http://www.bmw-motorrad.no/no/no/index. ... ¬rack=1

..og har ESA..
Den ser jo faktisk mye tyngre ut enn den er og ser også mye tyngre ut enn Exploreren.ZZR-Erling skrev:Hmmmm...denne her er like tung/lett som Tiger Explorer:
http://www.bmw-motorrad.no/no/no/index. ... ¬rack=1
..og har ESA..
Har man lov til å si "tenne raketten" herZZR-Erling skrev:Man må ha så mye at man kan "tenne raketten" av og til
Ser den er 3 kg tyngre enn GSA kjøreklar, men føles ikke slik. Hadde en test tur med den på BMW touringtreffet i 2010. Gikk som på skinner, sitter fint oppreist med god oversikt, samme effekt som GSA, masse fancy radiojustering og vindskjermjusteringetc. MEN, sykkelen gikk så "smooth" at den ble kjedelig å kjøre. Husker jeg tenkte da at dette får bli en baik når jeg begynner å bli treg i leddene, sikkert når jeg er passert 60+ZZR-Erling skrev:Hmmmm...denne her er like tung/lett som Tiger Explorer:
http://www.bmw-motorrad.no/no/no/index. ... ¬rack=1
..og har ESA..
Hei Kjetil! (Meldte meg ut av Bike igen). Mener du at RT'n går mye smoothere enn din GSA?Bergen skrev:Ser den er 3 kg tyngre enn GSA kjøreklar, men føles ikke slik. Hadde en test tur med den på BMW touringtreffet i 2010. Gikk som på skinner, sitter fint oppreist med god oversikt, samme effekt som GSA, masse fancy radiojustering og vindskjermjusteringetc. MEN, sykkelen gikk så "smooth" at den ble kjedelig å kjøre. Husker jeg tenkte da at dette får bli en baik når jeg begynner å bli treg i leddene, sikkert når jeg er passert 60+ZZR-Erling skrev:Hmmmm...denne her er like tung/lett som Tiger Explorer:
http://www.bmw-motorrad.no/no/no/index. ... ¬rack=1
..og har ESA..Kjørte den gang K1300S og ble overbevist om at GSA var noe å prøve ut. Testet også S1000RR, det var bedre å sitte seg på trettehundren igjen...
Men når det er sagt, er en del medlemmer i BMW klubben som cruiser på grusveier med RT har jeg skjønt.
Nei, kjøp sykkel etter lommebok og ønske. Og prøv gjerne eventyr/reiseenduro som tråden handler om. Jeg er iallefall bitt av basillen. Nå trenger jeg en bare en lett crosser med hvite skilter i garasjen til å få ut adrenalinet på og som ikke koster titusenvis av kroner å fikse etter en tryning
Okei Erling, da er det her diskusjonene skal foregåZZR-Erling skrev: Hei Kjetil! (Meldte meg ut av Bike igen). Mener du at RT'n går mye smoothere enn din GSA?
Vet ikke helt hvor du fikk 13 kilo fra. Kona veier nok endel mer en det. Ingen av oss er spesielt lette. Jeg hadde en suzuki gsx750es og byttet til gsx1100f. Merket god forskjell der.Bringisen skrev:Vet ikke hvilken sykkel du snakker om her men når man har last og passasjerer så er det vel ikke hestekreftene som er det mest essensielle , det er vel dreiemomentet.JohnnyTh skrev:Hovedgrunnen til at jeg en gang i tiden gikk fra 750 til 1100 var at jeg stort sett kjørte med 2 på og syntes 750 ble litt tamt og mye giring. Selv om kona nå kjører egen sykkel og eneste pasasjeren jeg stort sett har bakpå er datteren min på 13 som ikke veier stort så kan jeg ikke tenke meg å gå ned i kubikk. Og bruker disse hestene støtt og stadig ved akselrasjoner. Har kjørt meg selv ut av farlige sitvasjoner flere en en gang.
Jeg synes f,eks en GPX 750R som jeg hadde en gang med 106hk var slappere enn F800GS med 86hk. Det er fordi dreiemomentet er høyere lavere i registeret på F800GS.
Faktisk føles F800GS mer fleksibel med henblikk på dette en ZX10 fra 1989 med 136hk.
Men selvfølgelig kan ikke dette sammenlignes likevel fordi de firesylindrede turtallsmotorene kunne dras mye lenger ut på turtallsregisteret , noe som gjorde at det skjedde mye etter 8000rpm.
Men det er ikke alltid det er i det området man trives best i.
Men hvis du har problem med moment og akselerasjon med last på 13kg så er det klart at noe er galt. Slik er det vel ingen som ønsker å ha det :-)å
Og da kan jeg forstå at du ikke kan komme deg ut av farlige situasjoner. Men med sykler som akselererer f.eks 0-100 på 4sek bør holde greit , vel. Hvor mange biler gjør den øvelsen på samme tid?
