Åssen er været idag??

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Re: Åssen er været idag??

Legg inn av RuneMC »

-1C litt før kl 7. Fin grusvei først (Mølleveien der et rådyr fór unna lyskjeglen ved en åker) og deretter tørr asfalt hele veien til Asker og innover E18 - og idag er det jo ellers varslet 9C og sol :thumleft

Hansker er definitivt ikke noe for minusgrader - enten votter da eller *tips* bruke Norrøna Goretex overtrekksvotter over sommerhansker (også en god løsning i regn på langtur). Men øv litt på bruk/tilpasning.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
fikse
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX

Legg inn av fikse »

RuneMC skrev:-1C litt før kl 7. Fin grusvei først (Mølleveien der et rådyr fór unna lyskjeglen ved en åker) og deretter tørr asfalt hele veien til Asker og innover E18 - og idag er det jo ellers varslet 9C og sol :thumleft

Hansker er definitivt ikke noe for minusgrader - enten votter da eller *tips* bruke Norrøna Goretex overtrekksvotter over sommerhansker (også en god løsning i regn på langtur). Men øv litt på bruk/tilpasning.
Ser Biltema har noen overtrekkshanskerogså. Noen som har prøvd de?
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
taco
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion

Legg inn av taco »

-1 C i dag ja! Helt tørt og fint. Møtte litt tåke og fikk bange anelser, men det var bare et kort stykke. :-)å
Bruker overtrekksvotter over vinterhanskene, og det går greit. Blir jo ikke så følsom, men venner seg til deg. Er heller ikke så aktiv kjøring i slik temp. på vei til jobb.
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Skikkeli grått og trist :sorry ute idag, med skodde, regn og 5 grader. Men ellers er hummøre stort sett brukbart :thumleft
Tigern står og lurer på låven, klar til å bykse ut ved første solstreif :yeyeye .
Men det blir nok ikke mye kjøring med den nå framover, kun hvis det er tørre veier. Buristene her nord er hysteriske med å sette på piggdekka så tidlig som mulig (1. oktober), uansett om det er frost/glatt eller ikke, og veia er allerede nå etter 1 drøy uke fulle av piggdekk-støv og dritt, som blir ei ekkel jurke når det er vått.
DET skal Tigern få sleppe å få på labbene sine.
Hmm, skulle kanskje hatt meg en eldre, rimelig, lettere, enkel sykkel som "det-ikke-er-så-nøye-med", til off-season bruk :scratch

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag er det 7 grader og sol på Lena.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Sol fra skyfri himmel.... :thumleft
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

4c om morningen 7c om dagen.

Å ja, det regner og.....slik som det har gjort det 2 siste måndane :dontknow

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Kun 4C nå kl 18 - begynner å bli litt kjølig ja... Bra jeg tok meg en ekstra omvei-tur på vei hjem fra jobb, mens sola fortsatt varmet :janikk
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

RuneMC skrev: Halvarssons Newman hansker (som jeg kjøpte nylig) i kombinasjon med varme i håndtakene funker ganske bra - dvs relativt tynne/bevegelige med god feeling og de holder seg mye tørrere (og dermed varmere) innvendig enn et par (altfor) tykke hansker som har vært det jeg vil kalle feilkjøp.
Husk at "membranen" i noen hansker skal transportere fukt fra varm til kald side... Når du kjører på med varme blir det plutselig vått og klamt inni hanskene sida den kalde sida er inni. Ikke ha varmeholkene på hele tida.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
fikse
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX

Legg inn av fikse »

ArcticTiger skrev:Skikkeli grått og trist :sorry ute idag, med skodde, regn og 5 grader. Men ellers er hummøre stort sett brukbart :thumleft
Tigern står og lurer på låven, klar til å bykse ut ved første solstreif :yeyeye .
Men det blir nok ikke mye kjøring med den nå framover, kun hvis det er tørre veier. Buristene her nord er hysteriske med å sette på piggdekka så tidlig som mulig (1. oktober), uansett om det er frost/glatt eller ikke, og veia er allerede nå etter 1 drøy uke fulle av piggdekk-støv og dritt, som blir ei ekkel jurke når det er vått.
DET skal Tigern få sleppe å få på labbene sine.
Hmm, skulle kanskje hatt meg en eldre, rimelig, lettere, enkel sykkel som "det-ikke-er-så-nøye-med", til off-season bruk :scratch
Ja det er tidlig å starte med piggdekk. Uff, gleder meg ikke til møkkete veier.

Hva med å vurdere en NX250 som herpe-sykkel? Lett, gammal, driftsikker, billig i drift... Har ikke fått kjørt min så mye, men så langt virker det til å være en sykkel som tåler mye juling. Har pratet med endel andre NX-eiere rundtom i verden, som igrunnen bare bekrefter dette. Flere som kjører disse over 100KKM uten noe særlig mer trøbbel enn en CDI-boks som har noen svake loddinger. Burde være kurant å finne et brukbart eksemplar til 15-20K :prf
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Minus 2 grader kl 0500 i dag tidlig. Jeg kjøper ikke piggdekk. Bruker pengene til månedskort på NSB.. :sorry Ser kun to fordeler: Det er varmt, og ingen rushtrafikk :-k
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag er det 5 grader og sol på Lena. Klokka 04.15 var det -3.......
Pogo

guzziman
Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.

Legg inn av guzziman »

Ser på yr at det skal bli strålende vær i morgen. Blir nok en langtur når isen smelter :-)å
Triumph Daytona 955i 2003

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Sol fra skyfri himmel i dag, en liten vind fra sør-aust, og 4 grader på grader-stokken. Ny-snøen har krøpet ennå lenger ned i fjellsidene, er vel snø fra 7-800 moh og oppover nå.
Veiene er fortsatt våte etter litt regn i natt, men straks det tørker opp så trur jeg jammen meg det blir en liten Tiger-tur :thumleft

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag er det 3 grader og overskyet på Lena.
Pogo

Svar