Kiiipe saker, BMW-feiler

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev:Noen har blitt litt provosert, andre har bare fyrt, jevnt over har det blitt servert en del svada i tråden, men nå er grensa nådd. Når KnutK sier ting som "Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte.", da blir også jeg provosert :twisted
Hehe , jeg føler med deg der oppe. Trøsten må være at det er vakkert i Nord.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

lazyboy
Innlegg: 362
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av lazyboy »

Ang tips om gtr 1400 så kan jeg fortelle om en tur med en slik i fjor.

Kjørte til Beitostølen og parkerte i parkeringskjelleren på hotellet for natten.
Da vi skulle reise igjen dagen etter fikk vi ikke aktivert tenningen på Gtr`n
Byttet batteri i keyless go senderen, men det hjalp ikke. Eieren begynner nå og bli rimelig bleik da det var andre dagen på en ukes mc tur vi hadde planlagt en stund (sykkelen innkjøpt 2 dager før avreise)
Jeg foreslo at vi skulle dytte den ut pga mulige signalforstyrrelse i garagen, vel ute kunne vi aktivere tenningen umiddelbart.

Husker gamle Defa alarmer også hadde dette problemet.

Så mitt tips er som følger : IKKE bruk rattlås i fremede parkeringshus.Det er nemlig tungt og bære den ut før du for deaktivert låsdelen :D

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av jhn »

Bringisen skrev:
jhn skrev:Noen har blitt litt provosert, andre har bare fyrt, jevnt over har det blitt servert en del svada i tråden, men nå er grensa nådd. Når KnutK sier ting som "Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte.", da blir også jeg provosert :twisted
Hehe , jeg føler med deg der oppe. Trøsten må være at det er vakkert i Nord.
Takk for medfølelsen. :prf
Det sies jo at slike støtteerklæringer varmer, så jeg løp rett bort til vinduet for sjekke ... men neida, ute var det samme dritten :eh

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av jhn »

lazyboy skrev:Ang tips om gtr 1400 så kan jeg fortelle om en tur med en slik i fjor.

Kjørte til Beitostølen og parkerte i parkeringskjelleren på hotellet for natten.
Da vi skulle reise igjen dagen etter fikk vi ikke aktivert tenningen på Gtr`n
Byttet batteri i keyless go senderen, men det hjalp ikke. Eieren begynner nå og bli rimelig bleik da det var andre dagen på en ukes mc tur vi hadde planlagt en stund (sykkelen innkjøpt 2 dager før avreise)
Jeg foreslo at vi skulle dytte den ut pga mulige signalforstyrrelse i garagen, vel ute kunne vi aktivere tenningen umiddelbart.

Husker gamle Defa alarmer også hadde dette problemet.

Så mitt tips er som følger : IKKE bruk rattlås i fremede parkeringshus.Det er nemlig tungt og bære den ut før du for deaktivert låsdelen :D
Det er altså slutt på å skru på tenningen, nå må den aktiveres ... ja ja. :knegg
Men hvordan fungerer dette systemet, sitter det en japaner borte i Nagasaki eller deromkring og aktiverer tenningen via satelit?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av simpson »

lazyboy skrev:Ang tips om gtr 1400 så kan jeg fortelle om en tur med en slik i fjor.

Kjørte til Beitostølen og parkerte i parkeringskjelleren på hotellet for natten.
Da vi skulle reise igjen dagen etter fikk vi ikke aktivert tenningen på Gtr`n
Byttet batteri i keyless go senderen, men det hjalp ikke. Eieren begynner nå og bli rimelig bleik da det var andre dagen på en ukes mc tur vi hadde planlagt en stund (sykkelen innkjøpt 2 dager før avreise)
Jeg foreslo at vi skulle dytte den ut pga mulige signalforstyrrelse i garagen, vel ute kunne vi aktivere tenningen umiddelbart.

Husker gamle Defa alarmer også hadde dette problemet.

Så mitt tips er som følger : IKKE bruk rattlås i fremede parkeringshus.Det er nemlig tungt og bære den ut før du for deaktivert låsdelen :D
Med fare for å tråkke på noen tær, akkurat det problemet med tenningsnøkkelen er utbredt på denne sykkelen ifølge mange utenlandske forum. Ofte mer alvorlig enn denne saken.

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Bosted: Bærum

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av jodlevann »

jhn skrev:
Bringisen skrev:
jhn skrev:Noen har blitt litt provosert, andre har bare fyrt, jevnt over har det blitt servert en del svada i tråden, men nå er grensa nådd. Når KnutK sier ting som "Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte.", da blir også jeg provosert :twisted
Hehe , jeg føler med deg der oppe. Trøsten må være at det er vakkert i Nord.
Takk for medfølelsen. :prf
Det sies jo at slike støtteerklæringer varmer, så jeg løp rett bort til vinduet for sjekke ... men neida, ute var det samme dritten :eh
Noe å varme seg på i mellomtiden:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=WMVsnxcu ... detailpage[/video]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3512
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av JohnnyTh »

lazyboy skrev:Ang tips om gtr 1400 så kan jeg fortelle om en tur med en slik i fjor.