Men dere.....begynner ikke denne tråden som omhandler eventyr og reiseenduroer å bli en smule utvannet?
Kanskje de som er interessert lage en annen tråd der man kan diskutere hvor mye kubikk som er nok?
Hehe , der ser du. Jeg leste datter på 13 og tenkte ikke 13 år men 13 kgJohnnyTh skrev:Vet ikke helt hvor du fikk 13 kilo fra. Kona veier nok endel mer en det. Ingen av oss er spesielt lette. Jeg hadde en suzuki gsx750es og byttet til gsx1100f. Merket god forskjell der.Bringisen skrev:Vet ikke hvilken sykkel du snakker om her men når man har last og passasjerer så er det vel ikke hestekreftene som er det mest essensielle , det er vel dreiemomentet.JohnnyTh skrev:Hovedgrunnen til at jeg en gang i tiden gikk fra 750 til 1100 var at jeg stort sett kjørte med 2 på og syntes 750 ble litt tamt og mye giring. Selv om kona nå kjører egen sykkel og eneste pasasjeren jeg stort sett har bakpå er datteren min på 13 som ikke veier stort så kan jeg ikke tenke meg å gå ned i kubikk. Og bruker disse hestene støtt og stadig ved akselrasjoner. Har kjørt meg selv ut av farlige sitvasjoner flere en en gang.
Jeg synes f,eks en GPX 750R som jeg hadde en gang med 106hk var slappere enn F800GS med 86hk. Det er fordi dreiemomentet er høyere lavere i registeret på F800GS.
Faktisk føles F800GS mer fleksibel med henblikk på dette en ZX10 fra 1989 med 136hk.
Men selvfølgelig kan ikke dette sammenlignes likevel fordi de firesylindrede turtallsmotorene kunne dras mye lenger ut på turtallsregisteret , noe som gjorde at det skjedde mye etter 8000rpm.
Men det er ikke alltid det er i det området man trives best i.
Men hvis du har problem med moment og akselerasjon med last på 13kg så er det klart at noe er galt. Slik er det vel ingen som ønsker å ha det :-)å
Og da kan jeg forstå at du ikke kan komme deg ut av farlige situasjoner. Men med sykler som akselererer f.eks 0-100 på 4sek bør holde greit , vel. Hvor mange biler gjør den øvelsen på samme tid?
Men dere.....begynner ikke denne tråden som omhandler eventyr og reiseenduroer å bli en smule utvannet?
Kanskje de som er interessert lage en annen tråd der man kan diskutere hvor mye kubikk som er nok?
Det har noe med masse som skal rundt en sving å gjøre, ren fysikk. Men ikke på en rett strekkning i hastigheter over 150 kmt.JohnnyTh skrev:Hehe.
Jeg er ikke så opptatt med dette med kubikk. Kjøp det du har lyst på og kjør det du vil, det har jeg gjort. Spiller da ingen rolle hva folk trives med. Alle har fordeler og bakdeler.
Men at en 250 er raskere en en 1400 tror jeg du må utdype.
Finner ikke igjen innlegget, men mener å huske at de sto 250 er raskere en 1400. ikke at det skulle kjøres i sving.simpson skrev:Det har noe med masse som skal rundt en sving å gjøre, ren fysikk. Men ikke på en rett strekkning i hastigheter over 150 kmt.JohnnyTh skrev:Hehe.
Jeg er ikke så opptatt med dette med kubikk. Kjøp det du har lyst på og kjør det du vil, det har jeg gjort. Spiller da ingen rolle hva folk trives med. Alle har fordeler og bakdeler.
Men at en 250 er raskere en en 1400 tror jeg du må utdype.
Var ikke mitt innlegg, men skjønner hva han mener med det han sa, du finner det her. http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t=5371" onclick="window.open(this.href);return false;JohnnyTh skrev:Finner ikke igjen innlegget, men mener å huske at de sto 250 er raskere en 1400. ikke at det skulle kjøres i sving.simpson skrev:Det har noe med masse som skal rundt en sving å gjøre, ren fysikk. Men ikke på en rett strekkning i hastigheter over 150 kmt.JohnnyTh skrev:Hehe.
Jeg er ikke så opptatt med dette med kubikk. Kjøp det du har lyst på og kjør det du vil, det har jeg gjort. Spiller da ingen rolle hva folk trives med. Alle har fordeler og bakdeler.
Men at en 250 er raskere en en 1400 tror jeg du må utdype.
Utrolig hvor mye svinger det er på disse veiene dere kjører. Har ikke slike veier her jeg bor :-) Egentlig glad for det, synes det er fint med et lite rettstrekk imellom svingene så jeg kan se meg litt rundt og.
Er sikkert meg som ikke kjører så aktivt som de fleste her inne. Mulig jeg kjører sykkel for å gå på tur. ikke gå på tur for å kjøre sykkel.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=jlNSwiTgjIM[/video]ZZR-Erling skrev:
..og har ESA..