Hehe.. lykke til med det!ejs skrev::-)
Prøve å feste knepuckene på skuldrene ??
Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk 2
Hehe.. lykke til med det!ejs skrev::-)
Prøve å feste knepuckene på skuldrene ??
Da har du ikke prøvd i sakte fart eller?AndreasB skrev:Jeg testa litt med pappas sykkel isted.
Med gass, uten gass, "fast" gass.
UANSETT hvordan man vrir på styret - Før lening, etter lening, med kroppen, uten kroppen
Så vil sykkelen kontrastyre, og man KAN IKKE vri styret inn i svingen, da vil du svinge feil vei, og kræsje.
Den eneste måten å styre en sykkel på, er å kontrastyre.
Sitat fra "Full kontroll":AndreasB skrev:Jeg testa litt med pappas sykkel isted.
Med gass, uten gass, "fast" gass.
UANSETT hvordan man vrir på styret - Før lening, etter lening, med kroppen, uten kroppen
Så vil sykkelen kontrastyre, og man KAN IKKE vri styret inn i svingen, da vil du svinge feil vei, og kræsje.
Den eneste måten å styre en sykkel på, er å kontrastyre.
Sykkelen flytta ikke på seg i det hele tatt ved å bruke kroppsvektsimpson skrev:Sitat fra "Full kontroll":AndreasB skrev:Jeg testa litt med pappas sykkel isted.
Med gass, uten gass, "fast" gass.
UANSETT hvordan man vrir på styret - Før lening, etter lening, med kroppen, uten kroppen
Så vil sykkelen kontrastyre, og man KAN IKKE vri styret inn i svingen, da vil du svinge feil vei, og kræsje.
Den eneste måten å styre en sykkel på, er å kontrastyre.
"For å få forhjulet til å styre i den retningen du vil svinge, må sykkelen altså først lenes over. Dette nedlegget er en absolutt forutsetning for å kunne gjøre en sving med en motorsykkel. Så, hvis du er redd for å legge ned sykkelen, er du i virkeligheten redd for å svinge. Litt uheldig hvis veien gjør en sving, ikke sant?
Hvordan får du så sykkelen til å lene seg over – bikke? Det kan gjøres ved å bruke din egen kroppsvekt for å lene sykkelen over til den ene eller andre siden. Vi understreker imidlertid at dette er en langsom og upresis måte å styre på, som gir lange, trege ”banansvinger”.
En mye mer presis og effektiv måte å starte en kursendring på, er å gi et kort skyv på styret, på samme side du vil svinge til."
Som de forklarer, du kontrstyrer FØR svingen. Det er noe du kan velge å gjøre.
Men du kontrasryrer ikke gjennom svingen, det er da fysikken som overtar og det kan du ikke gjøre noe med med mindre du kjører med sladd og mister veigrepet på bakhjulet.
Vei ikke vet jeg hva du gjør, men jeg klarer det helt fint.AndreasB skrev:Sykkelen flytta ikke på seg i det hele tatt ved å bruke kroppsvektsimpson skrev:Sitat fra "Full kontroll":AndreasB skrev:Jeg testa litt med pappas sykkel isted.
Med gass, uten gass, "fast" gass.
UANSETT hvordan man vrir på styret - Før lening, etter lening, med kroppen, uten kroppen
Så vil sykkelen kontrastyre, og man KAN IKKE vri styret inn i svingen, da vil du svinge feil vei, og kræsje.
Den eneste måten å styre en sykkel på, er å kontrastyre.
"For å få forhjulet til å styre i den retningen du vil svinge, må sykkelen altså først lenes over. Dette nedlegget er en absolutt forutsetning for å kunne gjøre en sving med en motorsykkel. Så, hvis du er redd for å legge ned sykkelen, er du i virkeligheten redd for å svinge. Litt uheldig hvis veien gjør en sving, ikke sant?
Hvordan får du så sykkelen til å lene seg over – bikke? Det kan gjøres ved å bruke din egen kroppsvekt for å lene sykkelen over til den ene eller andre siden. Vi understreker imidlertid at dette er en langsom og upresis måte å styre på, som gir lange, trege ”banansvinger”.
En mye mer presis og effektiv måte å starte en kursendring på, er å gi et kort skyv på styret, på samme side du vil svinge til."
Som de forklarer, du kontrstyrer FØR svingen. Det er noe du kan velge å gjøre.
Men du kontrasryrer ikke gjennom svingen, det er da fysikken som overtar og det kan du ikke gjøre noe med med mindre du kjører med sladd og mister veigrepet på bakhjulet.omtrent ikke antydning til sving engang
Og det tror jeg er årsaken til at dere aldri kommer til å bli helt samstemte hva angår kontrastyringsimpson skrev: Er veldig stor forskjell fra sykkel til sykkel.
Fikk lyst til å komme med et sitat av en meget underkjent skribent her på forumetAndreasB skrev:Jeg testa litt med pappas sykkel isted.
Med gass, uten gass, "fast" gass.
UANSETT hvordan man vrir på styret - Før lening, etter lening, med kroppen, uten kroppen
Så vil sykkelen kontrastyre, og man KAN IKKE vri styret inn i svingen, da vil du svinge feil vei, og kræsje.
Den eneste måten å styre en sykkel på, er å kontrastyre.
Kawasaki skrev: [sensurert].
du må gjøre noe feil eller trykke alt for hardt....simpson skrev: Hvis jeg bruker kontrastyring aktivt stuper syklen min voldsomt inn i svingen og det blir veldig agressiv kjørestil.