Kjørte til Beitostølen og parkerte i parkeringskjelleren på hotellet for natten.
Da vi skulle reise igjen dagen etter fikk vi ikke aktivert tenningen på Gtr`n
Byttet batteri i keyless go senderen, men det hjalp ikke. Eieren begynner nå og bli rimelig bleik da det var andre dagen på en ukes mc tur vi hadde planlagt en stund (sykkelen innkjøpt 2 dager før avreise)
Jeg foreslo at vi skulle dytte den ut pga mulige signalforstyrrelse i garagen, vel ute kunne vi aktivere tenningen umiddelbart.

Husker gamle Defa alarmer også hadde dette problemet.

Så mitt tips er som følger : IKKE bruk rattlås i fremede parkeringshus.Det er nemlig tungt og bære den ut før du for deaktivert låsdelen :D
Har vært noen problemer med disse har jeg lest ja. Vanligvis løses det med å holde nøkkelen mot forkant av tenningslåsen. Prøvde dere det?
Skal være noen som har laget en bypas mod man kobler under salen et sted hvis jeg husker riktig.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3512
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av JohnnyTh »

simpson skrev:
lazyboy skrev:Ang tips om gtr 1400 så kan jeg fortelle om en tur med en slik i fjor.

Kjørte til Beitostølen og parkerte i parkeringskjelleren på hotellet for natten.
Da vi skulle reise igjen dagen etter fikk vi ikke aktivert tenningen på Gtr`n
Byttet batteri i keyless go senderen, men det hjalp ikke. Eieren begynner nå og bli rimelig bleik da det var andre dagen på en ukes mc tur vi hadde planlagt en stund (sykkelen innkjøpt 2 dager før avreise)
Jeg foreslo at vi skulle dytte den ut pga mulige signalforstyrrelse i garagen, vel ute kunne vi aktivere tenningen umiddelbart.

Husker gamle Defa alarmer også hadde dette problemet.

Så mitt tips er som følger : IKKE bruk rattlås i fremede parkeringshus.Det er nemlig tungt og bære den ut før du for deaktivert låsdelen :D
Med fare for å tråkke på noen tær, akkurat det problemet med tenningsnøkkelen er utbredt på denne sykkelen ifølge mange utenlandske forum. Ofte mer alvorlig enn denne saken.
Utbredt er vel å ta litt i :) men det har vært noen tilfeller ja.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev:
Bringisen skrev:
jhn skrev:Noen har blitt litt provosert, andre har bare fyrt, jevnt over har det blitt servert en del svada i tråden, men nå er grensa nådd. Når KnutK sier ting som "Bare drøyt to måneder igjen til snøen er borte.", da blir også jeg provosert :twisted
Hehe , jeg føler med deg der oppe. Trøsten må være at det er vakkert i Nord.
Takk for medfølelsen. :prf
Det sies jo at slike støtteerklæringer varmer, så jeg løp rett bort til vinduet for sjekke ... men neida, ute var det samme dritten :eh
Håper det forsvinner til jeg skal oppover. Jeg og hele familien skal oppover til sommeren. Slektstreff på en øy utenfor Hammerfest , gleder meg siden jeg aldri har vært nord for Trondheim :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Bosted: Hvittingfoss

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av Jinta »

Slapp av folkens....dere fikk bare en smakebit av gubben;les sin Erling sin"gode" gamle kverulerende midtvinters pms......*synger*..."den beste biken er den han har nå",,,haha :vs
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av knutk »

JohnnyTh skrev: Hvilken test er dette? jeg har lest endel teste men ikke alle har vært enig i alt dette. Hadde vært morro å lest den. Leste mange tester når jeg hadde mest lyst på en K1600. Men siden jeg klarte å holde prinsipet om å ikke ha lån på sykkel, så ble det ikke BMW.
Ikke for å hovere (og hvorfor skulle jeg det, det er ikke jeg som lager K1600. Ikke har jeg en og ikke står den på drømmelista mi) men testen fant jeg på "motorcycle.com".

Til alle som ikke gidder å lese lange utenlandske tester. Essensen er: K1600 er i en egen liga, både teknisk og prismessig,
Selv om testerne er skjønt enige om den tekniske biten så stiller de spørsmål om K1600 er 50% bedre, siden det er det den koster ekstra.
I spørsmålet pris/vs sykkel lar de også GTR skinne (og hvorfor ikke, det er jo også en fin doning.)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av tagesk »

jhn skrev: Æ e fullstendig troløs når det gjelder masseproduserte forbruksartikler
Da gjetter jeg på at du ikke kjører BMW.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av TomB »

GsxR-Hege skrev:Slapp av folkens....dere fikk bare en smakebit av gubben;les sin Erling sin"gode" gamle kverulerende midtvinters pms......*synger*..."den beste biken er den han har nå",,,haha :vs
Vet :lol
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av gorbys »

hmm.... tredje krangletråden og endå har ikkje denne dukka opp?

