KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

hm.. jeg må tenke meg litt om når det gjelder ny sykkel. har to som er intrissert i min duke 125. jeg har litt lyst på en bakhjusykkel :thumleft men som sakt. exc 125 krever stempelbytte på 50 timer. å det er ganske kjapt. så kanskje jeg går for husqvarna eller wr ?
noe dere kan anbefale ? vil veldig ha exc, men det blir kanskje for dyrt..
takk for svar ! btw duke skal starte i gir med cluch inne, men det gjør ikke min..
sende den in til service idag der de blandt annen skal fikse demperen. så får se hvordan det går på slutten av dagen :scratch

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Grovt sett er 4-takts motorer langt mer lommebokvennlige enn 2-takt. Dvs, 2-takt kan også leve lenge i utgangspunktet, men de fleste 2-takts er ganske hardt trimmet, og derved øker behovet for vedlikehold/reparasjon kraftig. For ikke å snakke om lovligheten i det... ;-)
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

krever husqvarna wr eller sms mye vedlikehold hvis jeg har fulleffekt? isåfall hvor mye ?

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av mekkern »

ville nok ikke kjørt så mye over 30 timer uten stempelskift..spessielt ikke ved kjøring på vei...veiva holder vel en 200 timer med turtall max tenker jeg, også pakninger og slikt da..og ompakking av demperen etter en 10-15 timer da..

og kostnader til skikkelig olje 200+kr literen-3%innblanding

http://www.linkint.com.au/motul_800_2t_ ... _page.html
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

med sms en ? :)

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av mekkern »

50 -60 timer på stemplet-jævlig pen kjøring 100 timer(men hva skal du da med den?)...ellers mye det samme.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

kanskje jeg går for denne når jeg har fått solgt min :) http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=36030240" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bager
Innlegg: 64
Registrert: 14 okt 2011, 16:07
Motorsykkelen din: Yamaha wr125x 09
Sted: Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Bager »

Bare så du vet det Husqvarna Sms og Wr er ikke samme motor i. Wre og sms er samme motor.
Wr er full cross, sms er laget litt mer for veibruk.

isakberntsen
Innlegg: 49
Registrert: 03 jan 2012, 21:01
Motorsykkelen din: ktm duke 125cc 2011 modell

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av isakberntsen »

når jeg har tenkt meg om nå så trur jeg jeg skal vurdere yamaha wrx 125 :) den er 4 takt ikkesant ? har hørt at du får rundt 26 hester på den orginalt (er det sant?) å fikse , et spørsmål til deg :) har du nån anbefalinger om hvordan jeg kan få selgt min duke 125 ? her er annonsen : http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=37426035" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

isakberntsen skrev:når jeg har tenkt meg om nå så trur jeg jeg skal vurdere yamaha wrx 125 :) den er 4 takt ikkesant ? har hørt at du får rundt 26 hester på den orginalt (er det sant?) å fikse , et spørsmål til deg :) har du nån anbefalinger om hvordan jeg kan få selgt min duke 125 ? her er annonsen : http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=37426035" onclick="window.open(this.href);return false;
Regner med du mener Yamaha WR125X? I så fall er det en 4-takter ja. Bager kan hjelpe deg med info om den, han har en slik.


Ang salg av Duke, så vil jeg anbefale å få tatt gode og skarpe bilder med litt knalle farger. Altså, ikke bilder tatt med mobiltelefon, men et skikkelig kamera. Og så ren sykkel som mulig.

Deretter skrive en annonse som forteller mer eller mindre alt som er gjort med den, og alt som er satt på av utstyr, og evt utstyr som ikke er montert da bildene ble tatt men som følger med. Lag punktlister. Beskriv kostnaden på alt, totalsum for sykkel og alt stæsjet. Det gjør det litt enklere for kjøpere og forsto hvorfor du vil ha en høyere pris for sykkelen enn hva den kostet ny...

Ser du har litt skrivefeil i den annonsen du har lenket til, så la gjerne en annen sjekke for skrivefeil.

Ellers så annonsen ganske så grei ut den :-)

Lykke til med salget :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Bager
Innlegg: 64
Registrert: 14 okt 2011, 16:07
Motorsykkelen din: Yamaha wr125x 09
Sted: Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Bager »

isakberntsen skrev:når jeg har tenkt meg om nå så trur jeg jeg skal vurdere yamaha wrx 125 :) den er 4 takt ikkesant ? har hørt at du får rundt 26 hester på den orginalt (er det sant?) å fikse , et spørsmål til deg :) har du nån anbefalinger om hvordan jeg kan få selgt min duke 125 ? her er annonsen : http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=37426035" onclick="window.open(this.href);return false;
Det at du kan få 26 hk ut av motoren vet jeg ingen ting om, men tviler egentlig med tanke på at det er en 4 takt og dermed ingen nedplomberinger.. Men det skal no gå an å få kjøpt 180cc og effekt anlegg, og det skal gi en del ekstra, men tror ikke det blir så allverdens mye.. Men er en fin sykkel som jeg har fått masse skryt på utseende om. Og folk tror sykkelen min er 2011 mod når den er 2009, og den går ganske bra for å være en 4 takt. Og har ingen problemer med den heller, og min har gått 14.000+

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av fikse »

Bager skrev: Og har ingen problemer med den heller, og min har gått 14.000+
Null tull på 14.000KM? Ikke dårlig. Hvordan ser den ut i lakk og slikt? Smårust eller "strøken"?
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
Bager
Innlegg: 64
Registrert: 14 okt 2011, 16:07
Motorsykkelen din: Yamaha wr125x 09
Sted: Bergen

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Bager »

fikse skrev:
Bager skrev: Og har ingen problemer med den heller, og min har gått 14.000+
Null tull på 14.000KM? Ikke dårlig. Hvordan ser den ut i lakk og slikt? Smårust eller "strøken"?
Litt smårust er det på potte å svanehals, og litt på undersiden på rammen. men forige eier virket som en som tok veldig godt vare på sykkelen. klistremerkene har små biter som har dotte av, men du ser det ikke før noen påpeker det, eller du ser godt etter.
Eneste dårlige er vell at lyden ikke er helt på topp i følge klassekamerater :P :p

Brukeravatar
Peet96
Innlegg: 40
Registrert: 07 aug 2011, 01:14
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av Peet96 »

hey :vs har oppstått et problem... bremselyset fungerer ikke :sk? eller, det vil si at når jeg bruker frambremsen aktiveres ikke bremselyset, men hvis jeg bruker bakbremsen aktiveres det. noen forslag til hva som har skjedd? hvordan reparerer jeg det? :scratch takker på forhånd!! :prf
KTM DUKE 125

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: KTM Duke 125 - Fikse's arbeidslogg og brukererfaring

Legg inn av TheHaughom »

Fikse hadde vel eksakt samme problem tidligere i tråden. Mener det ble fikset en 3-4 ganger, før de til slutt gikk over til en annen type bryter?
Du finner nok noen poster om det om du leser litt kjapt igjennom...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Svar