Hansker er definitivt ikke noe for minusgrader - enten votter da eller *tips* bruke Norrøna Goretex overtrekksvotter over sommerhansker (også en god løsning i regn på langtur). Men øv litt på bruk/tilpasning.
Ser Biltema har noen overtrekkshanskerogså. Noen som har prøvd de?RuneMC skrev:-1C litt før kl 7. Fin grusvei først (Mølleveien der et rådyr fór unna lyskjeglen ved en åker) og deretter tørr asfalt hele veien til Asker og innover E18 - og idag er det jo ellers varslet 9C og sol![]()
Hansker er definitivt ikke noe for minusgrader - enten votter da eller *tips* bruke Norrøna Goretex overtrekksvotter over sommerhansker (også en god løsning i regn på langtur). Men øv litt på bruk/tilpasning.
Husk at "membranen" i noen hansker skal transportere fukt fra varm til kald side... Når du kjører på med varme blir det plutselig vått og klamt inni hanskene sida den kalde sida er inni. Ikke ha varmeholkene på hele tida.RuneMC skrev: Halvarssons Newman hansker (som jeg kjøpte nylig) i kombinasjon med varme i håndtakene funker ganske bra - dvs relativt tynne/bevegelige med god feeling og de holder seg mye tørrere (og dermed varmere) innvendig enn et par (altfor) tykke hansker som har vært det jeg vil kalle feilkjøp.
Ja det er tidlig å starte med piggdekk. Uff, gleder meg ikke til møkkete veier.ArcticTiger skrev:Skikkeli grått og tristute idag, med skodde, regn og 5 grader. Men ellers er hummøre stort sett brukbart
![]()
Tigern står og lurer på låven, klar til å bykse ut ved første solstreif.
Men det blir nok ikke mye kjøring med den nå framover, kun hvis det er tørre veier. Buristene her nord er hysteriske med å sette på piggdekka så tidlig som mulig (1. oktober), uansett om det er frost/glatt eller ikke, og veia er allerede nå etter 1 drøy uke fulle av piggdekk-støv og dritt, som blir ei ekkel jurke når det er vått.
DET skal Tigern få sleppe å få på labbene sine.
Hmm, skulle kanskje hatt meg en eldre, rimelig, lettere, enkel sykkel som "det-ikke-er-så-nøye-med", til off-season bruk