno om, men fredag kveld er nok den beste dagen å stille tekniske spørsmålJohnnyTh skrev:Mener å huske at de må av på suzukien min. Lurt å se etter om det er mulig å bare dra dem rett bak. Men da tror jeg det blir vanskelig å bare bruke hendene til å presse inn stemplene med.pelsen skrev:hmm, hvis tingene er i orden skal det ikke være nødvendig å ta løs kalipperne for å skifte klosser.