Hvordan har du festet gps'en din?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Hvordan har du festet gps'en din?

Legg inn av JohnnyTh »

Tenkte det hadde vært intresant å sett. La oss få noen bilder av gps fester på forskjellige sykkler.

Jt
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Hvordan har du festet gps'en din?

Legg inn av JanK »

Bilde

ZZR-Erling

Re: Hvordan har du festet gps'en din?

Legg inn av ZZR-Erling »

Har desverre ikke noen ordentlige bilder av min løsning, men vil bare si at det er to gode leverandører her.
Den ene leverer delen som er fast i biken, og de heter Techmounts og selges flere plasser, (google i vei). Dems hjemmeside: http://www.techmounts.com/info/" onclick="window.open(this.href);return false;
Den andre leverer den delen du har GPS'n direkte i og er festet til Techmountsdelen, eller annen løsning. De heter Touratech og selges bla gjennom Touratech Nordic: http://www.touratech.se/main/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har pr i dag Zumo 220, Techmounts låsbar, samt den orginale Kawasakibraketten som er festet til styreholkene.

:-)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvordan har du festet gps'en din?

Legg inn av Bringisen »

Garmin Zumo 660 + Touratech låsbart feste v2 montert på en Mirage 2 vindskskjerm fra Canada. Sykkel BMW F800GS. Står på hele tiden , ingen synlige kabler. Har også min Iphone tilkoblet via Bluetooth slik at jeg får opp på GPS-displayet hvem som ringer , eller kan ringe opp via touch-skjermen på GPSen. Får også telefonsamtaler til headsett i hjelmen fra Iphone via GPS trådløst. GPS-stemme anvisninger og mp3 filer kommer direkte trådløs fra GPS til headsettet. Genialt.
Mirage 2 skjermen har egen genuin plass for GPS-festet slik at GPS kommer helt i riktig høyde og ikke dekker noen av instrumentene , deilig og slippe å ta blikket for mye vekk fra veien når jeg skal kikke på skjermen. Dessuten blir det ingen synlige kabler og dippedutter med dette oppsettet.
Det er også en egen tilkoblingsplugg for GPS på de fleste BMWer som gjør at man bare kobler GPS kabelen rett i pluggen og man slipper og tenke på å slå av og på GPS , dette gjør den selv når man tenner og slukker tenningen. :thumleft

Bilde

Bilde
Sist redigert av Bringisen den 23 apr 2012, 17:33, redigert 3 ganger totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
GTline
Innlegg: 123
Registrert: 20 jan 2010, 12:10
Motorsykkelen din: Harley Davidson Low Rider.

Re: Hvordan har du festet gps'en din?

Legg inn av GTline »

Techmount til BMW K12/1300 GT
Feste og brakett har holdt og fungert siden 2006, 60000 km med Tomtom Rider 1.

Bilde

Bilde

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Hvordan har du festet gps'en din?

Legg inn av MaxTron »

Blir vel nå heimlaga, har laga mal, men så mista æ piffen i høst....

Blir 3mm rustfri plate trur æ, skal prøve å huske å ta bilder...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvordan har du festet gps'en din?

Legg inn av jhn »

Æ har no hjemlaga greier, av 1.5 mm mønekambeslag i stål, sortlakkert.
Festet i festet til vindskjermen, perfekt plassert over instrumentpanelet.

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Hvordan har du festet gps'en din?

Legg inn av Northman »

Har ikke noe bilde, men kan prøve å forklare :)

På FZR'm fikk jeg laget en plate som jeg skrudde fast på "ramma" som holder vindskjermen oppe, der festet jeg Givi sin vanntette GPS taske.

På R1 har jeg feste gjennom styrekrona, det var knallbra, men tomtom rider v2 festet taklet ikke bruken, sluttet og lade GPS og knakk i festene. Endte opp med å lade GPS på hotellene og bruke tape som feste, skrudde på når jeg hadde behov....

Dette er noe TomTom vet om, svakt design? men som de i mitt tilfelle ikke ville gjøre noe med... Dvs erstatte festet :( Fått mye gode tips og målinger her på forumet, bestilt meg en 12v-to-5v omformer(?) fra Kina og regner med å få loddet fast strøm, og lime fast GPS så den ikke kan rives løs så lett :)

Bilder kommer av ferdig resultat :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Hvordan har du festet gps'en din?