Bilde

:erte :erte

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av knutk »

JohnnyTh skrev: Jeg sa tidligere at jeg ikke syntes det var urettferdig å sammenligne GTR og K1600 siden det er så stor prisforskjell, men det er vel helt naturlig. GTR1400 var jo kongen av sportstourere før K1600.
Ehh... Om jeg kan følge på med mer avsporing og uvesntligheter.

Ønsker å ærklære meg uenig i ovennevnte utsagn.
Før K1600 het kongen K1300GT. (men atter en gang, vi er alle konger på hver vår sykkel, for bare journalister får seg til å definere hva vi liker best).

I min bok er K1600 en sporty LT mens K1300GT er en komfortabel 'S. I Dynotest på bakhjulet feks, hvor man drar ut 7 hester mindre på K1600 enn GTR så drar de ut 12 hester mer på K13 enn på GTR (kilde motorcycle.com).

Beklager mine bidrag til en uvesentlig tisse-lengst konkuranse. Skal ikke skje igjen :redface

ZZR-Erling

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av ZZR-Erling »

Sprettskit...


Vel vel. Hva skal man si, blei bra trekk i det her bålet.
Æ blir ofte tatt for å fremheve egen modell og merke, men om noen klare å finne en berykta tråd jeg og en hr "Svingapen" hadde i ukesvis på gamle gode Bike.no, vil de se at jeg hadde K1200S dengang, og jamra mæ fælt over hans ensretta reklame for BMW og sin GS? Fytte, da var det krig da, nesten så vintern bei kortar :knegg

Og, det her mene æ, så får selvfølgelig andre mene ka de vil: når æ ser side på side med jammer og klager på girkasse som er defekte, motorer som blåser blått, kjølevannslekasjer her og der, elektronikk som virka som stein i girkasse, ja, da blir i hvertfall æ betenkt, om det står Kawasaki eller noe anna på tanken, særlig når biken e meir en veldig dyr. Det e så æ misstenke at noen i ledelsen har vært meir enn ivrig på å få K1600 tidlig lansert. Håper ingeniørene i ettertid klarer å få a rett sammen.

Som sagt gjenntatte ggr: æ e veldig fan av endel løsninger til BMW, og skulle lett fått mæ tel å kjøpe en utprøvd modell, men en relativt ny K1600, nei, den vil æ faktisk ikke ha, omså kun for sitt "dårlige rykte".

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:Sprettskit...


Vel vel. Hva skal man si, blei bra trekk i det her bålet.
Æ blir ofte tatt for å fremheve egen modell og merke, men om noen klare å finne en berykta tråd jeg og en hr "Svingapen" hadde i ukesvis på gamle gode Bike.no, vil de se at jeg hadde K1200S dengang, og jamra mæ fælt over hans ensretta reklame for BMW og sin GS? Fytte, da var det krig da, nesten så vintern bei kortar :knegg

Og, det her mene æ, så får selvfølgelig andre mene ka de vil: når æ ser side på side med jammer og klager på girkasse som er defekte, motorer som blåser blått, kjølevannslekasjer her og der, elektronikk som virka som stein i girkasse, ja, da blir i hvertfall æ betenkt, om det står Kawasaki eller noe anna på tanken, særlig når biken e meir en veldig dyr. Det e så æ misstenke at noen i ledelsen har vært meir enn ivrig på å få K1600 tidlig lansert. Håper ingeniørene i ettertid klarer å få a rett sammen.

Som sagt gjenntatte ggr: æ e veldig fan av endel løsninger til BMW, og skulle lett fått mæ tel å kjøpe en utprøvd modell, men en relativt ny K1600, nei, den vil æ faktisk ikke ha, omså kun for sitt "dårlige rykte".
Vel , jeg tror faktisk inderst inne , så har du jæ..... lyst på en K1600 :D

Det viser seg i andre tråder at selv 1400ccm ikke er nok. I andre tråder drar du frem turbulens m.m fra K1600 og nå en video der lysene på en K1600 blinker. Tilslutt har du flere ganger fortalt om K1200S som du har hatt.
Men du bedyrer også flere ganger at neeeei!! en K1600 , det skal du ikke ha... :[-(

Jeg tror helt sikkert vi kommer til å se Erling på en K1600 snart :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:
simpson skrev:
lazyboy skrev:Ang tips om gtr 1400 så kan jeg fortelle om en tur med en slik i fjor.

