OK, da har jeg forsket litt. Brukt Wikipedia, Se&Hør og etpar andre sikre kilder.
Her er hva jeg har funnet ut:
Aksellerasjon over 1G er normalt ikke mulig med "standard oppsett" dvs vanlige hjul/dekk som hvermansen kan kjøpe for å ha på gatesykkelen(e) sin(e).
Derfor, hjulbasert aksellerasjon fra 0 til 100 km/t kan ikke overstige 1G dvs ca 2,8 sekund (varierer bittelitt ved høyde over havet og geografisk plassering, men innenfor 0,3%)
Skal man aksellerere fortere må man ha wheeliebars for ikke å trille rundt.
Top-fuel, som det var referert til og som kan aksellerere opp til 5,3G (som jeg leste) har, i tillegg til wheeliebars også downforce spoilere også "klisterdekk" som man ikke akkurat får kjøpt hos Omar Sharif. De er som regel væskefylte og svært breie slicks som derigjennom "justerer" friksjonskoeffisienten nærmere 1. At de i tillegg "flexer" slik at de biter seg fast i underlaget og derved kunstig skaper en høyere friksjon gjør at de kan overgå naturkreftenes "1G".
Hayabusa, som det ble lenket til klarte visstnok 0-60mph på 2,47 sekunder. Men den var ikke "standard" siden den hadde lengere baksving og tyngdepunktet langt foran "center of gravity", som igjen gir den noen få hundredeler. Man må huske på at 60mph ikke er 100km/t men 96,54. Basert på dette ble aksellerasjonen fra 0-100 "plutselig" 2,56 sekunder.
Så, ved å ha tyngdepunktet ved "center of gravity" som visstnok de fleste standard gatesykler har, så er teoretisk maksimal aksellerajon 0-100km/t på 2,83 sekunder. Ser vi bort fra luftmotstand, og regner en "standard sykkel" i dag til 275kg inkl fører får vi at vi må bruke en kraft tilsvarende 37KW eller 51HK. Altså, "alle" sykler i dag skal klare 0-100 km/t på de nevnte 2,83 sekunder, bare at de med mer enn 51 HK på bakhjulet og med tyngdepunktet på eller bak "center of gravity" vil trille rundt hvis de prøver å dra på fortere. Så kan man legge til luftmotstanden som øker kvadratisk med fartsdobling og her baseres det på "standard" utforming av fører og sykkel som tilsier at en må ha ca 70HK på bakhjulet for å klare denne prestasjonen.
Så ja; V-Strom'en klarer dette på 2,8 (eller 2,9) sekunder og de aller fleste sykler med ~80+ HK.
Til sist, som en anekdote, så har jeg sett at fler og fler motorsykkelforhandlere/fabrikanter er begynt å oppgi 0-200km/t istedet for 0-100km/t siden "alle" klarer dette på 2,8 sek.
Derfor, min første påstand, og da med tillegg av følgende forutsetning:
Standard dekk, standard sykkel, standard vegunderlag og ingen "hjelpemidler" som laaaaaaaaaang baksving, wheeliebars og ellers moderat bruk av downforce spoilere, så *KAN* ikke en motorsykkel aksellerere fortere enn 2,83 sekunder på 0-100km/t.
Sånn, har jeg glemt noe da..?
Sikkert, men jeg regner med jeg får dette servert i kommentarene under.