L-NA skrev:
Og til slutt AJ, kanskje det er tid for en generell "Adventure" tråd??
Kanskje det, gitt?
Litt opptatt akkurat nå selv om jeg er innom her og kikker, men ser på dette i morra.
Hvis ikke noen allerede har opprettet enn sånn tråd, da...
Hvem som helst av medlemmene her kan jo gjøre det, sådetg er jo egentlig bare å sette i gang...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
ArcticTiger skrev:Det er vel bare å kontakte de som har pantet direkte, og spørre hvordan dette kan ordnes på en grei måte?
Antakelig er framgangsmåten denne: Selger skriver under på vognkort del 2 og leverer det til panthaver, hvorpå du betaler den avtalte sum til panthaver, som så sletter pantet og gir deg vognkort del 2.
Selger og panthaver ordner så opp seg imellom.
Helt riktig AT, jeg har kontaktet panthaver fått opplyst restgjeld som er lavere enn kjøpesum. Hvis jeg velger denne sykkelen så innbetaler jeg restgjelden til panthaver og restbeløpet til kjøpesum til selger.
Det som også er veldig morro med MTS 1200, er at du kan ta av alle koffertene, sette den i Sport-modus og så gjøre dette (må vell koble bort noen sperrer i hodet også først ) :
joo skrev:Dagens æventyr-sykler med en bra sjåfør på vil lett ligge og stange bak middelmådige RR-SS-sjåfører med slagside
Hva med middelmådige eventyr-sykkel sjåfører, klarer de å holde følge med MC-sidens felles turer?
Ingen problemer med det, sku' je mene
Virker som de fleste greier å tilpasse seg hverandre slik at turene blir trivelige fellesopplevelser.
Men dette har du vel erfart allerede med Kawasakien din...? :-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Når jeg er ferdig med skolen blir det kanskje ny R1200GS eller ny KTM 1190 Adv , men jeg er ikke ferdig før 2015 så det blir med F800GSen noen år til ja :-)
Edit: skriveleifer
Sist redigert av Bringisen den 16 des 2012, 12:12, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
JohnnyTh skrev:Kanskje jeg må kjøpe meg en eventyr-sykkel jeg og så jeg kan henge med på en Mc-siden tur :)
Ja. Eller kansje vi skal male sykklene våre spygrønne
så vi ikke blir så skumle å dra på tur med
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
joo skrev:Dagens æventyr-sykler med en bra sjåfør på vil lett ligge og stange bak middelmådige RR-SS-sjåfører med slagside
en bra fører på en hvasomhelst sykkel ligger vel og stanger bak middelmådige førere
Når man snakker om "middelmådige" sjåfører som de mer erfarne ligger å stanger bak, så blir jeg litt betenkt.
For og snakke for meg selv så fikk jeg min første MC i 1986 og kjører MC enda, jeg er vel en av dem som kan bli kalt erfaren utfra CVen min
Men på tross av dette er jeg nok også en av dem mange ligger bak og stanger.
Ikke fordi jeg er en middelmådig sjåfør uten erfaring men fordi jeg er blitt voksen, har familie ,kostbar sykkel og redd for livet.
Jeg merker rett og slett at jeg er blitt mer pysete og ikke tar så mange sjansen lenger. Jeg holder meg helst på den sikre siden og nyter MC turen på andre måter. Nyter beveglsesfriheten , naturen og luften under vingene. Kneskraping og forbikjøringer blir det svært lite av.
Men jeg føler det ufortjent å bli kalt en middelmådig sjåfør om dere forstår
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:Men jeg føler det ufortjent å bli kalt en middelmådig sjåfør om dere forstår
jeg tenkte nok mer på hva gode sporvalg og god flyt i kjøringen betyr for tempoet. Det hjelper ikke stort å ha værstingsykkel hvis man ikke kan finne de gode sporene gjennom svingene.