Kjørte til Beitostølen og parkerte i parkeringskjelleren på hotellet for natten.
Da vi skulle reise igjen dagen etter fikk vi ikke aktivert tenningen på Gtr`n
Byttet batteri i keyless go senderen, men det hjalp ikke. Eieren begynner nå og bli rimelig bleik da det var andre dagen på en ukes mc tur vi hadde planlagt en stund (sykkelen innkjøpt 2 dager før avreise)
Jeg foreslo at vi skulle dytte den ut pga mulige signalforstyrrelse i garagen, vel ute kunne vi aktivere tenningen umiddelbart.

Husker gamle Defa alarmer også hadde dette problemet.

Så mitt tips er som følger : IKKE bruk rattlås i fremede parkeringshus.Det er nemlig tungt og bære den ut før du for deaktivert låsdelen :D
Med fare for å tråkke på noen tær, akkurat det problemet med tenningsnøkkelen er utbredt på denne sykkelen ifølge mange utenlandske forum. Ofte mer alvorlig enn denne saken.
Utbredt er vel å ta litt i :) men det har vært noen tilfeller ja.
Tydelig at du er HV-soldat, du går i forsvar med en gang noen nevner GTR :thumleft

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av knutk »

ZZR-Erling skrev: ......
Og, det her mene æ, så får selvfølgelig andre mene ka de vil: når æ ser side på side med jammer og klager på girkasse som er defekte, motorer som blåser blått, kjølevannslekasjer her og der, elektronikk som virka som stein i girkasse, ja, da blir i hvertfall æ betenkt, om det står Kawasaki eller noe anna på tanken, særlig når biken e meir en veldig dyr. Det e så æ misstenke at noen i ledelsen har vært meir enn ivrig på å få K1600 tidlig lansert. Håper ingeniørene i ettertid klarer å få a rett sammen.
...........
Er jo alltid rørende med omtanke :D

Forum er merkelige saker, og kan til tider "farge" realitetene. Det ble for noen dager siden nevnt rustproblem på GTR, og hvor dette var en gjenganger. Vel, jeg har treft på flere med GTR, men aldri sett et snev av rust.
ZZR og Hyabusa blir beskyldt for svakheter i ramma, (de knekker). De få eksemplarene jeg har sett har da virka rette nok...

Det er repetert flere ganger hvor håpløse de første K1200S var, med store girkasse/clutch problem. En annen gjennganger, ikke nevnt her til nå, er K-modellens registerkjede.
Vel, i et større BMW forum ble det etter flere måneder med "side opp og side ned" foretatt en, høyst uoffesiell, spørring om hvor mange som hadde opplevd problem.
Girkasse/clutch problem: 3%
Registerproblem: 5%
For de involverte 3/5% var selvsagt problemet reelt nok, og har tydligvis forårsaket stor irritasjon og skuffelse, og BMW brukte mye tid og energi på å identifisere problemene, og affiserte sykler ble fikset på BMW's regning.

BMW er faktisk veldig flinke til å følge opp, og det er muligens en del av grunnen til den store merke-loyaliteten blandt kundene (både bil og MC).
Oppfølgingen skjer dog via forhandler, og i tellegg til å velge merke er der også forskjell på forhandlere.
Enkelte kunder kan også være i overkant "verbale". Måten en sak blir presentert på overfor en forhandler kan få betydning for resultatet, selv om det i en ideell verden ikke bør være slik. Det er kun mennesker på begge sider av bordet.

Så side opp og side ned om problematiske K1600 er i realiteten like mye verdt som "alle ZZR og Hyabusa rammene knekker", og "alle GTR Ruster".

Forøvrig forventer jeg nå litt kreditt for å være "politisk korrekt" og ta med Hyabusa. For å gjøre det komplett: Diskuterte en gang K-modellens register-kjede problematikk med en kompis som kjører CBR1100XX.
Hans svar; "Ja ha, og hva så? På Honda'n måtte vi skifte rigisterkjede før 30 000 km. Honda ville aldri innrømme problemet, og vi måtte betale alt selv".

Ha en fin dag...Bare fem måneder igjen til snøen er borte. (Det bør vel dekke alle :lol )

ZZR-Erling

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Sprettskit...


Vel vel. Hva skal man si, blei bra trekk i det her bålet.
Æ blir ofte tatt for å fremheve egen modell og merke, men om noen klare å finne en berykta tråd jeg og en hr "Svingapen" hadde i ukesvis på gamle gode Bike.no, vil de se at jeg hadde K1200S dengang, og jamra mæ fælt over hans ensretta reklame for BMW og sin GS? Fytte, da var det krig da, nesten så vintern bei kortar :knegg

Og, det her mene æ, så får selvfølgelig andre mene ka de vil: når æ ser side på side med jammer og klager på girkasse som er defekte, motorer som blåser blått, kjølevannslekasjer her og der, elektronikk som virka som stein i girkasse, ja, da blir i hvertfall æ betenkt, om det står Kawasaki eller noe anna på tanken, særlig når biken e meir en veldig dyr. Det e så æ misstenke at noen i ledelsen har vært meir enn ivrig på å få K1600 tidlig lansert. Håper ingeniørene i ettertid klarer å få a rett sammen.

