Snikkeren skrev:Med låst hjul er det ikke mye man klarer å svinge nei, men forklaringen din om at sykkelen svinger den veien hjulet peker er litt vel tynn.
Og en tohjuling svinger IKKE på samme måte som en 3, 4, 6, 8 osv. hjuling. For å forklare det med andre ord enn kontrastyring, så må du svinge MINDRE for å svinge mer med en tohjuling. Svinger du mer vil du svinge MINDRE med en tohjuling. Dette er når sykkelen allerede er lagt ned.
Var det mer forståelig enn ordet kontrastyring?
Min påstand om kjøretøy med hjul svinger den veien styrehjulene peker er fakta, til og med en trillebor som er luring nevner, selv om det ikke er kjøretøy.
Hvor mye ett hjul svinger har jeg ikke nevnt i det hele tatt. At en sykkel kan ha mindre styreurslag enn en bil er opplagt.
Det jeg er uenig med deg er at "alle må kontrastyre" for i det hele tatt å kunne svinge.
Du bruker kontrastyring om selve svingutførelsen, selv om du ikke har mulighet å gjøre noe annet.
Min svingteknikk består av bevisst forflytting av kropp og vekt og du får en mye roligere og behageliger kjøretur.
Bruker selv kontrastyring stort sett ved unnamanøvring.
Vi er ikke uenige om hva sykkelen faktisk må gjøre for å svinge men er uenige om hva de forskjellige teknikkene kalles og hvor stor denne Keith egentlig er. For meg er han en nolldus og gidder ikke å ofre noe tid på å høre om hans påstander. Det finner jeg ut av selv.