Ny BMW 1200 GS 2013 mod.
- Coach
- Innlegg: 249
- Registrert: 06 mar 2012, 13:01
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
- Sted: Heimdal
Ny BMW 1200 GS 2013 mod.
Mvh
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
Re: Ny BMW 1200 GS 2013 mod.
Så det vart ikkje 1250cc, og så har jo den fått et gedigent nebb!
- Coach
- Innlegg: 249
- Registrert: 06 mar 2012, 13:01
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
- Sted: Heimdal
Re: Ny BMW 1200 GS 2013 mod.
125 hp da. å 125 nm. greit nok det da.
Mvh
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
Re: Ny BMW 1200 GS 2013 mod.
MmmnjaaaaStigRoar skrev:125 hp da. å 125 nm. greit nok det da.
-
- Innlegg: 95
- Registrert: 09 okt 2010, 08:24
- Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL
Re: Ny BMW 1200 GS 2013 mod.
Mye info på BMW´s egne nettsider, mangler pris !
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Sted: Asker
Re: Ny BMW 1200 GS 2013 mod.
Blir spennende å se hvor dyrt dette blir...
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Re: Ny BMW 1200 GS 2013 mod.
Venta mest på å høre vekta offisielt, og den blir visst bare knapt 4 kilo tyngre. Hurra!
Da får man se hvor lenge det går før man MÅ ha... (klarer meg med den gamle litt til,klarer meg med...)
Likte derimot ikke at de setter på bredere dekk.
Og plutselig våt clutch.
Da får man se hvor lenge det går før man MÅ ha... (klarer meg med den gamle litt til,klarer meg med...)
Likte derimot ikke at de setter på bredere dekk.
Og plutselig våt clutch.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- JanK
- Innlegg: 727
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Sted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Ny BMW 1200 GS 2013 mod.
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ny BMW 1200 GS 2013 mod.
Ser bra ut den der. Gode specs også, men det var ventet.
At kardang og eksos har flyttet plass var litt overraskende.
Likheten mellom denne og Tiger Explorer er nå enda mer slående...
Tror nok GS modellen befester sin enestående posisjon ytterligere med denne modellen.
Eneste man kanskje bør ha i tankene er at nye løsninger og endringer på BMW modellene ikke alltid er helt å stole på. Har vist seg opp gjennom årenene at det har oppstått en del feil på mange sykler og at det har tatt noe tid før kvalitetsforbedringene er blitt gjennomført på en skikkelig måte.
At kardang og eksos har flyttet plass var litt overraskende.
Likheten mellom denne og Tiger Explorer er nå enda mer slående...
Tror nok GS modellen befester sin enestående posisjon ytterligere med denne modellen.
Eneste man kanskje bør ha i tankene er at nye løsninger og endringer på BMW modellene ikke alltid er helt å stole på. Har vist seg opp gjennom årenene at det har oppstått en del feil på mange sykler og at det har tatt noe tid før kvalitetsforbedringene er blitt gjennomført på en skikkelig måte.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Ny BMW 1200 GS 2013 mod.
Det vistes jo på de tidligste "spionbildene". Nå er kardangen på samme siden som K-modellene. Og da er man garantert at koffertene fra tidligere modeller ikke kan "gjenbrukes" ...AJ skrev: At kardang og eksos har flyttet plass var litt overraskende.
Har ikke tenkt å investere i første års modell før man får feedback fra brukere om hva som skulle dukke opp av snags, men nå er jo BMW kjappe til å fixe det meste innenfor de første 5 åra så. Noe som ikke hjelper om man er på langtur og som beta-tester blir stående på den høyeste nut uten mobildekning
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Ny BMW 1200 GS 2013 mod.
En ting jeg lurer på, er de der nebba. Svar meg nå, dere som er erfarne Mottorsykklister, har de noen praktisk funksjon, utover et sted å sette kaffekoppen
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Ny BMW 1200 GS 2013 mod.
Kan ikke svare for de Bayerishe, men de engelske nebbene skal
visnok ha en så stor innvirkning på turbulensen ved vindskjermen,
at Triumph forlot ideen om å la nebbet være tillvalg.
visnok ha en så stor innvirkning på turbulensen ved vindskjermen,
at Triumph forlot ideen om å la nebbet være tillvalg.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- OleB
- Innlegg: 641
- Registrert: 15 aug 2009, 19:32
- Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
- Sted: Østfold
Re: Ny BMW 1200 GS 2013 mod.
Lurte jeg også på, og fant en vettug(?) forklaring....ArcticTiger skrev:En ting jeg lurer på, er de der nebba. Svar meg nå, dere som er erfarne Mottorsykklister, har de noen praktisk funksjon, utover et sted å sette kaffekoppen
Nebbet leder luftstrømmen inn på oljekjøleren. Ser fornuftig ut når jeg ser på greia ihvertfall....
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Ny BMW 1200 GS 2013 mod.
Så oppsummert kan man si den nyttes som sklie for friskluft til ymse formål
Kan forøvrig også brukes til parkering av schnapsen etter endt tur
Kan forøvrig også brukes til parkering av schnapsen etter endt tur
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Ny BMW 1200 GS 2013 mod.
Hvilke feil og mangler er det snakk om?AJ skrev: Eneste man kanskje bør ha i tankene er at nye løsninger og endringer på BMW modellene ikke alltid er helt å stole på. Har vist seg opp gjennom årenene at det har oppstått en del feil på mange sykler og at det har tatt noe tid før kvalitetsforbedringene er blitt gjennomført på en skikkelig måte.
Er det noen spesielle årsklasser man bør styre unna hvis man skulle få lyst på en brukt GS