Som sagt gjenntatte ggr: æ e veldig fan av endel løsninger til BMW, og skulle lett fått mæ tel å kjøpe en utprøvd modell, men en relativt ny K1600, nei, den vil æ faktisk ikke ha, omså kun for sitt "dårlige rykte".
Vel , jeg tror faktisk inderst inne , så har du jæ..... lyst på en K1600 :D

Det viser seg i andre tråder at selv 1400ccm ikke er nok. I andre tråder drar du frem turbulens m.m fra K1600 og nå en video der lysene på en K1600 blinker. Tilslutt har du flere ganger fortalt om K1200S som du har hatt.
Men du bedyrer også flere ganger at neeeei!! en K1600 , det skal du ikke ha... :[-(

Jeg tror helt sikkert vi kommer til å se Erling på en K1600 snart :P :p
Hehehe...vel, jeg var interessert i a, særlig pga det faktum at min kone har visse bein og kneproblemer etter et stygt forhjulsslipp en kald, (6 grader), mai dag på sportsdekk i en av de fine "Drangedalssvingene", men hverken hu eller jeg likte den noe særlig. Nu har jo ho blitt noe bedre i beina, og GSXR1000 er byttet i mere "moderate vinkler", dvs til Z1000SX, så da beholder jeg min ZZR 1352 ei stund til, (man veit jo aldri hvor lenge det er :roll ).
Som vel skrevet tidligere så er en av årsakene til a vi ikke likte a: turbulens, kjedelig bike, mao for diger, (de er nu bare slik en sånn bike er, og ingen kritikk egentlig), kraftige lastvekselreaksoner og mye klink/klonk. Først og fremst turbulensen, "kjørbarhet" og lastvekselreaksjoner for min del. Var jo som natt og dag mot ZZR'n, nu er jo den kjededrevet, men noe av problemet henger sammen med dårlig mapping. Dersom man kjører en K16 litt høyt på turtall, slipper gassen og åpner gassen så rolig som man bare kan, vil man skjønne hva jeg snakker om...det napper til åkke som, (et veldig typisk inj på motorsykkel syndrom), men de fleste har jo kommet over det stadiet for lenge siden. Yamaha R1 var vel først med en god fiks, tospjeldsløsning. K1300GT ja..den er en av de aller aller beste jeg har kjørt i den kategorien. Den har fin inj, svinger bra og trekker sterkt, en helt annen bike enn unskyld utrykket, "monsteret" K16.

Dog er jeg nok "litt for glad" i å legge smooothe fine svinger, og en litt tightere bike, les Kawasaki ZZR 1400 :twisted
Verste jeg vet er å bli sittende rett opp og rimelig passivt, å glo gjennom en vindskjerm, dit skal jeg aldri.

Poenget, om det har vært noe da, med denne tråden, har vært å vise at noen biker faktisk har mere feil enn andre, men det later til at ingen bryr seg om det, så...da er det vel i grunn bare "mi greie" det da. Og ser jo at det kan virke sårende, selvfølgelig.

Knutk..
Hayabusa hadde svake bakrammer ett par år ja, tålte ikke kufferter.
ZZR1400 hadde tifleller av knekte hovedrammer på 06-07 modellene. Kjenner til en som sprakk i Norge, (Bodø). Ble generell world wide recal av det. Det sitter to "strammehylser" som tar opp slakk i innfestingen av en bolt som går mellom bjelkene bak. Denne hadde for høyt moment på noen, da sprakk det til slutt. Ingen kjente tilfeller på 08 -->.

Så har jeg vært gjennom tenkeboksn vedr "Adv-bike"..og jo, ja...de kan lokke meg litt..må finne ut mere der...les: prøvekjøring av Tiger Explorer og Multistrada...og muligens Selvioen..den har noe "sjelaktig" over seg...skal ha prima komfort for fører og passasjer, og lite feil :knegg
Yamahaen legger jeg vekk pga mye preik om motoren i den, samt at passasjerens føtter tar i kuffertene.
Hondaen er "overengineered", tung, har lastvekselreaksjoner og treffer ikke helt liksom
Kawasakien er bra, men ser heilt for jævlig ut :-)å
Suki kommer vist med noe i 2013

Nye GS...ka dokk trur......? :knegg

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av Bringisen »

knutk skrev:
ZZR-Erling skrev: ......
Og, det her mene æ, så får selvfølgelig andre mene ka de vil: når æ ser side på side med jammer og klager på girkasse som er defekte, motorer som blåser blått, kjølevannslekasjer her og der, elektronikk som virka som stein i girkasse, ja, da blir i hvertfall æ betenkt, om det står Kawasaki eller noe anna på tanken, særlig når biken e meir en veldig dyr. Det e så æ misstenke at noen i ledelsen har vært meir enn ivrig på å få K1600 tidlig lansert. Håper ingeniørene i ettertid klarer å få a rett sammen.
...........
Er jo alltid rørende med omtanke :D

Forum er merkelige saker, og kan til tider "farge" realitetene. Det ble for noen dager siden nevnt rustproblem på GTR, og hvor dette var en gjenganger. Vel, jeg har treft på flere med GTR, men aldri sett et snev av rust.
ZZR og Hyabusa blir beskyldt for svakheter i ramma, (de knekker). De få eksemplarene jeg har sett har da virka rette nok...

