Nei, det er slett ikke slutt i Oslo enda
Her på Torsdag kjørte jeg forbi en GSX750R
som var ute og koste seg på Hasle.
Han så ut til å ha det helt greit han
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Tror ikke jeg hadde tatt ut Stelvio'en på det føret vi har nå her 6 mil nord for Oslo... Den er litt for stor og tung til det, synes jeg.
Men hadde jeg hatt en lett og fin Husaberg 570, Yamaha 660 eller kanskje en KTM 690 utstyrt med gode vinterdekk og gjerne varmeholker og kanskje til og med varmesete (!) så skulle jeg gjerne hatt MC-sesong hele året, ja!
Brrr
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Er det noen som kjenner til Sava vinterdekk med pigg for mc, trenger å bruke sykkelen litt nå i vinter til små pendling. Har fått tilbud på 2300.- av lokal mc handler ferdig på felg. Syns dette er en bra pris, dersom dekka er ok.
Haha! Dritbra! Jeg så betjenten øverst på søndag. Han kjørte fra posten på bildet mot Prinsens Gate og kjeftet på en taxisjåfør mens han pekte på omskilting og sa "Kan du lese?"
(Hele gata var omskiltet til "All stans forbudt")
Det stod en 10-15 stykker av disse p R1200ene lina opp utenfor Aker Brygge i forbindelse med nobel-utdelingen.
I det jeg gikk forbi gikk jeg bort til en av dem og spurte jeg om varmeholkene fungerte bra. Han så bare på meg med et morskt "ikke prat til meg!" blikk. Tydeligvis veldig opptatt av å høre på sambandet :)
ega16 skrev:Det stod en 10-15 stykker av disse p R1200ene lina opp utenfor Aker Brygge i forbindelse med nobel-utdelingen.
I det jeg gikk forbi gikk jeg bort til en av dem og spurte jeg om varmeholkene fungerte bra. Han så bare på meg med et morskt "ikke prat til meg!" blikk. Tydeligvis veldig opptatt av å høre på sambandet :)
ega16 skrev:Det stod en 10-15 stykker av disse p R1200ene lina opp utenfor Aker Brygge i forbindelse med nobel-utdelingen.
I det jeg gikk forbi gikk jeg bort til en av dem og spurte jeg om varmeholkene fungerte bra. Han så bare på meg med et morskt "ikke prat til meg!" blikk.
Han e vel glad i trønderrock da
Nja, trukke det, for da hadde han vel ikke hatt et morskt blikk? Og så hadde han vel dradd fram en heimert fra saltaska og bydd på en sup
Han e vel glad i trønderrock da
Nja, trukke det, for da hadde han vel ikke hatt et morskt blikk? Og så hadde han vel dradd fram en heimert fra saltaska og bydd på en sup
selvfølgelig, veldig korttenkt av mæ å si noe sånn. Men til mitt forsvar, så e æ ikke så glad i trønderrock .... heimert derimot ...
Nåja ... synes ikke det er vanskelig å skjønne diskusjonen. Det går jo an å stenge kulda ute med mye klær, så går det jo også fint an å unngå dugg og ising på visir ... men det blir jo mye styr.
Og så skal man jo ha en sykkel som egner seg også, det er vel de færreste som synes noe om å balansere på en sykkel på godt over 200 kg på vinterføre
Snakket med flere av før Nobelkrigsutdelingen i fjor,og ingen av dem var så overlegne prupper som Jagland iallfall...
Jeg er imponert over dem som kjører gjennom hele sesongen og jeg har jo en passende sykkel og Wunderlich tilbyr skreddersydde snøkjettinger.
Men jeg har faktisk alltid synes at vintertiden har sin sjarm når sykkelen står der ren og pen i den varme garasjen.
Da går man og gleder seg til varmere dager og de fine MC turene, dessuten kan man gjøre ting med sykkelen som man ellers ikke har tid til.
Så for meg er det en form for å få vinteren til å gå fortere. Dessuten er det sykt mye salt som pøses på veiene for tiden.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Man kan bare forestille seg hvor mye trening og øvelse som skal til før fagforeninger og ledelse aksepterer at gutta er tilfredstillende
kvalifisert til å ferdes ute i gatene med en 250kg tung 12GS i ti cm med nysne.
Jeg er imponert!
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Alt som trengs er egnede dekk. Mitas/Trelleborg Army Special med husmorpigg er på vei fra Snellingen. Litt usikker på hva Politi'et bruker, men ser Snellingen også tilbyr TKC 80 med pigger i passende størrelser.
For meg blir det 2-hjuls debut på vinterføre. Håper på masse snø til jul!