Legg inn av biker7 »

Bringisen skrev:Garmin Zumo 660 + Touratech låsbart feste v2 montert på en Mirage 2 vindskskjerm fra Canada. Sykkel BMW F800GS. Står på hele tiden , ingen synlige kabler. Har også min Iphone tilkoblet via Bluetooth slik at jeg får opp på GPS-displayet hvem som ringer , eller kan ringe opp via touch-skjermen på GPSen. Får også telefonsamtaler til headsett i hjelmen fra Iphone via GPS trådløst. GPS-stemme anvisninger og mp3 filer kommer direkte trådløs fra GPS til headsettet. Genialt.
Mirage 2 skjermen har egen genuin plass for GPS-festet slik at GPS kommer helt i riktig høyde og ikke dekker noen av instrumentene , deilig og slippe å ta blikket for mye vekk fra veien når jeg skal kikke på skjermen. Dessuten blir det ingen synlige kabler og dippedutter med dette oppsettet.
Det er også en egen tilkoblingsplugg for GPS på de fleste BMWer som gjør at man bare kobler GPS kabelen rett i pluggen og man slipper og tenke på å slå av og på GPS , dette gjør den selv når man tenner og slukker tenningen. :thumleft

Bilde

Bilde
Litt på siden av tråden men: Jaggu tøff den grusracern din gitt ! Mye skal du ha får,n ? ;-) Eneste er vel at om jeg hadde hatt en så fin grus-sykkel, så trur jeg vel kanskje jeg ville ha vært redd for å bruke den til seriøs grus-spruting. Er ikke så farlig med gamle Dominatorn min liksom :-)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvordan har du festet gps'en din?

Legg inn av Bringisen »

biker7 skrev:
Bringisen skrev:Garmin Zumo 660 + Touratech låsbart feste v2 montert på en Mirage 2 vindskskjerm fra Canada. Sykkel BMW F800GS. Står på hele tiden , ingen synlige kabler. Har også min Iphone tilkoblet via Bluetooth slik at jeg får opp på GPS-displayet hvem som ringer , eller kan ringe opp via touch-skjermen på GPSen. Får også telefonsamtaler til headsett i hjelmen fra Iphone via GPS trådløst. GPS-stemme anvisninger og mp3 filer kommer direkte trådløs fra GPS til headsettet. Genialt.
Mirage 2 skjermen har egen genuin plass for GPS-festet slik at GPS kommer helt i riktig høyde og ikke dekker noen av instrumentene , deilig og slippe å ta blikket for mye vekk fra veien når jeg skal kikke på skjermen. Dessuten blir det ingen synlige kabler og dippedutter med dette oppsettet.
Det er også en egen tilkoblingsplugg for GPS på de fleste BMWer som gjør at man bare kobler GPS kabelen rett i pluggen og man slipper og tenke på å slå av og på GPS , dette gjør den selv når man tenner og slukker tenningen. :thumleft

Bilde

Bilde
Litt på siden av tråden men: Jaggu tøff den grusracern din gitt ! Mye skal du ha får,n ? ;-) Eneste er vel at om jeg hadde hatt en så fin grus-sykkel, så trur jeg vel kanskje jeg ville ha vært redd for å bruke den til seriøs grus-spruting. Er ikke så farlig med gamle Dominatorn min liksom :-)
Takk for det :vs
Skal nok ikke selge den ennå , en av de beste syklene jeg noen gang har hatt faktisk selv når man regner med R1200GS som jeg hadde for et par år siden.
Denne skal jeg ha en stund , i allefall til en ny vannavkjølt GSA kommer og har hatt et par år på nakken :P :p
Ellers er jeg nok litt nervøs for seriøs gruskjøring ja , var på Adventure Days i Sverige i fjor , og der gikk det heftig for seg. Resultatet ble en skikkelig demontering når jeg kom hjem med ditto vask og puss. Men heldigvis ingen striper eller skader. Sykkelen er greit beskyttet på utsatte steder. Vurderer en tur ned i år også.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Hvordan har du festet gps'en din?

Legg inn av lasse_hansen »

Har en Garmin Zumo 660, på min Yamaha TDM 900..
Brukte festet som fulgte med.

Slik ser det ut:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvordan har du festet gps'en din?

Legg inn av JohnnyTh »

hjemmelaget feste på GSX1100f


Bilde
Bilde
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Plumber
Innlegg: 411
Registrert: 07 jul 2012, 14:58
Motorsykkelen din: Ingen...
Sted: Bjørkelangen

Re: Hvordan har du festet gps'en din?

Legg inn av Plumber »

Kawasaki Ninja 250 R
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013

30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )

Medlem av: NMCU

Svar