Det er repetert flere ganger hvor håpløse de første K1200S var, med store girkasse/clutch problem. En annen gjennganger, ikke nevnt her til nå, er K-modellens registerkjede.
Vel, i et større BMW forum ble det etter flere måneder med "side opp og side ned" foretatt en, høyst uoffesiell, spørring om hvor mange som hadde opplevd problem.
Girkasse/clutch problem: 3%
Registerproblem: 5%
For de involverte 3/5% var selvsagt problemet reelt nok, og har tydligvis forårsaket stor irritasjon og skuffelse, og BMW brukte mye tid og energi på å identifisere problemene, og affiserte sykler ble fikset på BMW's regning.

BMW er faktisk veldig flinke til å følge opp, og det er muligens en del av grunnen til den store merke-loyaliteten blandt kundene (både bil og MC).
Oppfølgingen skjer dog via forhandler, og i tellegg til å velge merke er der også forskjell på forhandlere.
Enkelte kunder kan også være i overkant "verbale". Måten en sak blir presentert på overfor en forhandler kan få betydning for resultatet, selv om det i en ideell verden ikke bør være slik. Det er kun mennesker på begge sider av bordet.

Så side opp og side ned om problematiske K1600 er i realiteten like mye verdt som "alle ZZR og Hyabusa rammene knekker", og "alle GTR Ruster".

Forøvrig forventer jeg nå litt kreditt for å være "politisk korrekt" og ta med Hyabusa. For å gjøre det komplett: Diskuterte en gang K-modellens register-kjede problematikk med en kompis som kjører CBR1100XX.
Hans svar; "Ja ha, og hva så? På Honda'n måtte vi skifte rigisterkjede før 30 000 km. Honda ville aldri innrømme problemet, og vi måtte betale alt selv".

Ha en fin dag...Bare fem måneder igjen til snøen er borte. (Det bør vel dekke alle :lol )
Jeg mener du er inne på noe vesentlig.
Om nå BMW skulle totalt sett være befengt med flere feil enn diverse andre merker så mener jeg det likevel er en liten sjanse for at akkurat jeg skal merke det.
De få prosentene som får problemer som irriterer skriver nok gjerne om det på både forum og andre steder på nettet for å få ut sin frustrasjon , dette er jo helt normalt.
Mens alle vi andre som er fornøyde desverre skjelden skriver like mye om det.
Og om vi er så vågale og finner på å skryte av en BMW , da får man passet sitt påskrevet ganske fort.
Det du skriver om evne og villighet til å ordne opp i eventuelle feil og mangler som blir oppdaget er også viktig synes jeg.
På min forrige R1200GS som var en 2006 modell , ble jeg fortalt om Recalls hver gang jeg var på service med sykkelen. Dette var ofte ting jeg hadde lest om på nettet at folk hadde hatt problemer med. Jeg fikk aldri problemer med disse tingene fordi BMW og forhandleren fikset dette før jeg fikk problemene uten at jeg betalte eller merket noe til det.
Da tenker jeg litt på hvor viktig det er med rutinemessig service hos merkeverksted , kan det være at mange av dem som har opplevd problemene jeg fikk på "recall" , aldri eller skjelden hadde rutinemessig service.
På bakgrunn av disse tankene jeg har satt meg , så kommer jeg mest sannsynlig til å fortsette å kjøpe BMW fordi jeg synes syklene er fantastiske. Så får heller eventuelle statistikker eller slike diskusjoner som dette være hva de er.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:
knutk skrev:
ZZR-Erling skrev: ......
Og, det her mene æ, så får selvfølgelig andre mene ka de vil: når æ ser side på side med jammer og klager på girkasse som er defekte, motorer som blåser blått, kjølevannslekasjer her og der, elektronikk som virka som stein i girkasse, ja, da blir i hvertfall æ betenkt, om det står Kawasaki eller noe anna på tanken, særlig når biken e meir en veldig dyr. Det e så æ misstenke at noen i ledelsen har vært meir enn ivrig på å få K1600 tidlig lansert. Håper ingeniørene i ettertid klarer å få a rett sammen.
...........
Er jo alltid rørende med omtanke :D

Forum er merkelige saker, og kan til tider "farge" realitetene. Det ble for noen dager siden nevnt rustproblem på GTR, og hvor dette var en gjenganger. Vel, jeg har treft på flere med GTR, men aldri sett et snev av rust.
ZZR og Hyabusa blir beskyldt for svakheter i ramma, (de knekker). De få eksemplarene jeg har sett har da virka rette nok...