De kontrastyrerjhn skrev: Hva med de som har erfart at det lar seg gjøre?
Hvis jeg skal reise meg opp må jeg dra i styret, og derav de-stabilisere sykkelen... Nei takk :)TheHaughom skrev:AndreasB: Prøv å flytt vekten på fothvilerne (stå litt oppreist fra setet), så er det mye lettere å initiere en sving med kroppen.
Det er fortsatt langsomt, men absolutt gjennomførbart (på min sykkel).
AndreasB skrev:du må gjøre noe feil eller trykke alt for hardt....simpson skrev: Hvis jeg bruker kontrastyring aktivt stuper syklen min voldsomt inn i svingen og det blir veldig agressiv kjørestil.
Eksakt derfor jeg skrev det med *definisjonen* av ordet kontrastyring.mekkern skrev:prøv en eldre engelsk sykkel med strammeskrue på styringen-stram denne litt mye og hold litt god fart så kan du stå med hele kroppen på den ene siden uten at det skjer en dritt(utenom at sykkelen sakte velter-men" svinger" ikke).
Geometrien på en vanlig mc gjør at den automatisk kontrastyrer ved forandring av balansen på sykkelen.
derfor "selvstabiliserer" de seg også..
[video]http://www.youtube.com/watch?v=YVFDnZtslEc[/video]
nei-svarer ikke noe mer i denne tråden.. :-#.
Vel, dette har engasjert masse folk og har vært en tråd som har vært aktiv og skapt liv på forumet.boblehue skrev:Who fucking cares?? Kjør sykkel som dere vil og sving slik dere ønsker. Det viktigste er å kunne bevege seg rundt svingene på en måte man føler seg trygg på. Om det er i 20 eller 220kmh er helt uvesentlig, man utfører det man erfaringsmessig syntes å funker best for din kjørestil!
Nei? Trykker du litt, svinger den litt. Den KASTER seg ikke inn i sving ved at du trykker litt. Da trykker du masse. (Eller at det er noe anna galt med sykkelen din)simpson skrev:AndreasB skrev:du må gjøre noe feil eller trykke alt for hardt....simpson skrev: Hvis jeg bruker kontrastyring aktivt stuper syklen min voldsomt inn i svingen og det blir veldig agressiv kjørestil.
eller c) han har en sykkel du aldri har kjørt før......AndreasB skrev:Nei? Trykker du litt, svinger den litt. Den KASTER seg ikke inn i sving ved at du trykker litt. Da trykker du masse. (Eller at det er noe anna galt med sykkelen din)simpson skrev:AndreasB skrev:du må gjøre noe feil eller trykke alt for hardt....simpson skrev: Hvis jeg bruker kontrastyring aktivt stuper syklen min voldsomt inn i svingen og det blir veldig agressiv kjørestil.
Om den kaster seg inn i svingen på en aggressiv måte, gjør: A) Du noe feil. eller B) det er noe galt med sykkelen din
Han har garantert en sykkel jeg aldri har kjørt før. Jeg velger å tro at ingen to sykler er like, selv om de er lik merke.Carpa skrev:eller c) han har en sykkel du aldri har kjørt før......AndreasB skrev:Nei? Trykker du litt, svinger den litt. Den KASTER seg ikke inn i sving ved at du trykker litt. Da trykker du masse. (Eller at det er noe anna galt med sykkelen din)simpson skrev:AndreasB skrev:du må gjøre noe feil eller trykke alt for hardt....simpson skrev: Hvis jeg bruker kontrastyring aktivt stuper syklen min voldsomt inn i svingen og det blir veldig agressiv kjørestil.
Om den kaster seg inn i svingen på en aggressiv måte, gjør: A) Du noe feil. eller B) det er noe galt med sykkelen din
Tror du er inne på noe CarpaCarpa skrev:eller c) han har en sykkel du aldri har kjørt før......AndreasB skrev:Nei? Trykker du litt, svinger den litt. Den KASTER seg ikke inn i sving ved at du trykker litt. Da trykker du masse. (Eller at det er noe anna galt med sykkelen din)simpson skrev:AndreasB skrev:du må gjøre noe feil eller trykke alt for hardt....simpson skrev: Hvis jeg bruker kontrastyring aktivt stuper syklen min voldsomt inn i svingen og det blir veldig agressiv kjørestil.
Om den kaster seg inn i svingen på en aggressiv måte, gjør: A) Du noe feil. eller B) det er noe galt med sykkelen din
Og dermed må du være forsiktigere på styret, men endrer ikke det jeg sier i det hele tattsimpson skrev:Tror du er inne på noe CarpaCarpa skrev:eller c) han har en sykkel du aldri har kjørt før......AndreasB skrev:Nei? Trykker du litt, svinger den litt. Den KASTER seg ikke inn i sving ved at du trykker litt. Da trykker du masse. (Eller at det er noe anna galt med sykkelen din)simpson skrev:AndreasB skrev:du må gjøre noe feil eller trykke alt for hardt....simpson skrev: Hvis jeg bruker kontrastyring aktivt stuper syklen min voldsomt inn i svingen og det blir veldig agressiv kjørestil.
Om den kaster seg inn i svingen på en aggressiv måte, gjør: A) Du noe feil. eller B) det er noe galt med sykkelen din![]()
Min sykkel er laget for å svinge lett og fort. Dekkdimmensjoner, gaffelvinkel, forsprang, hjulbas, tyngdepunkt osv gjør at den svinger annerledes enn eks blytung ZX1100.