
http://bmwmcmag.com/2012/10/new-bmw-r12 ... -revealed/
MmmnjaaaaStigRoar skrev:125 hp da. å 125 nm. greit nok det da.
Det vistes jo på de tidligste "spionbildene". Nå er kardangen på samme siden som K-modellene. Og da er man garantert at koffertene fra tidligere modeller ikke kan "gjenbrukes" ...AJ skrev: At kardang og eksos har flyttet plass var litt overraskende.
Lurte jeg også på, og fant en vettug(?) forklaring....ArcticTiger skrev:En ting jeg lurer på, er de der nebba. Svar meg nå, dere som er erfarne Mottorsykklister, har de noen praktisk funksjon, utover et sted å sette kaffekoppen
Hvilke feil og mangler er det snakk om?AJ skrev: Eneste man kanskje bør ha i tankene er at nye løsninger og endringer på BMW modellene ikke alltid er helt å stole på. Har vist seg opp gjennom årenene at det har oppstått en del feil på mange sykler og at det har tatt noe tid før kvalitetsforbedringene er blitt gjennomført på en skikkelig måte.
Har ikke full oversikt siden BMW ikke er den MC-produsenten jeg interesserer meg mest for, men har både lest og hørt om kranglete elektronikk og ikke minst kardangsproblemer, i hovedsak på de første seriene av GS 1200'en, noe lista over recalls som bl.a. denne viser...:jhn skrev:Hvilke feil og mangler er det snakk om?AJ skrev: Eneste man kanskje bør ha i tankene er at nye løsninger og endringer på BMW modellene ikke alltid er helt å stole på. Har vist seg opp gjennom årenene at det har oppstått en del feil på mange sykler og at det har tatt noe tid før kvalitetsforbedringene er blitt gjennomført på en skikkelig måte.
Er det noen spesielle årsklasser man bør styre unna hvis man skulle få lyst på en brukt GS
TDM 900 hadde et alvorlig problem med Throttle Position Sensor - så ikke den på Yamaha listaAJ skrev:Her et lite og ikke helt tilfeldigutvalg MC-merker og recal-lista deres... :
http://motorcycleviews.com/recalls/moto ... forbmw.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://motorcycleviews.com/recalls/moto ... oguzzi.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://motorcycleviews.com/recalls/moto ... yamaha.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://motorcycleviews.com/recalls/moto ... rhonda.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://motorcycleviews.com/recalls/moto ... ducati.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://motorcycleviews.com/recalls/moto ... riumph.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Av disse ser det ut til at BMW har den lengste, faktisk...
Så kan man spørre seg om GS 2013 modellen vil bidra til at den øker ytterligere...
Man kan jo tro/håpe at det e som poulet_cavalier sier, at BMW er flinkere enn mange andre til å følge opp feil.AJ skrev:Her et lite og ikke helt tilfeldigutvalg MC-merker og recal-lista deres... :
Av disse ser det ut til at BMW har den lengste, faktisk...
Så kan man spørre seg om GS 2013 modellen vil bidra til at den øker ytterligere...
Og det er fordi denne lista er oversikt over sykler solgt i USA og TDM 900 ble aldri solgt der borte.poulet_cavalier skrev: TDM 900 hadde et alvorlig problem med Throttle Position Sensor - så ikke den på Yamaha lista
Det er jo åpenbart at BMW gjør det. Ellers hadde ikke feilene kommet på lista over recalls, vil jeg tro. Uansett synes i hvert fall jeg at det er urovekkende mange av dem...jhn skrev:Man kan jo tro/håpe at det e som poulet_cavalier sier, at BMW er flinkere enn mange andre til å følge opp feil.AJ skrev:Her et lite og ikke helt tilfeldigutvalg MC-merker og recal-lista deres... :
Av disse ser det ut til at BMW har den lengste, faktisk...
Så kan man spørre seg om GS 2013 modellen vil bidra til at den øker ytterligere...