Det er repetert flere ganger hvor håpløse de første K1200S var, med store girkasse/clutch problem. En annen gjennganger, ikke nevnt her til nå, er K-modellens registerkjede.
Vel, i et større BMW forum ble det etter flere måneder med "side opp og side ned" foretatt en, høyst uoffesiell, spørring om hvor mange som hadde opplevd problem.
Girkasse/clutch problem: 3%
Registerproblem: 5%
For de involverte 3/5% var selvsagt problemet reelt nok, og har tydligvis forårsaket stor irritasjon og skuffelse, og BMW brukte mye tid og energi på å identifisere problemene, og affiserte sykler ble fikset på BMW's regning.

BMW er faktisk veldig flinke til å følge opp, og det er muligens en del av grunnen til den store merke-loyaliteten blandt kundene (både bil og MC).
Oppfølgingen skjer dog via forhandler, og i tellegg til å velge merke er der også forskjell på forhandlere.
Enkelte kunder kan også være i overkant "verbale". Måten en sak blir presentert på overfor en forhandler kan få betydning for resultatet, selv om det i en ideell verden ikke bør være slik. Det er kun mennesker på begge sider av bordet.

Så side opp og side ned om problematiske K1600 er i realiteten like mye verdt som "alle ZZR og Hyabusa rammene knekker", og "alle GTR Ruster".

Forøvrig forventer jeg nå litt kreditt for å være "politisk korrekt" og ta med Hyabusa. For å gjøre det komplett: Diskuterte en gang K-modellens register-kjede problematikk med en kompis som kjører CBR1100XX.
Hans svar; "Ja ha, og hva så? På Honda'n måtte vi skifte rigisterkjede før 30 000 km. Honda ville aldri innrømme problemet, og vi måtte betale alt selv".

Ha en fin dag...Bare fem måneder igjen til snøen er borte. (Det bør vel dekke alle :lol )
Jeg mener du er inne på noe vesentlig.
Om nå BMW skulle totalt sett være befengt med flere feil enn diverse andre merker så mener jeg det likevel er en liten sjanse for at akkurat jeg skal merke det.
De få prosentene som får problemer som irriterer skriver nok gjerne om det på både forum og andre steder på nettet for å få ut sin frustrasjon , dette er jo helt normalt.
Mens alle vi andre som er fornøyde desverre skjelden skriver like mye om det.
Og om vi er så vågale og finner på å skryte av en BMW , da får man passet sitt påskrevet ganske fort.
Det du skriver om evne og villighet til å ordne opp i eventuelle feil og mangler som blir oppdaget er også viktig synes jeg.
På min forrige R1200GS som var en 2006 modell , ble jeg fortalt om Recalls hver gang jeg var på service med sykkelen. Dette var ofte ting jeg hadde lest om på nettet at folk hadde hatt problemer med. Jeg fikk aldri problemer med disse tingene fordi BMW og forhandleren fikset dette før jeg fikk problemene uten at jeg betalte eller merket noe til det.
Da tenker jeg litt på hvor viktig det er med rutinemessig service hos merkeverksted , kan det være at mange av dem som har opplevd problemene jeg fikk på "recall" , aldri eller skjelden hadde rutinemessig service.
På bakgrunn av disse tankene jeg har satt meg , så kommer jeg mest sannsynlig til å fortsette å kjøpe BMW fordi jeg synes syklene er fantastiske. Så får heller eventuelle statistikker eller slike diskusjoner som dette være hva de er.
Er jo en grei "konklusjon" det ja.

Jeg fikk ny "ringantenne" på K1200S -08 uten at den hadde feila, eller at jeg hadde bet om det..må bare si det...den feilen hadde de over flere år..samme med bensinpumpa på GS'n, men, ja, opplever BMW som "villige" til å ordne opp, dog sliter det seg nok nesten i hjel på endel av dems underleverandører.

