Har klart det store.. Hjelp?

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Platec
Motorsykkelen din: Honda CBR125R 2006

Re: Har klart det store.. Hjelp?

Legg inn av Platec »

Tusen takk for mange tilbakemeldinger! Har som sagt kjørt litt etterpå, og prøvde det å bremse en del underveis med bakbremsen, og det har blitt litt bedre allerede, og ser at det jeg tidligere beskrev som "fargeforskjeller" også er bedre! Skal prøve litt til og hvis det blir bra er jo problemet løst, men hvis den ikke fungerer optimalt til slutt kjøper jeg en form for bremserens/avfettning så gjør nok det susen! :-)
Crinos skrev:Har du midtstøtte på den CBR'n din ? i så fall, få bakhjulet opp i lufta, start motren og sett den i gir. "kjør på" litt samtidig som du bremser med bakbremsen.
Så får du slitt av hva enn som ligger som belegg på den tryggeste måten..

Jeg har ikke midtsøtte, så jeg har pleid å ta en tur der jeg slakt bremser med bakbremsen.. Friksjonen vil skape varme som igjen fil bidra til å fjerne belegget. Bare husk å ta noen ordentlig gode oppbremsninger med bakbremsen igjen når den er "frisk" slik at du ikke rissikerer glassering av klossene og ender opp med NULL effekt.

Oh.. btw: Velkommen hit til forumet! :vs
Nei, er ikke midtstøtte på CBR'n, men din løsning har som sagt over fungert så langt! :-)
Tusen takk, det er flott å ha et sted å stille spørsmål hvis det er noe en lurer på, pluss at det er flott med et sted med flere med felles interesser! :D

Hvis noen har flere inspill, kjør på! :-)

Svar