Dog er jo dette et emne som er hyppig oppe der i gården, og folka har blitt vant å takle reklamasjoner og recals, mens japsene ikke helt forstår hva det er kunden egentlig mener, "feil"...hæ??? ;-)

Men om noen hadde gitt meg en K1300S 2013, den sort/røde/hvite eller helsorte, hadde jeg blitt veldig glad!
:janikk

ZZR-Erling

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av ZZR-Erling »

knutk skrev:
ZZR-Erling skrev: ......
Og, det her mene æ, så får selvfølgelig andre mene ka de vil: når æ ser side på side med jammer og klager på girkasse som er defekte, motorer som blåser blått, kjølevannslekasjer her og der, elektronikk som virka som stein i girkasse, ja, da blir i hvertfall æ betenkt, om det står Kawasaki eller noe anna på tanken, særlig når biken e meir en veldig dyr. Det e så æ misstenke at noen i ledelsen har vært meir enn ivrig på å få K1600 tidlig lansert. Håper ingeniørene i ettertid klarer å få a rett sammen.
...........
Er jo alltid rørende med omtanke :D

Forum er merkelige saker, og kan til tider "farge" realitetene. Det ble for noen dager siden nevnt rustproblem på GTR, og hvor dette var en gjenganger. Vel, jeg har treft på flere med GTR, men aldri sett et snev av rust.
ZZR og Hyabusa blir beskyldt for svakheter i ramma, (de knekker). De få eksemplarene jeg har sett har da virka rette nok...

Det er repetert flere ganger hvor håpløse de første K1200S var, med store girkasse/clutch problem. En annen gjennganger, ikke nevnt her til nå, er K-modellens registerkjede.
Vel, i et større BMW forum ble det etter flere måneder med "side opp og side ned" foretatt en, høyst uoffesiell, spørring om hvor mange som hadde opplevd problem.
Girkasse/clutch problem: 3%
Registerproblem: 5%
For de involverte 3/5% var selvsagt problemet reelt nok, og har tydligvis forårsaket stor irritasjon og skuffelse, og BMW brukte mye tid og energi på å identifisere problemene, og affiserte sykler ble fikset på BMW's regning.

BMW er faktisk veldig flinke til å følge opp, og det er muligens en del av grunnen til den store merke-loyaliteten blandt kundene (både bil og MC).
Oppfølgingen skjer dog via forhandler, og i tellegg til å velge merke er der også forskjell på forhandlere.
Enkelte kunder kan også være i overkant "verbale". Måten en sak blir presentert på overfor en forhandler kan få betydning for resultatet, selv om det i en ideell verden ikke bør være slik. Det er kun mennesker på begge sider av bordet.

Så side opp og side ned om problematiske K1600 er i realiteten like mye verdt som "alle ZZR og Hyabusa rammene knekker", og "alle GTR Ruster".

Forøvrig forventer jeg nå litt kreditt for å være "politisk korrekt" og ta med Hyabusa. For å gjøre det komplett: Diskuterte en gang K-modellens register-kjede problematikk med en kompis som kjører CBR1100XX.
Hans svar; "Ja ha, og hva så? På Honda'n måtte vi skifte rigisterkjede før 30 000 km. Honda ville aldri innrømme problemet, og vi måtte betale alt selv".

Ha en fin dag...Bare fem måneder igjen til snøen er borte. (Det bør vel dekke alle :lol )
http://bmwsuperbikes.com/forum/viewtopi ... =10&t=5276" onclick="window.open(this.href);return false;

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av knutk »

Bringisen skrev: ..
Da tenker jeg litt på hvor viktig det er med rutinemessig service hos merkeverksted , kan det være at mange av dem som har opplevd problemene jeg fikk på "recall" , aldri eller skjelden hadde rutinemessig service..
Kan nevne at jeg har bestandig kjøpt brukte sykler, og jeg tar all service selv.

Likefullt, når jeg innom SpeedMC i Sandefjord bruker jeg å be dem sjekke status på Recalls. De sjekker det velvillig, og de ytterst få recalls der har vært har de tilbudt seg å fikse.
Har heller aldri vært problematisk med garantijobber (kjøper relativt 'nye' brukte, og på Norsk kjøpte sykler tar BMW ansvar for mange komponent inntil 5 år. Jeg nevner Norsk-kjøpte fordi utover 2 år tar ikke BMW sentralt ansvar, da dekkes det av BMW Norge)

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av TomB »

Bringisen skrev:
Og om vi er så vågale og finner på å skryte av en BMW , da får man passet sitt påskrevet ganske fort.

Har hatt:
Suzuki Bandit 600 95 mod: Fornøyd, kjørte bare 1 sesong med den
Yamaha Diversion 900 99mod: Kjøpte ny. Fornøyd, Kjørte over 70000km, bytta styrelager/hjulager, ellers okay
Kawasaki 750S 05 mod: Kjøpte ny. Fornøyd, ingen problemer, unntatt en kræsj hvor den 1st Kawaen ble kondemert, fikk ny av samme mod.
Suzuki GSXR 600 98 mod. Morsom men ikke helt fornøyd,
Suzuki SV1000S 07 mod. Kjøpte ny. Fornøyd, dreva`n om. Ellers ingenting.

Alle disse kunne man sikkert finne side opp og side ned med feil, men men dem funka for meg :scratch


BMW R1200GS 05 mod. Fornøyd :redface
BMW F800R 12mod. Kjøpt ny. Fornøyd :redface
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Svar